پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Tuesday, 30 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 22 شوال 1445
شناسه خبر : 10158
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اخبار ویژه, اقتصاد کرمانشاه, اقتصادی, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۴ |
سال جاری انجام شد

خدمات و اقدامات دامپزشکی کرمانشاه در مبارزه با کرونا

دامپزشکی استان کرمانشاه خدمات ارزشمند و اقدامات بسیار موثری در مقابله با بیماری کرونا انجام داده است.

به گزارش شهر روشن از کرمانشاه و به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان، امید حاج محمدی اظهار داشت: در پی گزارش مردمی مبنی بر تلفات تعدادی پرنده در نزدیکی مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه، مراتب بررسی در دستور کار کارشناسان دامپزشکی استان قرار گرفت.

کشف و معدوم سازی تعدادی جوجه بلدرچین تلف شده در شهر کرمانشاه

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه از کشف و معدوم سازی بهداشتی تعدادی لاشه بلدرچین‌ تلف شده در حوالی مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه خبر داد.

این مسؤول با بیان اینکه گزارش مردمی ابتدا حاکی از مشاهده لاشه تعدادی خفاش و نگرانی مردم از تشدید بیماری کرونا بوده است، خاطرنشان کرد: تعدادی پرنده در حوالی مرکز بهداشت بر اثر عملیات ضدعونی و گندزدایی این مرکز در راستای مبارزه با شیوع بیماری کرونا تلف شده بود، که این نهاد از کارشناسان دامپزشکان خواست موضوع را پیگیری کنند.

وی با اشاره به اینکه پس از بررسی دامپزشکان و تشخیص نوع پرندگان تلف شده، مشخص شد، که این تعداد پرنده در واقع بلدرچین بوده است که بر اثر انجام عملیات ضدعفونی مرکز بهداشت شهرستان تلف شده و لاشه خفاش رویت نشد، گفت لاشه پرندگان تلف شده سریعا به شیوه بهداشتی معدوم شد.

این مسؤول ضمن قدردانی از هوشیاری مردم و اطلاع رسانی آنان در زمینه گزارش موارد مشکوک و اهتمام در همکاری با دامپزشکی، یادآور شد: مطمئنا با پیگیری مسؤولان و همکاری مردم در رعایت نکات بهداشتی و درمانی به زودی ویروس کرونا را شکست داده و از این مرحله سخت و حساس نیز با موفقیت عبور خواهیم کرد.

معدوم سازی یک قلاده سگ مشکوک به هاری در دالاهو

رئیس اداره دامپزشکی دالاهو از معدوم سازی بهداشتی یک قلاده سگ مشکوک به مبتلای بیماری هاری در روستای داراب از توابع استان خبر داد.

اردلان جمشیدبیگی از اعزام اکیپ دامپزشکی برای معدوم سازی واخذ نمونه جهت پیشگیری از انتقال بیماری به سایر حیوانات در شهرستان دالاهو خبر داد.

رئیس اداره دامپزشکی دالاهو خاطرنشان کرد: با توجه به گزارش واصله از شبکه بهداشت و درمان شهرستان دالاهو مبنی بر مشاهده یک قلاده سگ مشکوک به بیماری هاری در روستای داراب از توابع بخش مرکزی این منطقه اقدامات لازم در راستای نمونه گیری از حیوان مذکور و انجام آزمایشات مربوطه در دستور کار قرار گرفت و اکیپ مبارزه با بیماری های دامی اداره دامپزشکی این شهرستان به روستای داراب مراجعه کردند و عملیات نمونه برداری و معدوم سازی دام مورد نظر با حضور دهیار و بهورز روستا انجام شد.

این مسؤول عنوان کرد: توضیحات لازم به صاحب دام در خصوص بیماری هاری این قلاده سگ داده شده است.

ویزیت رایگان بیش از ۵۰ راس دام در شهرستان پاوه

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان پاوه از ویزیت رایگان بالغ بر ۵۰ راس دام سبک و سنگین با ارائه آموزش های لازم و توزیع ضدعفونی به صورت رایگان در شهرستان پاوه به مناسبت دهه فجر خبر داد.

ارسلان حاتمی گفت: خدمات ویزیت رایگان به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر و چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند جمهوری اسلامی ایران، در روستاهای ساتیاری، سفیدآب و دودان شهرستان پاوه با ویزیت بیش از ۵۰ راس دام انجام گرفت.

حاتمی افزود: ارائه آموزش های لازم و توزیع ضدعفونی به صورت رایگان در بین دامداران روستاهای فوق از توابع شهرستان پاوه از دیگر اقدامات انجام گرفته اداره دامپزشکی شهرستان پاوه در این ایام است.

دعوت مدیرکل دامپزشکی کرمانشاه برای حضور حماسی در انتخابات

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه از عموم مردم به ویژه جامعه خدمتگزار دامپزشکی استان برای حضور در انتخابات سرنوشت ساز مجلس شورای اسلامی دعوت به عمل آورد.

امید حاج محمدی با دعوت از آحاد مردم به ویژه جامعه دامپزشکی برای حضور حماسه ساز در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: طبق منویات مقام معظم رهبری حضور گسترده مردم در انتخابات سال جاری با هر سلیقه و دیدگاهی حائز اهمیت است و بایست در راستای انتخاب نمایندگان شایسته احساس تکلیف داشته باشیم.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه ضمن دعوت از فعالان همیشه در صحنه عرصه دامپزشکی برای شرکت در انتخابات دوم اسفندماه امسال، تاکید کرد: دامپزشکان علاوه بر خدمتگزاری در عرصه های اجتماعی در مسائل مهم به ویژه حیطه‌های فرهنگی و سیاسی نیز در تعیین سرنوشت کشور نقش موثری را ایفا می‌کنند و سال ۹۸ نیز شاهد این شور و حماسه خواهیم بود.

این مسؤول با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب به ویژه یاد ۹ هزار و ۸۰۰ شهید والامقام استان کرمانشاه به افتخار آفرینی مردم خطه غرب کشور و خصوصا این استان در پیروزی انقلاب اسلامی اشاره و عنوان کرد: استقلال و خودکفایی کشور در همه زمینه های موجود را مرهون خون مقدس شهدا و سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی هستیم، لذا در راستای پاسداری از ارزش های نظام و نمایش اتحاد ملت غیور ایران بار دیگر در پای صندوق های رای این عزت و بصیرت را به منصه ظهور خواهیم رساند.

وی بر لزوم انتخاب نمایندگان اصلح و چینش مهره‌های مهم و تشکیل مجلسی قوی از سوی مردم با تک تک رای های شایسته آنان تاکید و بیان کرد: ضرورت دارد، که مردم پیش از انتخابات نمایندگان تحقیق و بررسی مناسبی از کاندیدها داشته و سپس از بین آنان فرد اصلح را انتخاب کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه ساخت ایرانی آباد و سرافراز را منوط به اتحاد و مردم سالادی دانست و اظهار داشت: ملت ولایتمدار بارها ثابت کردند که پای نظام و تحت فرمان رهبر فرزانه انقلاب اسلامی هستند و این مهم در همه برهه‌ها بر مسؤولان اثبات شده، بنابراین انتظار می‌رود، نمایندگان نیز در صورت موفقیت در این مرحله بر نیازهای آنان به ویژه در زمینه بهداشت، سلامت و بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی توجه داشته و در تامین آن اهتمام لازم را به عمل بیاورند.

پاسخگویی و دیدار مردمی مسؤولان دامپزشکی کرمانشاه با هدف درمیان گذاشتن مشکلات با مردم، تبیین اقدامات دامپزشکی برای برون رفت از مشکلات و تشریح برنامه

انجام پاسخگویی و دیدار با اقشار مختلف مردمی با انواع روش های الکترونیک و چهره به چهره در راستای ارتقای بهداشت و سلامت به همت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه انجام می شود.

از ابتدای سال جاری انجام خدمات این اداره کل با تاکید بر جدیت در حفظ سلامت و بهداشت دام و طیور در همه سطوح به ویژه شهرستان ها در دستور کار قرار گرفت، که از جمله این اقدامات برگزاری کارگاه های آموزشی و پاسخگویی به مطالبات مردمی قابل ذکر است.

براساس این گزارش، برای تسهیل در ارائه خدمات مناسب به ویژه به عشایر و روستاییان، پاسخگویی و دیدار با اقشار مختلف مردم دوشنبه هر هفته در دستور مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه قرار دارد، که با جدیت اجرا می‌شود، اجرای این برنامه گام مثبتی در ارتقای بهداشت و سلامت جامعه است که در این راستا به لطف پروردگار اقدامات خوبی صورت گرفته است.

علاوه بر طرح دوشنبه های هر هفته برای انجام ملاقات مردمی، مدیرکل و عوامل این دستگاه اجرایی با حضور در مساجد شهر نیز در راستای ملاقات چهره به چهره راه حل مشکلات را با مردم در میان گذاشته و پاسخگوی مسائل و پرسش های اقشار مختلف مردم شدند.

سال جاری در دو برنامه مجزا این ملاقات ها با حضور مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه و معاون سلامت این اداره کل و بازدهی قابل توجه انجام پذیرفت و اقدامات دامپزشکی برای برون رفت از مشکلات تشریح و همچنین به بسیاری از مسایل مطروحه و نیازهای جامعه در عرصه سلامت و بهداشت دام و طیور به همراه ارائه توضیحات از قبیل انجام واکسیناسیون رایگان و… پاسخ داده شد.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه همچنین در مرکز پاسخ گویی سامد و ملاقات و گفتگو با مردم به صورت الکترونیک حضور یافت و شهروندان در این طرح توانستند با این مسؤول و عوامل اجرایی اداره کل دامپزشکی استان ارتباط بیشتری بگیرند و از نحوه دریافت خدمات آگاه و بهره‌مند بشوند.

معاون سلامت دامپزشکی استان در سال جاری به ویژه به مناسبت چهاردهم مهرماه گرامیداشت روز ملی دامپزشکی با استفاده از تریبون نمازجمعه و با سخنرانی پیش از خطبه های نماز عبادی و سیاسی در جمع نمازگزاران شهر کرمانشاه توانست به صورت جامع و مستمر علاوه بر ارائه گزارش عملکرد در راستای اطلاع رسانی و خدمات دهی این اداره کل مباحث خوب و آگاهی بخشی را عنوان کند، که برای فراهم شدن مقدمات آن جای قدردانی از امام جمعه معزز و عوامل محترم شواری هماهنگی تبلیغات اسلامی در استان را دارد.

گفتنی است برگزاری نشست های خبری متعدد و ارتباط با رسانه ها از دیگر اقدامات دامپزشکی در خصوص تشریح برنامه ها، درمیان گذاشتن مشکلات با مردم و تشریح اقدامات دامپزشکی برای برون رفت از مشکلات است.

برگزاری کارگاه پیشگیری از بیماری‌ آنفلوآنزای پرندگان در دالاهو

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان دالاهو گفت: کارگاه آموزشی پیشگیری از بیماری‌ آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در این شهرستان برگزار شد.

اردلان جمشیدبیگی، اظهار داشت: کارگاه آموزشی پیشگیری از بیماری‌ آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در دبیرستان فاطمیه شهرستان دالاهو برگزار شد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان دالاهو افزود: کارگاه آموزشی و توجیهی با هدف آشنایی با آنفولانزای فوق حاد پرندگان به عنوان بیماری های مشترک بین انسان و دام ویژه عرضه کنندگان مرغ و ماهی در این شهرستان برگزار و نکات بهداشتی ارائه شد.

وی خاطرنشان کرد: کارگاه مذکور در بهمن سال جاری در دبیرستان فاطمیه به عنوان دوره های آموزشی و ترویجی آشنایی با بیماری های قابل انتقال از دام به انسان از سوی اداره دامپزشکی دالاهو و با همکاری کارشناسان مرکز بهداشت و درمان این شهرستان تشکیل شده است.

این مسؤول آشنایی با بیماری ها، نحوه انتقال و راه‌های پیشگیری از بیماری‌های مشترک از جمله بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان و نیوکاسل را از سرفصل‌های این دوره آموزشی دانست و گفت: این کارگاه آموزشی به صورت رایگان و با هدف پیشگیری از بیماری‌های واگیر برگزار و به پرسش های شرکت کنندگان توسط کارشناس اداره دامپزشکی پاسخ داده شد.

جمشیدبیگی با اشاره به لزوم آگاهی مرغداری ها در زمینه مقابله با انواع بیماری های احتمالی و جلوگیری از بروز هر نوع شیوع آن در جامعه، تصریح کرد: توسعه و ارتقای سطح دانش مردم با علم روز دامپزشکی در حقیقت خدمات رسانی موثر و اساسی است.

سیستم پیش سرد کشتارگاه دام سرپل ذهاب راه‌اندازی شد

رئیس اداره دامپزشکی سرپل‌ذهاب از راه‌اندازی سیستم سالن پیش سرد کشتارگاه دام در این شهرستان خبر داد.

حمید کریمی از راه اندازی سیستم پیش سرد کشتارگاه دام در شهرستان سرپل ذهاب خبر داد.

رئیس اداره دامپزشکی سرپل‌ذهاب ادامه داد: اتاق پیش سرد کشتارگاه دام در راستای پیشگیری از بروز بیماریهای مشترک بین انسان و دام از جمله بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، تب مالت و… است.

وی با اشاره به اینکه اعتباری بالغ بر ۲۰۰۰ میلیون ریال برای راه‌اندازی سیستم پیش سرد کشتارگاه سرپل‌ذهاب هزینه شده است، بیان کرد: اتاق این سیستم با ۴۰ متر مربع مساحت دارای ظرفیت نگهداری ۵۰ لاشه گوسفندی خواهد بود.

این مسؤول با یادآوری اینکه اتاق پیش سرد کشتارگاه صنعتی دام در پیشگیری از بیماری‌های احتمالی همانند تب کریمه کنگو، اهمیت زیادی دارد، عنوان کرد: فعالیت باکتری‌ها موجب کهنه شدن بافت ماهیچه‌ای و عوض شدن طعم گوشت می‌شود، لذا سرما موجب تاخیر‌افتادن این وضعیت خواهد شد.

این مسؤول به دلیل فاسد شدن سریع گوشت و آلوده شدن گوشت در مراحل بعد از ذبح دام در کشتارگاه، سرد کردن فوری گوشت را الزامی دانست و خاطرنشان کرد: کشتارگاه صنعتی دام بایستی دارای اتاق پیش سرد باشد، چراکه اتاق پیش سرد سبب کاهش افت وزن لاشه و همچنین کاهش تغییر رنگ آن بعد از کشتار می‌شود.

وی اشاره ای هم به تجهیزات اتاق پیش سرد کشتارگاه صنعتی دام داشت و افزود: روش‌های مختلفی برای خنک سازی در اتاق پیش سرد استفاده می‌شود، که خنک سازی هوایی معمول‌ترین آن است، همچنین این سیستم خنک کاری هوایی بایستی دارای دمای هوای پایین، سرعت هوای زیاد، رطوبت نسبی بالا و ظرفیت تبرید زیاد باشد.

تجهیزات مورد استفاده در این اتاق شامل سیستم کمپرسور، کندانسور، اواپراتور و همچنین ریل و قلاب برای نگهداری لاشه بوده، که با تکنولوژی امروزی، زمان رسیدن به این دما بین ۱۶ تا ۲۴ ساعت در لاشه‌های کوچک و تا ۴۸ ساعت در لاشه بزرگ است.

کریمی با بیان اینکه سرعت هوا در فضای خالی اتاق پیش سرد بین ۰٫۷۵ تا ۱٫۵ متر بر ثانیه است، گفت: سرعت هوا بین لاشه‌های گوشت دام بیشتر خواهد بود، از سویی سرعت بیشتر هوا، زمان سرد سازی را کاهش می‌دهد، اما در عین حال می‌تواند مصرف انرژی را افزایش داده و میزان کاهش وزن لاشه را بیشتر کند و مرحله اصلی سرد کردن با رسیدن دمای عمق لاشه به حدود ۴ درجه سانتیگراد کامل می‌شود.

کریمی با اشاره به اینکه تحقق این مهم مستلزم مساعدت دستگاه های ذیربط و همت و تلاش مدیران شهرستان است، افزود: جای دارد در این راستا از فرماندار ، شهردار و مقامات قضایی تشکر و قدردانی کنیم.

کشف و معدوم سازی تعدادی جوجه بلدرچین تلف شده در شهر کرمانشاه

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه از کشف و معدوم سازی بهداشتی تعدادی لاشه بلدرچین‌ تلف شده در حوالی مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه خبر داد.

امید حاج محمدی اظهار داشت: صبح امروز در پی گزارش مردمی مبنی بر تلفات تعدادی پرنده در نزدیکی مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه، مراتب بررسی در دستور کار کارشناسان دامپزشکی استان قرار گرفت.

حاج محمدی با بیان اینکه گزارش مردمی ابتدا حاکی از مشاهده لاشه تعدادی خفاش و نگرانی مردم از تشدید بیماری کرونا بوده است، خاطرنشان کرد: تعدادی پرنده در حوالی مرکز بهداشت بر اثر عملیات ضدعونی و گندزدایی این مرکز در راستای مبارزه با شیوع بیماری کرونا تلف شده بود، که این نهاد از کارشناسان دامپزشکان خواست موضوع را پیگیری کنند.

وی با اشاره به اینکه پس از بررسی دامپزشکان و تشخیص نوع پرندگان تلف شده، مشخص شد، که این تعداد پرنده در واقع بلدرچین بوده است که بر اثر انجام عملیات ضدعفونی مرکز بهداشت شهرستان تلف شده و لاشه خفاش رویت نشد، گفت لاشه پرندگان تلف شده سریعا به شیوه بهداشتی معدوم شد.

این مسؤول ضمن قدردانی از هوشیاری مردم و اطلاع رسانی آنان در زمینه گزارش موارد مشکوک و اهتمام در همکاری با دامپزشکی، یادآور شد: مطمئنا با پیگیری مسؤولان و همکاری مردم در رعایت نکات بهداشتی و درمانی به زودی ویروس کرونا را شکست داده و از این مرحله سخت و حساس نیز با موفقیت عبور خواهیم کرد.

انجام اقدامات پیشگیرانه در مبارزه با کرونا در دامپزشکی سنقر

رئیس اداره دامپزشکی سنقروکلیایی از انجام خدمات و اقدامات پیشگیرانه در مبارزه با ابتدا به ویروس کرونا در کشتارگاه های شهرستان سنقروکلیایی خبر داد.

محمد ایمانی سنجر از انجام اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا به کارکنان کشتارگاه های شهرستان سنقروکلیایی خبر داد.

رئیس اداره دامپزشکی سنقروکلیایی گفت: این اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا به کارکنان کشتارگاه دام و ضدعفونی و گندزدایی محیط کشتارگاه در دستور کار قرار گرفته، لذا به صورت روزانه و در اتمام کار هر روز انجام می‌گیرد.

این مسؤول ادامه داد: خدمات فوق در راستای سالم سازی سبد غذایی مردم و سلامت کارکنان کشتارگاه و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا هر روز انجام می‌پذیرد، چراکه دامپزشکی در خط مقدم ارتقا و حراست از بهداشت و سلامت قرار دارد.

ایمانی سنجر عنوان کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور، پرسنل دامپزشکی نیز همگام با سایر ارگان‌های بهداشتی نسبت به ضدعفونی با مواد موثر علیه این ویروس اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

برگزاری کارگاه مقابله با کرونا برای پرسنل دامپزشکی کرمانشاه

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان کرمانشاه گفت: کارگاه آموزشی پیشگیری از بیماری‌های تنفسی به ویژه کرونا با حضور کارشناسان مرکز بهداشت برای پرسنل اداره دامپزشکی شهرستان کرمانشاه برگزار شد.

ایرج کاکایی در این خصوص گفت این کارگاه آموزشی و توجیهی با هدف آشنایی با بیماری های مشترک بین انسان و دام، بیماری های تنفسی همچون کرونا و راه های مقابله و پیشگیری از آن در این اداره برگزار و نکات بهداشتی ارائه و تاکید شد.

کاکایی آشنایی با بیماری کرونا، نحوه انتقال و راه‌های پیشگیری از آن را در راستای مبارزه با این بیماری مهم ارزیابی کرد و گفت: این کارگاه آموزشی و بهداشتی به صورت رایگان و با هدف ارتقای سلامت جامعه اجرایی و در این راستا به پرسش های پرسنل نیز پاسخ های لازم از سوی کارشناسان مرکز بهداشت داده شد.

این مسؤول با اشاره به لزوم آگاهی شهروندان در زمینه مقابله با انواع بیماری های احتمالی و تنفسی (به ویژه کرونا) با هدف جلوگیری از بروز هرنوع شیوع آن در جامعه، خاطرنشان کرد: توسعه و ارتقای سطح دانش مردم با علم روز دامپزشکی در حقیقت خدمات رسانی موثر و ایثارگرانه است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به ضدعفونی اداره دامپزشکی شهرستان نیز اشاره و بیان کرد: گندزدایی و ضدعفونی بخش های مختلف اداره شامل راهروها، اتاق ها، سرویس های بهداشتی، سایر محل های پر تردد و قسمت هایی که بیشتر در تماس با دست هستند به صورت مرتب انجام می شود.

وی ارائه اطلاعات به هر یک مراجعه کنندگان در خصوص راه های مقابله با انتقال و انتشار این ویروس واگیردار را، از دیگر اقدامات انجام گرفته عنوان کرد.

تشریح اقدامات پیشگیرانه مبارزه با کرونا در اسلام آبادغرب

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اسلام آبادغرب از اقدامات این دستگاه اجرایی در مبارزه با کرونا و آنفولانزای فوق حاد پرندگان در این شهرستان خبر داد.

صیدمحمد قاسمی از اقدامات ‌انجام‌ شده‌ توسط‌ اداره‌ دامپزشکی‌ ‌اسلام ‌آبادغرب‌ در رابطه‌ با‌ مبارزه ‌با‌ بیماری‌ کرونا‌ و آنفلوآنزای‌ فوق‌ حادپرندگان در این شهرستان خبر داد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اسلام آبادغرب ادامه داد: نصب ‌بنرهای هشدار‌ بهداشتی ‌در رابطه ‌با ‌آگاه ‌سازی ‌مردم‌ در ‌راستای عدم‌ تهیه گوشت و پروتئین مصرفی خود با خرید ‌مرغ‌ و دام‌‌ زنده‌ به دلیل بیماریهای ‌مشترک ‌و خطرناک‌ بین دام و انسان از دیگر اقدامات مذکور است.

وی توزیع ‌بروشورهای ‌آموزشی ‌در ‌رابطه‌ با‌ بیماریهای ‌مشترک ‌‌بین ‌انسان ‌و دام‌ را نیز از دیگر خدمات صورت گرفته در زمینه مبارزه و پیشگیری از ویروس کرونا و آنفولانزای فوق حاد پرندگان در اسلام آبادغرب دانست و گفت: تدابیر لازم در این راستا به همت این اداره در دستور کار قرار گرفت.

این مسؤول در بخش دیگری از سخنانش به نظارت‌ بر کشتارگاه های‌ دام‌، طیور، رستوران ها‌ و مراکز ‌عرضه ‌فراورده‌های ‌خام ‌دام در اسلام آبادغرب اشاره و بیان کرد: با توجه‌ به امکان ‌شیوع ‌بیماری ‌آنفلوآنزای پرندگان و کرونا که خطرات ‌آنها ‌برای‌ انسان بالا است، لذا ‌گرفتن ‌حکم ‌‌دستگاه ‌قضایی در راستای ‌پلمپ مراکز ‌غیر مجاز عرضه ‌مرغ ‌زنده ‌سطح‌ شهرستان‌‌ در دستور کار قرار گرفت.

قاسمی عنوان کرد: ‌ستاد ‌مبارزه ‌با‌ آنفلوآنزای‌ فوق ‌حاد ‌پرندگان‌‌ به‌ متصدیان ‌عرضه ‌مرغ ‌زنده‌‌ اخطاریه ‌قانونی ‌‌با ‌مهلت پنج روزه‌ در راستای ‌‌تعطیل‌ کردن ‌این‌ مراکز‌ و‌ یا‌ تغییر ‌کاربری ‌‌‌این‌ مراکز ‌به‌ واحد ‌عرضه‌ مرغ ‌کشتار‌ روز داده ‌است.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اسلام آبادغرب تاکید کرد: پس ‌از ‌تاریخ فوق ‌با‌ متخلفین ‌بهداشتی ‌‌‌که ‌سلامت ‌مردم ‌را‌ به‌ خطر ‌می‌اندازند ‌برخورد ‌قانونی‌ خواهد ‌شد‌ و از ‌کسی ‌چشم ‌پوشی ‌نخواهیم ‌کرد.

این مسؤول ضمن قدردانی از حمایت‌های فرماندار، دادستان شهرستان اسلام آبادغرب و مجموعه اداره کل دامپزشکی استان، خواهان همکاری تمامی ادارات ذیربط همچون شهرداری، شبکه بهداشت، نیروی انتظامی، محیط زیست، جهاد کشاورزی، اصناف، بسیج و همه دست اندر کاران  در راستای امر مبارزه با کشتار غیرمجاز دام و طیور شد.

توقیف خودروی حمل غیربهداشتی مرغ زنده در سرپل‌ذهاب

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان سرپل‌ذهاب از کشف یک خودروی حمل مرغ‌ زنده بدون مجوز بهداشتی قرنطینه ای در این شهرستان خبر داد.

حمید کریمی از توقیف خودرو حمل مرغ زنده بدون مجوز قرنطینه در شهرستان سرپل‌ذهاب خبر داد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان سرپل‌ذهاب با اشاره به جزییات توقیف خودرو حمل مرغ زنده در این شهرستان به همت این نهاد اجرایی، بیان کرد: در پی بازدید های مستمر و شبانه پرسنل اداره دامپزشکی شهرستان سرپل ذهاب یک دستگاه خودرو حمل مرغ زنده بدون مجوز بهداشتی قرنطینه مشاهده و توقیف شد.

وی خاطرنشان کرد: با حکم قضایی و دستور قبلی دادستان شهرستان سرپل ذهاب در خصوص توقیف این خودرو حاوی مرغ زنده، سریعا با نیروهای انتظامی شهرستان هماهنگی لازم صورت گرفت و پس از تعقیب و گریز خودرو مذکور توسط انتظامی شهرستان توقیف و تحویل دستگاه قضایی شد.

این مسؤول در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: طی مکاتبات و ارتباط با مراجع قضایی مربوطه مقرر شد، که مرغ های این خودرو جهت کشتار بهداشتی به کشتارگاه ارسال شود.

انتهای پیام/ت

| منبع خبر : روابط عمومی
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.