پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 19 شوال 1445
شناسه خبر : 19267
  پرینتخانه » آخرین اخبار, اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, اقتصاد کرمانشاه, اقتصادی, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۵ |
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خبر داد

اولویت ویژه آبفا در آبرسانی به مناطق گرمسیری کرمانشاه

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: اولویت ویژه آبفا در آبرسانی به مناطق گرمسیری استان و روستاهای دور دست منطقه است.
اولویت ویژه در بحث آبرسانی در مناطق گرمسیری است

به گزارش خبرنگار شهر روشن از کرمانشاه،  رضا داودی، ظهر امروز در مراسم (جهاد آبرسانی استان) که در قلعه سلیمان از بخش کوزران در نهمین روز از دهه مبارک فجر برگزار شد، اظهار داشت؛ تا پایان سال ۲۰۰ روستا از نعمت آب شرب بهره‌مند می‌شوند و پروژه‌های محرومیت زدایی شرکت آبفا استان کرمانشاه تا قبل از فصل گرما به بهره‌برداری خواهند رسید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با اشاره به اینکه اولویت آبرسانی به مناطق گرمسیری استان است، افزود: در صورت تأمین اعتبار تا قبل از شروع فصل گرما آماده افتتاح و بهره‌برداری تمامی پروژه‌های محرومیت زدایی در استان که در مجموع ۲۰۰ روستا را شامل می‌شود، هستیم و تا پایان سال این روستاها از نعمت آب شرب بهره‌مند خواهند شد.

وی ادامه داد: استان کرمانشاه برای رفع تنش آبی روستاها دو قرارداد با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) منعقد‌ کرده، که در قرارداد نخست تنش آبی ۳۴۹ روستا با ۳۱۴ میلیارد تومان اعتبار رفع می‌شود و در قرارداد دوم نیز ۵۱۱ روستا با ۹۲۰ میلیارد تومان اعتبار، می‌توانند به آب پایدار دسترسی پیدا می‌کنند.

کرمانشاه جز استان‌های برتر کشور در جهاد آبرسانی

این مسئول استان کرمانشاه را جزء استان‌های برتر کشور در زمینه اجرای پروژه‌های جهاد آبرسانی دانست و افزود: به شرط تزریق اعتبار به موقع تا سال ۱۴۰۵ پروژه‌های آبرسانی استان به اتمام می‌رسد.

داودی تأکید کرد: چنانچه اعتبارات لازم به موقع تزریق شود امکان افتتاح و بهره‌برداری پروژه‌ها در زمان کوتاه تری نیز وجود دارد.

وی پروژه‌های آبرسانی روستایی را از مهمترین طرح‌های زیرساختی کشور عنوان کرد که توسط وزارت نیرو و قرارگاه امام حسن مجتبی(ع)، و با همکاری جهاد گران خود جوش بسیج سازندگی سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان در حال اجرا هستند.

جمع آوری انشعاب غیر مجاز با همکاری مَردم کرمانشاه

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه از فعالیت تیم این شرکت در جهت جمع‌آوری انشعابات غیرمجاز خبر داد و گفت: مَردم شریف استان همکاری خوبی با اطلاع رسانی در خصوص انشعابات غیرمجاز را تا امروز داشته‌اند، از هم استانی‌ها خواستارم ارتباط خود را با همکاران ما همچون گذاشته داشته باشند.

همکاری بسیج سازندگی کرمانشاه در «جهاد آبرسانی» به روستاهای دورتر

داودی با بیان لزوم تأمین آب مورد نیاز استان کرمانشاه، تأکید کرد: با توجه به قرار داد با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع)، دو معین دیگر ( نجف اشرف غرب و سپاه پاسداران)، داریم که در امر آبرسانی به مناطق محروم با همکاری بسیج سازندگی سپاه حضرت نبی اکرم(ص) در دور افتاده‌ترین نقاط استان از تأمین آب شرب و آبرسانی با تانکر آبفا استان را یاری کردند.

افتتاح پروژه‌های قلعه سلیمان هفته آینده در کرمانشاه

الله بخش همه خوانی معاون بهره برداری و توسعه آبفا استان کرمانشاه در ادامه این جلسه در جمع خبرنگاران، گفت: در طرح آبرسانی به قلعه سلیمان به هفت روستا با جمعیت بالغ بر ۳۰۰ خانوار و هزینه‌ای بالغ بر ۲۱ میلیارد تومان آبرسانی می‌شود و هفته آینده پروژه‌ها افتتاح خواهد شد.

 

محمدرضا محمدی مدیر طرح‌های آبرسانی آبفا استان کرمانشاه نیز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در نیمه اول سال جاری در جهاد آبرسانی ۳۴۹ روستا آبرسانی انجام شده و آبرسانی ۸۰ روستای دیگر تا پایان سال به اتمام می‌رسد.

به گزارش شهرروشن، به مناسبت ایام دهه مبارک فجر و آغاز چهل و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، در مورخه ۲۱ بهمن ماه مقارن با نهمین روز از دهه مبارک فجر تور رسانه‌ای از مجتمع آبرسانی ۷ روستایی “قلعه سلیمان خان” واقع در بخش کوزران به همراه مسوولان مربوطه بازدید کردند.

گفتنی است: اهالی روستای قلعه سلیمان ضمن خوش آمد به مدیر عامل آبفا و همراهان ضمن تبریک دهه مبارک فجر، نهایت تشکر را از خدمات رسانی آبفا را داشتند.

انتهای پیام/ رحمانی

نویسنده : Mahin Rahmani | منبع خبر : شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.