پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 19 شوال 1445
شناسه خبر : 19230
  پرینتخانه » اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, اقتصاد کرمانشاه, اقتصادی, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۷ |
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کرمانشاه خبر داد

فعالیت ۵۴۴ سلول خورشیدی سیار در کرمانشاه/ ۲۱ روستا نعمت برق دارند

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه از فعالیت ۵۴۴ سلول خورشیدی سیار برای تامین برق عشایر خبر داد و گفت: ۲۱ روستاهای استان با ۱۷۲ خانوار جمعیت از نعمت برق بهره‌مند هستند.
فعالیت ۵۴۴ سلول خورشیدی سیار در کرمانشاه/ ۲۱ روستا نعمت برق دارند

به گزارش خبرنگار شهر روشن از کرمانشاه، محمد مرادی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان ضمن گرامیداشت دهه مبارک فجر  با بیان اینکه بالغ بر ۸۳۵ هزار مشترک برق در استان داریم، اظهار داشت: سهم بخش خانگی ۸۲ درصد بوده و از نظر مصرف نیز این بخش با ۴۰ درصد، بیشترین مصرف برق استان را داشته است.

وجود ۱۹ هزار کیلومتر شبکه و ۲۰ هزار دستگاه پُست توزیع برق در کرمانشاه

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه با اشاره به اینکه تعداد روستاهای برق دار استان ۲۵۶۴ مورد است، که ۱۹ هزار کیلومتر شبکه و ۲۰ هزار دستگاه پُست توزیع برق در استان وجود دارد، گفت: پوشش برق در روستاهای استان ۹۹ درصد است و هیچ روستای بالای ۱۰ خانوار فاقد برق نبوده و روستاهای معدودم که فاقد برق باشند نیز ساکنان فصلی هستند.

پاداش ۳۰ میلیارد تومانی برای مشترکان کم مصرف برق در کرمانشاه

وی با تاکید بر اینکه خاموشی‌ امسال استان در مجموع نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد کمتر بوده و در آذرماه نیز ۲۹ درصد و در دیماه ۴۹ درصد کاهش را نسبت به مدت مشابه سال قبل داشتیم، تصریح کرد: کاهش خاموشی‌ها را به دلیل همراهی مَردم است، سال جاری افزایش هفت درصدی مصرف برق در بخش صنعت و کاهش یک درصدی در بخش خانگی را ثبت کردیم.

مرادی افزود: با شاخه‌زنی به موقعی که قبل از شروع بارندگی‌ها انجام دادیم، دیگر شاهد قطعی های مکرر به دلیل وقایع ناشی از برف و باران نبودیم، همچنین بخشی از کاهش خاموشی‌ها نیز ناشی از تعمیرات هوشمند است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه ادامه داد: به دلیل همکاری خوبی که مشترکان کرمانشاه داشتند، در سال جاری ۳۰ میلیارد تومان پاداش خوش حسابی بهره‌مند را داشتیم.

سال ۱۴۰۳ تابستان دشواری پیش روی صنعت برق کشور است

این مسئول به کم بارشی‌هایی امسال در سراسر کشور، که نیروگاه‌های برق آبی و به تبع آن تولید برق را تحت تاثیر قرار داده، خاطرنشان کرد: سال ۱۴۰۳ تابستان دشواری پیش روی صنعت برق کشور است، که گذر از این شرایط نیازمند همراهی مشترکان می‌باشد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کرمانشاه با یادآوری اینکه وزارت نیرو نیز مانند سنوات گذشته برنامه‌هایی برای گذر از پیک مصرف تابستان سال آینده دارد و ۱۸۰ برنامه در این خصوص تدوین شده، عنوان کرد: این برنامه‌ها شامل افزایش تولید، هوشمندسازی مصرف، تشویق مشترکان به همراهی و … است.

شبکه سیم برق سال ۱۴۰۴ به کابل‌های خودنگهدار تبدیل می‌شود/ پرت ۱۴ درصد انرژی برق در کرمانشاه

وی ادامه داد: چهار هزار کیلومتر از شبکه برق استان تبدیل به کابل خودنگهدار شده، که ۱۲۰۰ کیلومتر آن در دولت سیزدهم انجام گرفته و تا سال ۱۴۰۴ تمام شبکه سیم به کابل خودنگهدار تبدیل می‌شود، همچنین امروزه در برخی شهرها از جمله هرسین و جوانرود ۱۰۰ درصد شبکه سیم به کابل خودنگهدار تبدیل شدند، لذا جایگزینی شبکه سیم با کابل خودنگهدار به کاهش سرقت‌ها، کنترل پرت شبکه و کاهش قطعی ناشی از وقایع را منجر خواهد شد.

مرادی با اشاره به اینکه بخشی از این پرت انرژی مربوط به مقاومت خود شبکه و بخشی مربوط به انشعابات غیرمجاز مشهود و غیرمشهود است، گفت: از لحاظ پرت انرژی برق سه درصد از میانگین کشور بالاتر هستیم، همچنین یکی از مواردی که منجر به هدر رفت برق می‌شود را فعالیت مراکز غیرمجاز استخراج رمز بوده و در سال جاری ۱۷ مزرعه با ۳۸۵ دستگاه رمز ارز غیرمجاز در استان کشف و ضبط شده است.

۹۰ درصد مطالبات بخش خانگی برق کرمانشاه وصول می‌شود

این مسئول تعداد مراکز دارای مجوز استخراج رمز ارز که اکنون در کرمانشاه فعالیت دارند را پنج مورد دانست و افزود: ۲۶ درصدی سرقت کابل و تجهیزات برق در سال جاری کاهش یافته، از طرفی در مجموع بالغ بر ۸۰ درصد مطالبات این شرکت و بیش از ۹۰ درصد مطالبات بخش خانگی وصول خواهد شد، که بخشی از این مطالبات مربوط به ادارات و دستگاه‌ها است، لذا پیگیریم از طریق تهاتر این مطالبات وصول شوند.

۱۷۲ خانوار جمعیت کرمانشاه از نعمت برق بهره‌مند هستند

وی از پروژه‌های دهه فجر شرکت توزیع برق استان کرمانشاه خبر داد و افزود: در این ایام ۶۲ پروژه با اعتبار ۱۲۵۰ میلیارد ریال را دست بهره‌برداری داریم، که اجرای این طرح‌ها برای ۱۲۵ نفر نیز اشتغالزایی به همراه داشته، همچنین برق رسانی به هشت روستای صعب‌العبور با اعتبار ۱۴۰ میلیارد ریال از مهمترین این طرح‌ها بوده است و اصلاح شبکه ۴۰ روستا و برق رسانی به ۱۵ پاسگاه مرزی را نیز در دستور کار داشتیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه با بیان اینکه ۵۴۴ سلول خورشیدی سیار برای تامین برق در اختیار عشایر قرار گرفته است، گفت: به برکت انقلاب اسلامی تحولات مهمی در صنعت برق صورت گرفته، در دولت سیزدهم ۲۱ روستاهای استان با ۱۷۲ خانوار جمعیت از نعمت برق بهره‌مند هستند.

انتهای پیام/ت

| منبع خبر : شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.