پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 20 شوال 1445
شناسه خبر : 19029
  پرینتخانه » اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, استان ها, اقتصاد کرمانشاه, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۰ |
مدیر حج و زیارت کرمانشاه خبر داد

توسعه و رشد جذب زائرین به عتبات عالیات از کرمانشاه

مدیر حج و زیارت استان کرمانشاه از افزایش اعزام زائرین عتبات عالیات از استان خبر داد و گفت: امسال رشد جذب زائرین را به عتبات عالیات داشته‌ایم.
توسعه و رشد جذب زائرین به اتبات عالیات از کرمانشاه

به گزارش خبرنگار شهر روشن از کرمانشاه، سعید کریمی خو پیش از ظهر امروز مقارن با سالروز شهادت حضرت زینب کبری(س)، در مراسم تجلیل از خادمین اربعین حسینی حج و زیارت استان از ارتقاء عملکرد کرمانشاه در مبحث اعزام زائرین عتبات عالیات خبر داد.

مدیریت حج و زیارت استان کرمانشاه خو افزود: با پیگیری و تلاش مجموعه حج و زیارت استان امسال نسبت سال گذشته رشد جذب و اعزام زائرین به عتبات عالیات را داشته‌ایم.

از نظر جذب اعزام زائرین به عتبات عالیات به میانه جدول رسیده‌ایم

وی تصریح کرد: کرمانشاه در مقایسه با سال‌های گذشته از نظر جذب و اعزام مجاز زائرین عتبات عالیات به نسبت جمعیت استان، جزو سه استان انتهایی جدول قرار داشت، امسال موفق شدیم با بهبود عملکرد به میانه‌های جدول برسیم، و پیگیر افزایش سهمیه اعزام نیز هستیم.

این مسئول با اشاره به اینکه هنوز زمان اعزام حج عمره مشخص نیست، از اقدامات لازم برای اعزام زائرین حج عمره و افزایش تعداد کاروانها در استان خبر داد.

امیدواریم وضعیت اعزام کرمانشاه بهتر شود

این مسئول میزان استقبال مَردم از اعزام‌های مجاز عتبات عالیات در کرمانشاه را در دو سال اخیر با افزایش قابل توجهی دانست و گفت: در تلاش هستیم تدارک برنامه‌هایی برای افزایش استقبال مَردم از این سفرهای زیارتی را داشته باشیم، همچنین پیگیر هستیم تا بسته‌های گوناگون سفر را با قیمت‌های متنوع و تعداد روزهای مختلف تدوین کنیم، که امیدواریم هرچه سریعتر به نتیجه برسد و وضعیت اعزام‌های استان از شرایط فعلی بهتر شود.

تدارک اربعین برای سال آینده شروع شده است

کریمی خو با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای اربعین سال آینده در استان از هم اکنون شروع شده، ادامه داد: برنامه‌های سال‌های گذشته نیز به دلیل بسته شدن مرز خسروی، عمده اعزام‌های اربعین حسینی روی یک مرز متمرکز بود، با بازگشایی و فعال شدن مرز خسروی و چند مرز دیگر در کشور شرایط برای اعزام راحت تر زائرین فراهم شد است، لذا امسال شاهد بودیم که آمار زائرانی که از مرز خسروی تردد می‌کردند، افزایش خوبی پیدا کرده بود.

مدیر حج و زیارت استان کرمانشاه شرایط مرز خسروی را از  نظر انباشت تجهیزات و امکانات قابل مقایسه با هیچکدام از مرزهای دیگر کشور ندانست و افزود: فاصله بین دو پایانه مرز خسروی و مرز منذریه در عراق بسیار کم است، این کوتاهی راه کمک کرده تا زائرین پیاده روی کمتری داشته باشند و به راحتی مسیر را طی کنند.

کریمی خو با یادآوری اینکه تلاش داریم اربعین پیش‌رو در سال جاری تعداد زائرین عبوری از مرز خسروی افزایش قابل توجهی داشته باشد، گفت: همت شده اعزام‌ها از مرز خسروی بیشتر صورت بگیرد، مرز خسروی از مجموعه‌های نظامی و رفاهی انباشت امکانات را دارد.

سهمیه کرمانشاه از دو کاروان به پنج کاروان افزایش یافت

مدیر حج و زیارت استان کرمانشاه به آخرین وضعیت اعزام‌های حج عمره اشاره و بیان کرد: برنامه‌ریزی لازم برای اعزام زائرین حج عمره در استان چند ماهی است آغاز شده و با شروع ثبت نام ها سهمیه استان را هم از دو کاروان به پنج کاروان افزایش دادیم و در صدد هستیم، تا سهمیه استان بیشتر از این هم بشود.

به گفته کریمی خو، اقدمات لازم برای اعزام زائرین در استان کرمانشاه انجام گرفته و با توجه به مشکلاتی که در بحث پروازها به‌وجود آمده، فعلا اعزام‌ها آغاز نشده است.

مدیر حج و زیارت کرمانشاه تاکید کرد: درحال پیگیری از طریق مسئولان کشوری هستیم تا این مشکل برطرف شود و نویدهایی هم در این رابطه داده شده، اما اینکه چه زمانی به نتیجه برسد، هنوز مشخص نیست.

وی در رابطه با آخرین وضعیت ثبت نام حج تمتع، عنوان کرد: پیش ثبت نام‌های حج تمتع با در نظر گرفتن اولویت‌ها آغاز شده و در حال حاضر دارندگان قبوض ودیعه گذاری مربوط به شهریور سال ۱۳۸۶ می‌توانند برای پیش ثبت نام اقدام کنند.

دفاتر حج و زیارت زائران را در جریان تغییرات حج تمتع قرار دهند

کریمی خو با بیان اینکه اطلاع رسانی خوبی با کمک رسانه‌های استان برای پیش ثبت نام حج تمتع صورت گرفته، از دفاتر حج و زیارت خواست که در این زمینه تبلیغات داشته باشند و زائرین را در جریان تغییراتی که امسال در حج تمتع داریم، قرار دهند.

حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله غفوری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در ادامه این مراسم به سالروز شهادت حضرت زینب کبری(س) و صبر و استقامت این بانوی گرانقدر در مسیر اسلام و حمایت از ولایت سخنرانی اشاره کرد و گفت: افتخار و سعادت خدمت به زائرین حضرت آقا ابا عبدالله الحسین(ع) بسیار گران‌بها و ارزشمند است که این توفیق شامل حال افراد مقرب اهل بیت علیهم السلام است.

به گزارش شهر روشن، مداح پیشکسوت حج و زیارت استان نیز در این مراسم در ستایش و ثنای عقیله بنی هاشم(ع) حضرت زینب کبری (س) برای حاضرین مداحی داشت.

گفتنی است، در این مراسم از خادمان کمیته ثبت نام و اعزام عتبات عالیات و نیز تعدادی از خبرنگاران فعال در حوزه حج و زیارت به همراه دست اندر کاران مراسم مشایعت حجاج تجلیل و قدردانی به عمل آمد.

انتهای پیام/ رحمانی

نویسنده : Mahin Rahmani
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.