پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 20 شوال 1445
شناسه خبر : 19016
  پرینتخانه » اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اخبار ویژه, استان ها, ایران, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, شهدا و دفاع مقدس, فرهنگی تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۸ |
رئیس بسیج اساتید دانشگاه‌های کرمانشاه خبر داد

شهید چمران الگویی برای اساتید جهان/ وقایع فلسطین تکرار صحنه‌های کربلا است

رئیس بسیج اساتید دانشگاه‌های استان کرمانشاه شهید چمران را الگویی برای اساتید جهان دانست و گفت: وقایع امروز فلسطین تکرار صحنه‌های کربلا است.
شهید چمران الگویی برای اساتید جهان/ وقایع فلسطین تکرار صحنه‌های کربلا است

به گزارش خبرنگار شهر روشن از کرمانشاه، نامدار یوسفوند پیش ازظهر امروز در دومین جشنواره علمی استانی شهید چمران، که در سالن اجتماعات پرفسور شمسی پور دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار شد،ضمن تبریک ولادت حضرت علی علیه السلام با اشاره به اینکه شرکت کنندگانی که از مرحله استانی مقام بیاورند، برای رقابت کشوری اعزام می‌شوند، اظهار داشت: از چندماه پیش مقدمات برگزاری جشنواره در استان کرمانشاه فراهم شده، جشنواره شهید چمران، جشنواره‌ای کشوری است و متولی برگزاری آن سازمان بسیج اساتید می‌باشد.

رئیس بسیج اساتید دانشگاه‌های استان کرمانشاه افزود: دومین جشنواره شهید چمران در محورهای مختلفی برگزار می‌شود، که شامل «مقاله، کتاب، جهادگران تبیین، کسب و کار نوآور و دانش بنیان، کرسی های نظریه پردازی، نقد و مناظره، راهیان علم، فناوری و پیشرفت و… محورهای این جشنواره را شامل می‌شود.

۶ اثر از چهار اساتید منتخب جشنواره چمران شدند

این مسئول ادامه داد: حدود ۳۰۰ اثر از اساتید دانشگاه‌های استان به دبیرخانه جشنواره ارسال شده، که در نهایت ۶ اثر از چهار نفر از اساتید انتخاب شد.

وی گفت: تعداد آثار به دبیرخانه امسال نسبت به سال گذشته کاهش داشته، معتقدم بیشتر از این جشنواره باید در استان معرفی شود، امیداوریم با معرفی درست جشنواره بین اساتید و دانشجویان سال آینده شاهد حضور بیشتر اساتید دانشگاهی در جشنواره باشیم.

با الگوگیری از این شخصیت قدم برداریم

یوسفوند با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری شهید چمران را به عنوان استاد بسیجی طراز انقلاب اسلامی معرفی کرد و افزود: ما نیز به دنبال این هستیم که اساتید بسیجی با الگوگیری از این شخصیت والا، در این مسیر قدم بردارند، شهید چمران شخصیتی بود که در طول حیات خود مدام برای دفاع از حق و حقیقت و کسب علم در حال هجرت بود و آخرین هجرت ایشان هم از مقام تا میدان خون و شهادت و از خود تا به خدا بود.

چمران الگویی برای اساتید کشور و جهان است

این مسئول بیان کرد: شهید چمران کسی بود، که در بهترین دانشگاه‌های دنیا کرسی داشت، اما آن را برای دفاع از مظلومان فلسطین و لبنان رها کرد و در ایران وزیر دفاع بود، به میدان مبارزه رفت و این نشانه های یک استاد طراز انقلاب اسلامی است، کسی که باید الگویی برای اساتید ما باشد.

حیات غزه وابسته به کمک کشورهای مسلمان است

یوسفوند در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به محاصره مَردم بی‌دفاع غزه، گفت: در دنیایی زندگی می‌کنیم که جنایتی عجیب در حال رخ دادن است و همه حتی سران کشورهای عرب ساکت و تماشاگر مانده‌اند، حیات غزه وابسته به کمک‌های کشورهای مسلمان است، لذا جنایتکاران بیش از ۱۲۱ خبرنگار را شهید کرد تا این جنایت منعکس نشود.

وقایع فلسطین تکرار صحنه‌های کربلا است

رئیس بسیج اساتید دانشگاه‌های استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: مَردم مظلوم فلسطین بیش از ۱۰۰ روز است، که مقاومت می‌کنند، آن‌ها در محاصره شدید هستند، آب و مواد غذایی در دسترس ندارند، امروز وقایع فلسطین تکرار همان صحنه‌های کربلا است.

یوسفوند با یادآوری فرارسیدن سالروز ولادت باسعادت حضرت علی(ع)، گفت: حسنات ایشان در میدان جهاد، شهادت و علم و عمل بالا و غیرقابل توصیف است، امیرالمؤمنین قیام کردن برای نماز، پرداخت زکات و اطعام فقرا و… که مورد توجه خداوند در قرآن کریم قرار گرفته شده است.

حوزه شهدا حوزه عشق و خانقاه عرفان بود

جلال منکرسی در ادامه این مراسم، خاطر نشان کرد: چند روزی که در زمان دفاع مقدس در خدمت شهید چمران بودیم، ایشان به هیچ چیز دنیا توجه نمی‌کردند، خاکی بودن را من آنجا از این شهید دیدم، حوزه شهدا حوزه عشق و عرفان بود.

مسئول مجمع بسیج سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه با اشاره به شهادت مَردم بی‌دفاع غزه، گفت: بالغ بر ۲۶ هزار نفر زن و کودک به شهادت رسیدند، این‌ها چه جوابی برای وجدان شان پیش خدا دارند، انسان «خلیفت الله» است، خودتان حکم کنید، هر چه می‌توانید در جهاد تبیین روشنگری داشته باشید.

امروز علم و فناوری بزار قدرت است

این مسئول علم امروز را قدرت خطاب کرد و افزود: یکی از حوزه‌های که اساتید و دانشجویان بایستی به روز شوند، روی مقاله‌های علمی آگاهی و علمی به روز داشته باشید.

تجلیل از منتخبان دومین جشنواره علمی شهید چمران در کرمانشاه

گفتنی است، دومین جشنواره علمی استانی شهید چمران پیش ازظهر امروز در سالن اجتماعات پرفسور شمسی پور دانشگاه رازی کرمانشاه، با حضور رئیس بسیج اساتید استان، ریاست جهاد دانشگاهی استان، مسئول مجموع بسیج سپاه حضرت نبی اکرم(ص)استان، کارشناس حقوق بین‌الملل، روحانیت معزز، جمعی از مدیران و مسئولان استانی و خبرنگاران حوزه بسیج رسانه برگزار شد.

این مراسم با مدیحه سرایی در وصف حضرت علی(ع) همراه بود و از برگزیدگان دومین جشنواره استانی شهید چمران محمد ابراهیم مالمیر، طیبه زارعی، فاطمه بشی پور و فریبرز یوسفوند از اساتید دانشگاه های استان به عنوان برگزیدگان دومین جشنواره علمی شهید چمران با اهدا لوح تقدیر و تندیس تقدید شد.

انتهای پیام/ رحمانی، خبرنگار بسیج رسانه کرمانشاه

نویسنده : Mahin Rahmani
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.