پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 20 شوال 1445
شناسه خبر : 19004
  پرینتخانه » اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, فرهنگی تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۱ |
دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر کرمانشاه:

کرمانشاه میزبان جشنواره بین‌المللی در سال آینده است

دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر استان کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه میزبان جشنواره بین‌المللی در سال آینده خواهد بود.
کرمانشاه میزبان جشنواره بین‌المللی در سال آینده است

به گزارش خبرنگار شهر روشن از کرمانشاه، حجت‌الاسلام ابوذر کرمی، صبح امروز در نشست خبری تشریح برنامه‌های ایام میلاد امام جواد علیه السلام تا میلاد امام علی علیه السلام که با حضور مسئولان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان، ستاد بین‌المللی غدیر استان و معاون علمی پژوهشی بنیاد غدیر استان در سالن جلسات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان برگزار شد، اظهار داشت: برنامه‌های امسال میلاد نور حد فاصل میلاد امام جواد(ع) تا ۱۳ رجب میلاد امیرالمومنین علی(ع) ادامه خواهد داشت.

دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر استان کرمانشاه با اشاره به ۴۵ سالگرد پیروزی انقلاب، افزود: رویداد جالبی در سال گذشته افتاد و امسال هم همان رخداد در حال رقم خوردن است، روز میلاد با سعادت امام جواد(ع)، که به عنوان روز پسر نامیده شده است.

این مسئول شروع برنامه‌های امسال را از شب گذشته در حسینیه‌ آیت الله جلیلی با جشن بزرگ عنوان کرد و افزود: این برنامه همراه با قرعه‌کشی‌ سفر مشهد مقدس برگزار شد.

جشن محبان امیرالمومنین(ع) در صحنه برگزار می‌شود

به گفته کرمی، در این ایام برنامه‌های متعددی را در شهرستان‌های استان برگزار می‌شود از جمله، چهارشنبه «چهارم بهمن ماه» در صحنه جشنی در تالار فرج ارشاد این شهرستان راس ساعت ۱۰ صبح با عنوان جشن محبان امیرالمؤمنین علی(ع) برگزار می‌شود.

جشن پدر و پسری در چهار راه نوبهار برگزار می‌شود

کرمی از دیگر برنامه‌های این ایام به برگزاری ایستگاه‌های صلواتی به صورت سیار چهارشنبه و پنجشنبه در شهر کرمانشاه که به صورت شبانه روز خبر داد و افزود: در این جشن بزرگ از مَردم پذیرایی می‌کنند و جشن شب میلاد امیرالمومنین علی(ع) در مسجد النبی طاقبستان نیز در روز پنجشنبه «پنجم بهمن ماه»، مقارن با میلاد امیرالمومنین علی(ع)، داریم و یک جشن بزرگ خیابانی با عنوان پدر و پسری ساعت چهار بعدازظهر در چهار راه نوبهار برگزار می‌شود.

این مسئول در خصوص مراسم «جشن دختران علوی»، گفت: به دلیل فشردگی کارها عنوان و تاریخ آن تغییر یافته است و جشن دختران انقلاب که در دهه فجر با میزبانی بنیاد بین‌المللی غدیر استان کرمانشاه برگزار می‌شود.

دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر استان کرمانشاه ادامه داد: بنیاد غدیر استان کرمانشاه قصد دارد که تا روز جشن نیمه شعبان این برنامه‌ها ادامه داشته باشد و در کنار این برنامه‌ها در این ایام چند برنامه علمی پژوهشی نیز برگزار می‌شود.

کرمانشاه میزبان اولین جشنواره شعر کردی به عنوان شعر (هیراژ)

کرمی از برگزاری اولین جشنواره شعر کردی با عنوان (هیراژ)، به معنی (فرخنده) خبر داد و گفت: آغاز به کار این برنامه امسال زده شده تا عید غدیر سال آینده به عنوان دهمین جشنواره بین‌المللی کرمانشاه میزبان این جشنواره خواهیم بود.

کرمی از برگزاری «مسابقه آنلاین کتابخوانی»، خبر داد و افزود: این مسابقات در سراسر کشور برگزار می‌شود، لذا علاقه‌مندان می‌توانند در درگاه اینترنتی nokhbeganksh.ir آثار خود را تا پانزدهم خرداد سال آینده به دبیرخانه ارسال کنند.

نهضت خدمت مومنانه با همکاری سپاه پاسداران

کرمی از بسته‌های معیشتی به عنوان کمک مومنانه بین افراد نیازمند و حاشیه نشین خبر داد، که در این ایام با همکاری و همراهی سپاه پاسداران بسته‌های معیشتی به نیازمندان اهدا خواهد شد.

همایش غدیر پژوهی از پنجم بهمن ماه لغایت پنجم تیرماه

پیمان لطیفی در ادامه این جلسه، اظهار کرد: در راستای همایش غدیر پژوهی همایشی که در حال حاضر در دست اقدام است از پنجم بهمن ماه آغاز می‌شود و پنجم تیرماه اختتامیه این همایش خواهد بود.

معاون علمی و پژوهشی بنیاد غدیر استان کرمانشاه افزود: داوطلبان تا اواسط نیمه اول سال آینده فرصت ارسال آثار خود را دارند و موضوع همایش بررسی تاریخ سیاسی فرهنگی و اجتماعی است، که در تلاش هستیم امسال به صورت بین‌المللی این همایش برگزار شود.

گفتنی است: در این نشست حجت الاسلام ابوذر کرمی به عنوان رییس ستاد جشن‌های نیمه شعبان معرفی شد.

انتهای پیام/ رحمانی

نویسنده : Mahin Rahmani
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.