پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 20 شوال 1445
شناسه خبر : 18321
  پرینتخانه » اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, اقتصاد کرمانشاه, اقتصادی, پاورقی, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۰ |
استاندار کرمانشاه:

ماه آینده باید شاهد آمار بهتری در کارگروه کار و سرمایه‌گذاری باشیم

استاندار کرمانشاه گفت: آنچه در وضعیت اشتغال و سرمایه‌گذاری فعلی استان نشان می‌دهد، کمبودها جای تکرار ندارند و ان‌شاءالله شاهد آمارهای بهتری باشیم.
ماه آینده باید شاهد آمار بهتری در کارگروه کار و سرمایه‌گذاری باشیم

به گزارش خبرنگار شهرروشن از کرمانشاه، محمد طیب صحرایی عصر امروز در نوزدهمین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان، که به ریاست استاندار و با حضور مدیران عضو عصر امروز در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، اظهار داشت: آنچه امروز روی آن تمرکز ایجاد شد و روی آن گفتگو کردیم، وضعیت فعلی استان را نشان می‌دهد و کمبودها جای تکرار ندارند.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: همه در استان باید در راستای اشتغال و کار آفرینی تلاشی مضاعف و جدی داشته باشیم.

صحرایی در خصوص وام تبصره ۱۸ از بانکهای عامل خواست تا آخر بهمن ماه به تعهدات خود عمل کنند.

این مسئول عنوان کرد: ان‌شاءالله در جلسه ماه آینده آمارها را متفاوت و رضایت بخش شاهد خواهیم بود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت:

در ایجاد طرح های اشتغالزا مشاغل خانگی در استان ۱۶۵ میلیارد تومان سهم داشته‌ایم

مختار احمدی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه تاکنون ۳۰ درصد از سهمیه طرح‌های اشتغالزای مشاغل خانگی محقق شده است، اظهارداشت: از اعتبارات جز چهار بند ب تبصره ۱۸ سهمیه دستگاه‌های حمایتی کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی از مجموع یک هزار و ۵۳۰ میلیارد تومان سهمیه مصوب تاکنون ۹۱۳ میلیارد تومان به بانک‌های عامل  پرداخت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه افزود: اداره صمت ۶۰ درصد اشتغالزایی داشته، بنیاد برکت تا امروز به ۸۳۵ فرصت شغلی رسیده، بعد از آن بیشترین سهم اشتغالزایی را کمیته امداد و جهاد کشاورزی داشته است.

این مسئول در بخش دیگری از سخنانش استان هرمزگان را رتبه اول بیکاری، استان مرکزی را رتبه دوم بیکاری و کرمانشاه را رتبه نوزدهم بیکاری عنوان کرد.

بهزاد شهبازی نیز در این جلسه، گفت: ۲۰۵ میلیارد مصوب سهم بهزیستی داریم، که تا امروز ۸۵ درصد آن محقق شده است و اکثر بانکهای عامل ۱۰۰ درصد به استان تخصیص داده‌اند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه عنوان کرد: در استان ۴۵ درصد جذب اعتبار داریم، تا امروز ۹۴۰ نفر پرداختی داشته‌ایم، تعهد رصد ما سه هزار و ۳۲۰ نفر بوده، که إن‌شاءالله آمار را به ۴۰۰۰ نفر خواهیم رساند.

شانزده بانک عامل مسئولیت اشتغال کمیته امداد را دارند

رضا طاهری نیز در ادامه این جلسه، گفت: این نهاد ۶۴ هزار خانوار نیازمند و ۱۵۰ هزار نفر مأموریت و اشتغالزایی پنج دهک به عهده نهاد کمیته امداد می‌باشد.

نیازمند همکاری و همدلی همه دستگاه‌ها هستیم

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه افزود: در بحث اشتغال نیازمند به همکاری و همدلی همه دستگاه‌ها و در رأس آن شورای اشتغال هستیم.

ناصری ادامه داد: ۱۶ بانک عامل مسئولیت اشتغال کمیته امداد را دارند، که تا امروز ۷۵ درصد تسهیلات آن محقق شده، در این رابطه بیش از ۴۰۰۰ مجری طرح تشکیل پرونده شده است و منتظر پذیرش پرونده هستند.

این مسئول از بانکهای عامل خواست، ظرف مدت سه ماه یک تعهد را پرداخت کنند.

گفتنی است، نوزدهمین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان کرمانشاه به ریاست استاندار و با حضور مدیران عضو عصر امروز در سالن شهدای دولت استانداری برگزار و وضعیت عملکرد دستگاه‌های مسئول اشتغالزایی و بانک های متولی در این زمینه بررسی و برای اجرای تعهدات هریک از آنان فرصت زمانی تعیین شد.

انتهای پیام/ رحمانی

نویسنده : Mahin Rahmani | منبع خبر : شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.