پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 24 شوال 1445
شناسه خبر : 18201
  پرینتخانه » اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, اقتصاد کرمانشاه, اقتصادی, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۵ |
مدیرکل راهداری کرمانشاه مطرح کرد

آسفالت ۸۸ درصد راه‌های روستاهای بالای ۲۰ خانوار کرمانشاه

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه از آسفالت ۸۸ درصد راه‌های روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان خبر داد.
آسفالت ۸۸ درصد راه‌های روستاهای بالای ۲۰ خانوار کرمانشاه

فریبرز کرمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار شهرروشن در کرمانشاه از آسفالت ۸۸ درصد راه‌های روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان خبر داد و گفت: از نظر شاخص آسفالت راه‌های روستایی بالای ۲۰ خانوار از میانگین کشور بالاتر است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه بخش عمده راه‌های استان فرعی و مربوط به راه‌های روستایی دانست و افزود: بیش از ۸۰۵۰ کیلومتر راه شریانی، بزرگراهی، اصلی و فرعی در استان داریم، همچنین طول راه‌های روستایی در مجموع ۵۶۳۴ کیلومتر می‌باشد، که شامل راه‌های فرعی درجه یک، دو و سه است.

این مسؤول با بیان اینکه شاخص آسفالت در کشور ۸۱.۷ درصد بوده و از نظر بهره‌مندی روستاهای بالای ۲۰ خانوار از راه آسفالت از میانگین کشور بالاتر هستیم، یادآور شد: درباره وضعیت شهرستان‌های استان از نظر بهره‌مندی از راه‌های روستایی آسفالته باید گفت؛ درحال حاضر قصرشیرین بهترین وضعیت برخورداری از راه روستایی آسفالته را دارد و ثلاث باباجانی نیز پایین ترین وضعیت را دارد.

کرمی با بیان اینکه وضعیت آسفالت راه‌های روستایی به میزان زیادی به صعب‌العبور بودن و شرایط دسترسی به این راه‌ها بستگی دارد و اکثر راه‌های روستایی ثلاث باباجانی صعب‌العبور هستند، گفت: شاخص بهره‌مندی از راه روستایی آسفالته در این منطقه از سایر شهرستان‌ها پایین‌تر است.

این مسئول با اشاره به افزایش اجرای راه روستایی آسفالته نسبت به مدت مشابه سال گذشته و اینکه حدود ۷۲.۶ کیلومتر راه روستایی آسفالت را با اعتبار ۲۷۰۰ میلیارد ریال اجرا شده است، تصریح کرد: عمده راه‌های اجرا شده امسال را نیز مربوط به کرمانشاه، دالاهو، صحنه و هرسین بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با یادآوری عملکرد حوزه راه روستایی این اداره کل از ابتدای امسال، افزود: ۸۰ کیلومتر راه روستایی آسفالته در استان با اعتبار ۱۲۰۰ میلیارد ریال اجرا شده و اکنون عملیات بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی، دارای اعتبار مصوب در قالب ۱۸ قرارداد با پیمانکاران بخش خصوصی در حال اجرا هستند.

این مسئول ادامه داد: قیر مورد نیاز برای آسفالت راه روستاهای بالای ۲۰ خانوار نیز از طریق سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تأمین خواهد شد.

کرمی به اعتبارات درنظر گرفته شده برای راه‌های روستایی اشاره کرد و گفت: بر اساس قانون؛ اعتبارات بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی، استانی بوده و باید از طریق کمیته برنامه‌ریزی شهرستان‌ها به ریاست فرمانداران مصوب شود که میزان اعتبار مصوب برای راه‌های روستایی ۱۸۰۰ میلیارد ریال است.

انتهای پیام/ر

 

نویسنده : Mahin Rahmani | منبع خبر : شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.