پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 20 شوال 1445
شناسه خبر : 18101
  پرینتخانه » اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, استان ها, ایران, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, فرهنگی تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۵ |
یک متخصص روانپزشکی در کرمانشاه:

آثار مثبت نگری و خوش بینی در زندگی موثر است

یک متخصص روانپزشکی گفت: مهمترین آثار مثبت نگری ایجاد امنیت فکری برای ما می‌باشد نحوه رفتار ما تابع نوع تفسیر و برداشت ما از وقایع پیرامون ما است.
آثار مثبت نگری و خوش بینی در زندگی موثر است

عمران داوری نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار شهرروشن در کرمانشاه، گفت: همانطور که با یک لنز دوربین می‌توانیم اشیا را دور و نزدیک ببینیم تفسیر ما هم از وقایع اطراف مثل همان لنز دوربین است که می‌تواند با اراده ما مثبت یا منفیش را ببینیم، لذا مثبت دیدن سبب بهاری شدن زندگی ما شود.

این متخصص روانپزشکی گفت: مهترین آثار دیگر مثبت نگری کاهش استرس و اضطراب است و دید مثبت سبب کاهش استرس می‌شود و زندگی ما آرام خواهد شد.

داوری نژاد از دیگر آثار مثبت نگری بهتر شدن ارتباط ما با دیگران دانست و افزود: ارزش و احترام ما بیشتر می‌شود و کسی که نزد مَردم با عزت و احترام باشد نزد خداوند نیز محترم است.

عضو هیئت علمی دانشگاه با تاکید بر اینکه پیش داوری درست از رفتار دیگران سبب امیدواری و نشاط و سلامت ما خواهد شد و پیشگیری از گناهان نیز از دیگر آثار مثبت نگری است، گفت: باید این فکر که دنیا سرشار از مشکل است را از ذهن دور بریزیم و هر مشکلی هم پیش می‌آید به دنبال راه حل‌های مثبت باشیم تا زندگی ما رنگ امنیت و آرامش بگیرد انشاءلله.

انتهای پیام/ت

نویسنده : Fatemehzahra Takallofpour | منبع خبر : شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.