پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 20 شوال 1445
شناسه خبر : 17926
  پرینتخانه » اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اخبار ویژه, استان ها, ایران, بین الملل, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, ویژه تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۵ |
فرماندار قصرشیرین خبر داد

وجود امکانات لازم در کرمانشاه و منذریه برای زائران اربعین

تجهیزات لازم برای تسهیل در عبور زائران و خدمات رسانی گسترده برای سفر راحت امن و آسان از کرمانشاه و منذریه عراق فراهم است.
وجود امکانات لازم در کرمانشاه و منذریه برای زائران اربعین

به گزارش شهرروشن از کرمانشاه، محمد نجفی در نشست و دیدار با متولیان اربعین حسینی، در منذریه عراق از وجود تجهیزات لازم برای تسهیل در عبور زائران و خدمات رسانی گسترده برای سفر راحت امن و آسان از کرمانشاه و منذریه عراق خبر داد.

فرماندار قصرشیرین بیان کرد: حسب دستور استاندار کرمانشاه امروز از شهرستان خانقین بازدیدی صورت گرفت و در دیدار با دلیر حسین فرماندار خانقین توافق‌های خوب و کارسازی در خصوص تسهیل در تردد زوار و خدمات رسانی به آن‌ها انجام شده است.

این مسؤول تصریح کرد: اولین توافق ما درخصوص تعیین نرخ کرایه مصوب بود که برای تردد زوار با حمل و نقل عراق و نماینده آن‌ها صحبت‌هایی انجام شد و قرار شد نرخ مصوب اعلام و رانندگان عراقی برای انتقال و جابه‌جایی زائران هیچ گونه افزایش نرخی را نداشته باشند.

وی با اشاره به اینکه سال‌های گذشته مشکلی برای بازگشت زوار از شهر‌های زیارتی عراق به مرز منذریه داشتیم، که در شهر‌های زیارتی رانندگان عراقی شناخت آن چنانی از منذربه نداشتند، گفت: امروز توافق شد تا برای بازگشت زوار به منذریه که امسال تابلو‌های راهنمای مسیر نصب و نرخ‌های مصوب نیز تعیین و اعلام شود.

سرپرست فرمانداری قصرشیرین یادآور شد: قرار شد تا پایگاه امداد و نجات جمعیت هلال احمر برای خدمات رسانی به زائران باتوجه به گرمای هوا در پنج کیلومتری مرز منذریه مستقر شود.

وی از توافق صورت گرفت برای استقرار پنج موکب ایرانی در مرز منذریه و خدمات رسانی لازم در زمینه اسکان و اطعام زائرانی که از مرز خسروی خارج می‌شوند در منذریه داشته باشند، خبرداد و افزود: همه تلاش خود را به کار گرفتیم تا زمان اعزام به شهر‌های زیارتی مشکلی در اسکان و اطعام آن‌ها رخ ندهد.

نجفی با تاکید بر اینکه توافق‌هایی چند روز گذشته نیز در منذریه داشتیم و در مجموع امروز هم توافق‌های خوبی صورت گرفت و دیدار با مقامات عراقی و بازدید‌ها تا شروع پیاده روی اربعین ادامه دارد، افزود: تاکنون مسائل و مشکلاتی که خداروشکر بوده برطرف شده است.

این مسؤول با اشاره به وجود نقاط کوردر بحث آنتن دهی خطوط تلفن همراه اول، گفت: قرار بر این شد نقاط کورمخابراتی و آنتن دهی برطرف شود.

فرماندار خانقین عراق نیز در این جلسه و دیدار صمیمی با قدردانی از حضور سرپرست فرمانداری قصرشیرین و هیات همراه در پیگیری امور مربوط به تردد زوار از توافق‌هایی برای تسهیل در تردد زائران، ایجاد موکب خدمات رسانی به زوار در مرز منذریه و ایجاد شرایط لازم برای جابه‌جایی و انتقال زوار و همچنین ایجاد پایگاه امدادو نجات در پنج کیلومتر مرز منذریه خبر داد.

دلیر حسین افزود: تاکید ما در تعامل و هماهنگی و همکاری با طرف ایرانی و فرمانداری قصرشیرین برای تسهیل در تردد زائران ایرانی است و ما آمادگی کامل را برای پذیرش زائران و خدمات رسانی به آن‌ها را در نظر و دستور کار داریم.

بهمن صحرایی نیز در این جلسه، گفت: به منظور خدمات رسانی گسترده به زائران ایرانی پنج موکب در ایرانی همراه با استقرار چهار موکب عراقی در منذریه کار خدمات رسانی به زائران را عهده دارند.

رئیس ستاد عتبات عالیات استان کرمانشاه اظهار داشت: موکب‌های ایرانی در کنار موکب‌های عراقی به طور مشترک در منذریه عراق از زائران پذیرایی می‌کنند تا در ورود وخروج زائران در خاک عراق هم در خدمت زائران باشیم.

وی با بیان اینکه امروز در شهر خانقین با حضور فرمانداران قصرشیرین و خانقین و مسوولان دو طرف مقرر شد، تا آمادگی کمیته مشارکت‌های مَردمی اسکان و تغذیه به زائران عتبات عالیات با حضور چهار موکب بزرگ به همراه موکب‌های عراقی به صورت مشترک در منذریه را انجام داده بشود، افزود: این موکب‌ها در رفت و برگشت زائران در منذریه و در خسروی با سه وعده ناهار صبحانه و شام از زوار اربعین پذیرایی می‌کنند.

این مسؤول ادامه داد: طرف عراقی قرار شده، تا از طریق استاندار دیالی و مسئولان بغداد مجوز برپایی این موکب را صادر کند.

گفتنی است، سرپرست فرمانداری قصرشیرین و فرماندار خانقین عراق برای پذیرایی و حضور زائران اربعین در مرز خسروی به منذریه اعلام آمادگی کردند و از ایجاد زیرساخت‌ها و شرایط لازم برای تسهیل در تردد زائران و خدمات رسانی گسترده به زائران و مهیا بودن شرایط برای سفر راحت امن و آسان زائران خبردادند.

سرپرست فرمانداری قصرشیرین که در راس هیاتی به عراق سفر کرد، ضمن بازدید از زیرساخت‌های مرز منذریه برای خدمات رسانی به زوار در نشست با فرماندار خانقین عراق در محل فرمانداری این شهرستان از توابع استان دیالی عراق، به رایزنی پرداختند.

انتهای پیام/ت

نویسنده : Fatemehzahra Takallofpour | منبع خبر : شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.