پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 20 شوال 1445
شناسه خبر : 17560
  پرینتخانه » اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, اقتصاد کرمانشاه, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۱۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۸ |
در دومین فصل کاوش‌ باستان شناسی:

آثاری تاریخی در روستای قباق تپه کوزران کرمانشاه کشف شد

آثاری از دوران ساسانی اشکانی و ماد‌ها در دومین فصل کاوش‌های باستان شناسی در روستای قباق تپه کوزران استان کرمانشاه کشف شد.
آثاری تاریخی در روستای قباق تپه کوزران کرمانشاه کشف شد

به گزارش شهرروشن از کرمانشاه، آثاری از دوران ساسانی اشکانی و ماد‌ها در دومین فصل کاوش‌های باستان شناسی در روستای قباق تپه کوزران استان کرمانشاه کشف شده است.

براساس این گزارش، طبق گفته کارشناسان طی این دوره از کاوش‌ها ابتدا با حفر ۵۱ گمانه وسعت تقریبی محوطه را آشکارسازی شده بود، لذا به نظر می‌رسد این محوطه در دوره اشکانی به اوج وسعت خود رسیده و حدود ۱۰۰ هکتار وسعت داشته که به اندازه یک شهر محسوب می‌شود.

بقایای چاله‌های ذخیره گندم ادوات فلزی مانند داس وسایل سر پیکان دستاس و مجموعه‌ای خوب از سفال‌های دوره ساسانی در اولین فصل هم ۲ قطعه سنگ که بخش‌هایی از یادمان سنگی مربوط به حکومت ساربون پادشاه مقتدر آشوری است از جمله این کاوش‌ها است.

احتمالاً این کاوش‌ها مربوط به سال‌های ۷۰۵ تا ۷۱۶ قبل از میلاد بوده، که با توجه به وسعت این منطقه برای پی بردن به زوایای مختلف این محوطه تاریخی نیاز به ۵ فصل کاوش دیگر خواهد بود.

انتهای پیام/ت

نویسنده : Fatemehzahra Takallofpour | منبع خبر : شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.