پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 20 شوال 1445
شناسه خبر : 11816
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, استان ها, اقتصاد کرمانشاه, اقتصادی, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۴ |
معاون اول رئیس جمهور:

راه‌اندازی پالایشگاه آناهیتا حق کرمانشاه است

معاون اول رئیس جمهور گفت: برای راه‌اندازی پالایشگاه آناهیتا کرمانشاه باید مالک کارخانه و پروژه محکم پای کار بیایند و حق مردم کرمانشاه است.
راه‌اندازی پالایشگاه آناهیتا حق کرمانشاه است

به گزارش شهرروشن از کرمانشاه، اسحاق جهانگیری در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمانشاه که عصر امروز در سالن جلسات استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: بازسازی شهر زلزله زده سرپل‌ذهاب کار آسانی نبود، خوشبختانه با فداکاری مردم و پیگیری نسوان مسئله زلزله حل شده و امروزه شاهد افتتاح پتروشیمی اسلام آبادغرب هستیم.

معاون اول رئیس جمهور بیان کرد: طرح بزرگ پتروشیمی با سرمایه گذاری بالا توانست مواد اولیه صدها صنعت را فراهم کند، لذا استخراج منابع گازی و نفتی اقدام مفیدی است، که نشان می‌دهد به سمت صنعتی شدن کرمانشاه حرکت می‌کنیم.

این مسؤول با تاکید بر اینکه استان کرمانشاه از نظر کشاورزی بسیار غنی است و ما باید متناسب با مزیت استان در راستای توسعه صنایع تبدیلی کار کنیم، گفت: بالاخره اگر مهمترین توانمندی کرمانشاه حوزه کشاورزی است، بایست پرورش همه محصولات و صنایع تبدیلی آن راهکار پیدا شود.

وی عنوان کرد: با بیان اینکه منطقه ما محروم است و توانایی وجود ندارد، کار پیش نمی‌رود، بنابراین در مورد ظرفیت و دستاوردهای مهم باید صحبت شود و روی فرهنگ عمومی کار کنیم خصوصا مردم مسئولان را می‌بینند فقط روی مشکلات تمرکز دارند.

جهانگیری تصریح کرد: در زمینه نظام بانکی و ظرفیت آن باید جلساتی برگزار شود و اگر مشکلاتی وجود دارد در مورد نیاز بخش خصوصی و عدم پاسخگوی بانک به نیاز موجود هم رسیدگی لازم صورت بگیرد.

این مسؤول با اشاره به اینکه در استان بیشترین آسیب در بخش فرهنگ و هنر دیده شده، افزود: در بخش گردشگری هم دچار آسیب های جدی شده است، اما از اولویت اقتصاد کشور کنار گذاشته نمی‌شود.

جهانگیری خاطرنشان کرد: در مورد پالایشگاه آناهیتا کرمانشاه باید مالک کارخانه و پروژه محکم پای کار بیایند و خودم هم آمادگی دارم جلساتی برای رفع مشکلات آن برگزار شود.

وی ادامه داد: این پالایشگاه باید به کار بیافتد و حق مردم کرمانشاه است و اگر سهام داران کوتاهی می‌کنند، باید دنبال سرمایه گذار و سهام دار جدی باشیم.

جهانگیری با اشاره به اینکه معتقدم که وزارت صمت در ارتباط با سیمان اصرار بر قیمت گذاری دستوری ندارد، تصریح کرد: تولید آن بیش از تقاضا است و مشخص نیست با آزاد گذاشتن قسمت به نفع کارخانه ها تمام شود.

وی تاکید کرد: آنهایی که در حوزه تولید سیمان به بازار مصرف نزدیک هستند شرایط آنها بهتر می‌شود و کارگروه این حوزه هم نظراتی دارند.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه مهمترین پتانسیل کرمانشاه مرز آن با عراق است، اظهار داشت: مرزهای فعال به ویژه پرویز خان در بسیاری مواقع مشکلات ما را در زمینه صنعت صادرات حل کرده و باید از سرمایه بزرگ مرزها حداکثر استفاده را ببریم، همچنین می‌توانیم با طرف عراقی همکاری بیشتری داشته باشیم.

ویدئو این جلسه را می‌توانید در اینجا ببینید

انتهای پیام/ ت

نویسنده : Fatemehzahra Takallofpour | منبع خبر : شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.