پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Sunday, 5 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 27 شوال 1445
شناسه خبر : 9065
  پرینتخانه » اخبار جدید تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۴ |

۳۰۰ هزار زائر از مرز خسروی تردد کردند

معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه از تردد 300 هزار زائر اربعین حسینی از مسیر مرز خسروی در اربعین سال جاری خبر داد.

به گزارش شهر روشن از کرمانشاه، ابراهیم الهی تبار در جلسه ستاد اربعین که عصر امروز در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: وظیفه خود می‌دانم که از پیگیری و مطالبه مسؤولان به ویژه استاندار کرمانشاه برای بازگشایی مرز خسروی تقدیر و قدردانی داشته باشم.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه ستاد اربعین ۹۷ متشکل از ۱۵ کمیته بود، افزود: ۲۰ نفر اعضا این ستاد هستند و نیز قرارگاه مرزی خسروی را داشتیم، همچنین ۱۰ شهرستان در مسیر پیاده‌روی زوار اربعین حسینی، ستاد اربعین داشتند و در مجموع ۱۸ جلسه ستادی تشکیل شد.
این مسؤول بیان کرد: بیش از ۲۰ جلسه با مسؤولان دولت عراق را برگزار کردیم، همچنین جلسات دو طرفه با متولیان مربوطه در عراق و قرارگاه اربعین برگزار شده است.
وی با اشاره به اینکه ۱۵۰ موکب اربعین حسینی در استان کرمانشاه برپا شد، تصریح کرد: قریب ۱۶ موگب در کشور عراق، ۱۲ موکب در قصرشیرین، ۶ موکب در مرز خسروی و ۲ موکب نیز در منزله عراق دایر کردیم و خدمات رسانی لازم انجام پذیرفت.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه از تردد چهار میلیون زوار طی سال جاری از مرزهای کشور خبر داد و افزود: در مدت مقرر و۷ ساعته شبانه روز بیش از ۳۰۰ هزار نفر زائر امام حسین علیه‌السلام از مرز خسروی تردد داشتند.
الهی تبار با تاکید بر اینکه در مدت بازگشایی مرز خسروی این مرز در ایام اربعین سال جاری بسته نبود و تردد انجام می‌گرفت، ادامه داد: زوار عراقی می توانستند از مرز خسروی تردد کنند و تنها وقفه چند ساعته در شبانه روز به دلیل حفظ مسائل امنیتی را داشتیم.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه بیان کرد: از کنگاور تا حسینیه عراق سرویس دهی و خدمات رسانی ۱۵۰ دستگاه اتوبوس به صورت رایگان برای زائران اربعین حسینی در دستور کار قرار گرفت.
این مسؤول با یادآوری این تردد زوار از مرز خسروی و جلسات ستاد اربعین برکاتی برای استان داشته است، اظهار داشت: کمیته آسیب شناسی شکل گرفته و تلاش داریم سال آتی نقاط قوت را پر رنگ کرده و نقش بزرگی در ستاد اربعین ایفا کنیم.
انتهای پیام/ت

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.