پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Sunday, 5 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 27 شوال 1445
شناسه خبر : 8587
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اقتصاد کرمانشاه, اقتصادی, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۹:۰۷ |
فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) کرمانشاه مطرح کرد

"بسیج چهل سال خدمت، جهاد و شهادت"/ خسروی اصلی ترین مرز کشور است

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه با اشاره به شعار هفته بسیج با عنوان "بسیج چهل سال خدمت، جهاد و شهادت"، برنامه های آن را تشریح کرد.

به گزارش شهر روشن از کرمانشاه، سردار بهمن ریحانی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات ستاد فرماندهی سپاه حضرت نبی اکرم (ص) برگزار شد، اظهار داشت: بسیج به عنوان یک مدل حرکت مردمی از بی نظیرترین تشکل های مردمی در سطح جهان و یکی از الطاف و معجزه های الهی در سطح کشور است، که بر همه ملت ها عرضه و سبب جنبش های مردمی شد، لذا بایست آن را الهام الهی بر بیان گذار کبیر انقلاب اسلامی دانست.
فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه تشکیل بسیج را الگویی برای جنبش های مردمی دنیا، بیمه کردن انقلاب اسلامی و نیز عدم انحلال ارتش عنوان کرد و گفت: برای دفاع از تمامیت ارتش حضور بسیج کافی بود، اما برای حفظ امنیت جامعه کمیته های امنیتی از قبل سازمان دهی بود، اما امام به دنبال ارتشی مردمی برای دفاع از انقلاب و بیمه کردن کشور در سراسر جهان اقدام کردند.
وی با اشاره به اینکه اهداف کلان و خرد بسیاری در بسیج می‌توان یافت، افزود: امام راحل برای راه اندازی بسیج مقدمه ها و رایزنی بسیاری با مراجع مربوطه کشور انجام دادند، از جمله حراست از اصل انقلاب، هویت و دستاوردهای آن، تربیت افراد طراز انقلاب، مردمی کردن امنیت، پس زدن تفکرات فاسد، بازدارندگی در مقابل تهدیدات نرم و سخت، تحقق بخشی به روحیه و مدیریت جهادی، جامعیت بخشی به مولفه های انسجام ملی و … از اهداف بسیج باید دانست.
این مسؤول با تاکید بر اینکه بسیج در طراز انقلاب یعنی این معنای بین المللی همه جوامع را در بر خواهد گرفت، گفت: نیروهای مردمی با تفکر غنی برای دفاع از کشور نبودند آیا آشوبگران مشکلات بیشتری برای کشور ایجاد نمی کردند، لذا ایمن کردن مردم یعنی دفاع از نظم و جامعه است.
فرمانده سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) استان کرمانشاه با بیان اینکه بصیرت و روشنگری جامعه در بسیج معنا می‌شود، افزود: حضور با صلابت مردم را در همه صحنه های انقلابی شاهد هستیم که سرچشمه گرفته از تفکر بسیجی است.
این مسؤول اعتراضات مردم به شیوه و زمان اصلاح قیمت سوخت را منطقی دانست و گفت: برخی آشوبگران و اخلالگران در ادامه بر اساس سازماندهی نفوذی هایی که همیشه به دنبال دشمنی با انقلاب هستند، این اعتراضات را به حاشیه آوردند، لذا بسیاری از لیدرها شناسایی شدند، همچنین با اخلالگرانی که با غارت اموال عمومی امنیت را از جامعه سلب کردند برخورد می‌شود.
وی با اشاره به اینکه با آتش زدن بانک ها و ایجاد آشوب در جامعه درخت تنومند انقلاب آسیب نخواهد دید، تاکید کرد: امروز مردم صف خود را از اخلال گرها و آشوبگران جدا کرده و حتی آنان را شناسایی و به مراجع مربوطه معرفی می‌کنند.
سردار ریحانی یکی دیگر از اهداف بسیج تحقق بخشی به روحیه جهادی دانست و گفت: نبرد یعنی جهاد با دشمن اسلام، لذا برای مدیریت جهادی اگر بر پایه تفکر بسیجی و انقلابی عمل کنند، به نتیجه خواهند رسید، چراکه بخشی از آن مدیریت جهادی است.
این مسؤول با بیان اینکه شعار محوری امسال در هفته بسیج (که از ۳۰ آبان آغاز و تا ۶ آذر ماه ادامه دارد) با عنوان “بسیج چهل سال خدمت، جهاد و شهادت” مطرح شده، همچنین در بیانیه گام دوم انقلاب به اهمیت آن اشاره شده، خاطرنشان کرد: حضور جوانان و نوجوانان در برنامه های جهادی از سوی رهبر معظم انقلاب نیز مورد تاکید است.
فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه ادامه داد: نشست های روشنگری، تجدید بیعت با آرمان های امام(ره) و انقلاب، حضور در بیت امام جمعه کرمانشاه، گلباران گلزار شهدا و برگزاری یادواره های شهدا، حضور بسیجیان در میعادگاه های نماز جمعه، تشکیل حلقه های صالحین، تشکیل میز خدمت در حاشیه نماز جمعه، برگزاری یادواره های آبروی محله و برگزاری مسابقات ورزشی، فرهنگی و هنری را از جمله برنامه های هفته بسیج خواهد بود.
این مسؤول افزود: برنامه های فرهنگی از جمله ایستگاه های سلامت، به صدا درآوردن زنگ بسیج، افتتاح خانه نخبگان، جشنواره جهادگرهای علمی و فناوری، اجرای طرح هر مسجد یک حقوقدان، تجمع بسیجیان به عنوان شکوه مقاومت، همایش طلایه داران بسیج و… به همراه دیگر برنامه های جانبی در هفته بسیج اجرا می‌شود.
وی یادآور شد: از سال ۹۰ الی ۹۸ تا به حال بیش از ۱۹ هزار پروژه عمرانی را احداث، بازسازی و افتتاح کرده ایم، که در حوزه های سلامت، بهداشت عمران، کشاورزی و… بوده است، همچنین این میزان طرح را با اعتباری حدود ۱۵۸ میلیارد و ۹۲۰ ملیارد تومان در دستور کار قرار دادیم.
این مسؤول با بیان اینکه طی سال های مذکور بیش از ۳۳۰ گروه جهادی را در استان کرمانشاه سازمان داده‌ایم، افزود: این گروه ها شناسنامه دارند و در شرایط خاص به مناطق محروم برای خدمت رسانی اعزام می‌شوند.
فرمانده سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) استان کرمانشاه گفت: تعداد چهار هزار و ۴۰۳ عمرانی نیز انجام پذیرفته که این رقم با ۱۰۲ هزار و ۸۸۱ نفر روز اردوی جهادی بوده ‌است.
سردار ریحانی به اجرای اردوهای هجرت ۳ با ۵۱ هزار و ۱۵۶ نفر دانش آموز اشاره و تصریح کرد: بالغ بر هفت هزار و ۳۷ مدرسه نیز تعمیر و مرمت شده است.
این مسؤول عنوان کرد: برگزاری ۲ هزار و ۹۰ اردوی جهادی سلامت با ویزیت رایگان انجام پذیرفته، که از این تعداد ۱۹۲ هزار و ۵۶۲ نفر ویزیت رایگان، جراحی یک هزار و ۲۸۴ نفر، برپایی ۲۹ بیمارستان صحرایی بوده است.
وی در بخش دیگری از سخنانش به ۱۰ هزار و ۶۴ پروژه غیرعمرانی(توزیع پوشاک، جهیزیه و سبد معیشتی) با اعتبار ۱۰۱ میلیارد و ۶۰۷ میلیون تومان توسط بسیج اشاره و تصریح کرد: در حوزه توانمندسازی و اشتغالزایی به ۱۵ هزار و ۳۴۱ نفر آموزش ارائه شده و به ۵ هزار و ۳۰۶ به مبلغ ۶۰ میلیارد و ۶۹۴ میلیون تومان تسهیلات اقتصاد مقاومتی پرداخت کردیم.
فرمانده سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) استان کرمانشاه تاکید کرد: برای اربعین سال جاری در چند زمینه در مرز خسروی کار انجام شد، در بحث اسکان زائران اربعین حسینی در شهرستان قصرشیرین و خسروی به عنوان یکی از بهترین محل های اسکان با سوله های بزرگ که زیباسازی شدند، ارائه خدمات داشتیم.
این مسؤول ادامه داد: اسکان حداقل ۱۰ هزار نفر زوار اربعین در مرز خسروی به همراه خدمات و پذیرایی صبحانه، نهار و شام صورت پذیرفت، در بخش فرهنگی نیز همه مسیرها از کرمانشاه تا قصرشیرین و مرز خسروی نیز تابلو، بنر و اقدامات و برنامه های فرهنگی را انجام دادیم.
سردار ریحانی گفت: در حوزه حمل و نقل طی ایام اربعین سال جاری بیش از ۴۰ اتوبوس در مرز خسروی تا همدان به صورت صلواتی خدمات رسانی به زوار اباعبدالله الحسین علیه السلام را به عهده گرفتند، تعدادی نیز از مرز خسروی تا مهران خدمات دهی شدند.
حضرت نبی‌اکرم(ص) استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه اربعین حسینی سال جاری در بخش امنیتی به لحاظ آنکه گردان های امنیتی را در سطح منطقه مستقر کردیم کار به خوبی و رضایت بخش انجام شد، اظهار داشت: همکاری سپاه قدس و تلاش های استاندار کرمانشاه در بازگشایی مرز خسروی نقش بسیار موثر داشتند، همچنین معتقدیم سال آینده در عمل همچون قبل اصلی ترین مسیر کشور مرز خسروی خواهد بود.
انتهای پیام/ت

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.