پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Sunday, 5 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 27 شوال 1445
شناسه خبر : 7728
  پرینتخانه » اخبار جدید تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۲ |
مدیرکل میراث فرهنگی کرمانشاه:

امکان اسکان شبانه ۱۰۰ هزار زوار حسینی در کرمانشاه فراهم شد/ برپایی ۳۱ غرفه صنایع دستی در مرز خسروی

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه از فراهم شدن اسکان شبانه بیش از ۱۰۰ هزار زائر اربعین حسینی در استان خبر داد.

امید قادری امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار شهر روشن در کرمانشاه، اظهار داشت: خدمات‌رسانی به مسافران در همه حوزه‌ها از وظایف ستادهای اجرایی خدمات سفر در هر استان است و در این میان زمانی که صحبت از ارائه خدمات به زائران حسینی است به ‌طور حتم اجر معنوی این خدمت دوچندان است.
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: با توجه به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب درباره خدمات رسانی به زوار اربعین ستاد اربعین میراث فرهنگی استان کرمانشاه برای خدمات رسانی به زوار بسیج شده‌ است و بستر مناسبی در مرزها برای پذیرایی فراهم شده است و میراث فرهنگی امسال با تمام توان در خدمت این حرکت عظیم خواهد بود‌.
این مسؤول با اشاره به اینکه در ایام اربعین در شهر کرمانشاه توان اسکان حدود ۶۰ هزار زائر را داریم، اضافه کرد: در شهرستان قصرشیرین و مرز خسروی نیز شرایط اسکان بیش از ۲۰ هزار زائر فراهم شده است.
*تخفیف ۵۰ درصدی اماکن اقامتی قصرشیرین برای زائران حسینی
قادری گفت: شهرستان قصرشیرین با دارا بودن ۱۰هتل و یک مهمان پذیر و نیز یک واحد خانه مسافر که شامل ۲۹۶ اتاق و یک هزار و ۲۱ تخت آماده پذیرش زائرین محترم با تعرفه ۵۰درصد تخفیف می باشد.
وی افزود: با تدابیر اندیشیده شده و همکاری هتل داران، همه زیرساختهای لازم برای برگزاری این واقعه عظیم در بخش گردشگری و اقامتی مهیا شده است.
*میزبانی ۱۵۰ واحد پذیرایی از زائران اربعین
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه با بیان این‌ که پرسنل این سازمان علاوه بر خدمت مناسب به زائران اربعین می‌توانند از این فرصت برای بالا بردن ظرفیت گردشگری استان استفاده کنند، گفت: نظارت بر اقامتگاه‌ها و ۱۵۰ واحد پذیرایی موضوعی مهم است که مورد توجه جدی قرار گرفته و با متخلفان در این حوزه نیز برخورد می شود.
قادری ادامه داد: با توجه به حجم بالایی تردد زائران و حضور آن ها در استان کرمانشاه، همچنین برنامه ریزی ها برای بازدید زائران از جاذبه های گردشگری و فرهنگی تاریخی این استان انجام شده و این آمادگی وجود دارد که زائران حسینی در مسیر رفت و یا برگشت از کربلا از جاذبه های فرهنگی تاریخی و گردشگری استان بازدید کنند.
*چاپ و نصب یک هزار ۵۰۰ متر بنر تبلیغاتی با محوریت اربعین و معرفی کلان رویداد کرمانشاه ۲۰۲۰
این مسؤول به دیگر اقدامات اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان کرمانشاه پرداخت و افزود: طراحی و چاپ یک هزار و ۵۰۰ متر بنر تبلیغاتی با محوریت اربعین حسینی که شعارهای اهمیت گردشگری روستایی و معرفی رویداد بین المللی بومگردی و توریسم روستایی در سال ۲۰۲۰ در آن در درج شده و از ورودی شهرستان کنگاور تا مرز خسروی نصب شده است.
این مسؤول از نصب بنرهای تبلیغاتی با موضوع نماز اول وقت نیز در مسیر عتبات و عالیات در استان کرمانشاه خبر داد.
*برپایی ۳۱ غرفه صنایع دستی در مرز خسروی
مدیرکل میراث فرهنگی‌، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه از برپایی ۳۱ نمایشگاه صنایع دستی در مرز خسروی خبر داد وا اظهار داشت: در این نمایشگاه تمام آثار دستی، و تولیدات محلی استان به نمایش گذاشته می‌شود تا زائران اربعین با آداب و رسوم و سنت مردم کرمانشاه آشنا شوند.
*برپایی ۵ تخته سیاه چادر به منظور معرفی آداب و رسوم عشایری
قادری اضافه کرد: همچنین با هدف تنوع در برنامه‌ها و فراهم آوردن محیطی جهت رفع خستگی زائران ۵ تخته سیاه چادر در مرز خسروی برپا و توسط عشایر استان و به رسم سنتی از زائران پذیرایی می‌کنند.
استقرار پایگاه های راهنمای زوار در میادین امام خمینی (ره)، امام حسین علیه السلام، آزادگان شهر کرمانشاه، پایانه مرزی خسروی، شهر قصرشیرین و سایر شهرهای در مسیر پیاده روی زوار با مشارکت هلال احمر و سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری دیگر موضوعی بود که مدیر کل میراث فرهنگی استان به آن اشاره کرد.
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه از شیفت بندی معاونان و مدیران اجرایی اداره کل میراث فرهنگی در راستای حضور در سطح استان و نظارت بر ارائه خدمات به زائرین اربعین حسینی خبر داد.
انتهای پیام/ح

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.