پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 19 شوال 1445
شناسه خبر : 5101
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اقتصاد کرمانشاه, اقتصادی, پیشنهاد سردبیر, دو کلمه حرف حساب, سایر اخبار, فرهنگی و ادبی تاریخ انتشار : ۰۵ تیر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۷ |
در جلسه اندیشه ورز سازمان بسیج هنرمندان کرمانشاه مطرح شد

مجتمع فرهنگی انتظار کرمانشاه یا متروکه ارواح بخش خصوصی!/ آیا مسؤولی صدای هنرمندان را می شنود؟

مسئله عدم رسیدگی مدیران فرهنگی استان کرمانشاه و ناکارآمدی آنان در واگذاری های افسارگسیخته مجتمع های فرهنگی را تبدیل به متروکه ارواح بخش خصوصی کرده و صدای هنرمندان را درآورده است.

به گزارش پایگاه خبری شهر روشن از کرمانشاه، جلسه اندیشه ورز سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه پیش از ظهر امروز با حضور رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان و جمعی از هنرمندان مطرح و مدیران انجمن های هنری در سالن جلسات مجتمع فرهنگی انتظار کرمانشاه برگزار شد.
رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه در این جلسه اظهار داشت: مجتمع فرهنگی انتظار واقع در میدان آزادگان کرمانشاه می بایست به همت بخش دولتی در زمینه فعالیت های فرهنگی وهنری ادامه حیات دهد تا از وضعیت منفعل به وضعیت مناسب برای سازماندهی هنرمندان طراز انقلاب و حمایت از آنان تبدیل بشود.

همایون زین الدین با اشاره به اینکه بحث واگذاری این مجتمع به بخش خصوصی ضربه مهلکی به هنر استان کرمانشاه می زند، متذکر شد: بارها به مدیران و مسؤولان ارشاد اسلامی استان تذکرات و هشدارهای لازم را داده ایم، اما حجت الاسلام رحیم جعفری در این مورد (واگذاری بخش خصوصی) اسرار دارد، حتی پیشنهاد داده بود که پول می دهد تا هنرمندان بسیجی را از این نهاد خارج کند، که این مسئله سبب اعتراض هنرمندان و مسؤولان مربوطه شده است.
آرش منصوری در این جلسه اظهار داشت: توقع داریم سپاه و بسیج هنرمندان روی نیروهای انقلابی و حفظ این سرمایه ها تلاش بیشتری را به کار بگیرد.
مسؤول انجمن نمایش بسیج هنرمندان استان کرمانشاه تصریح کرد: بارها گزارش دادیم، اما مجتمع را به آتش کشیدند و حدود یک ماه است که تیم تئاتر برای تمرین به شهرستان اسلام آبادغرب می رود.
عضو شورای قشر بسیج هنرمندان استان کرمانشاه با اشاره به اینکه فعالیت هنرمندان بسیجی تئاتر استان به دلایل فوق محدودتر شده است، متذکر شد: این گلایه به سپاه وجود دارد و آن اینکه چرا قرار فرهنگی سپاه برای مقابله با این ناملایمات کاری انجام نمی دهد و تاثیر فرهنگسازی این نهاد صفر مطلق است، چراکه جایی که می بایست فرهنگسازی شود، هزینه ای نمی شود.
این مسؤول عنوان کرد: برای رویدادی همچون صعود به ارتفاعات “بازی دراز” در شهرستان سرپل ذهاب و سالروز راهیان نور بیش از ۱۸۰ میلیون تومان هزینه می شود، اما برای اجرای یک نمایش فرهنگی با محوریت انقلاب و دفاع مقدس هیچگونه اقدام مثبت و حمایت لازم انجام نمی شود.

مسؤول انجمن نمایش بسیج هنرمندان استان کرمانشاه ادامه داد: نمایش “فصل شیدایی” را طی یک ماه می سازم و اجرا می کنم، نه ظرف ۲ سال، همچنین نمایش افلاکیان از بین بیش از ۲۲ برنامه و رقیب کشوری، رتبه یک را کسب می کند و با کمترین هزینه اجرا می شود،حتی از نیجریه و لبنان نیرو به کرمانشاه می آورند تا آموزش ببینند افلاکیان را در کشور خود اجرا کنند، لذا متصل کردن مردم و بسیج هنرمندان باید در اولویت کار این سازمان قرار بگیرد.
وی خاطرنشان کرد: ورود هنرمندان انقلابی به این مجتمع با موانع غیراصولی مدیران فرهنگی انجام می شود، لذا از متولیان فرهنگ و هنر استان به ویژه مدیران ارشد کشور تقاضا داریم برای حل آن و استفاده از ظرفیت بخش دولتی روی کار بیایند و مستقیم به این مهم ورود پیدا کنند.

به گزارش شهر روشن، طی بررسی به عمل آمده و طبق اخبار شنیده، دو نفر از مسولان یعنی سیدقاسم جاسمی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی و سالار احمد زاده عضو شورای شهر کرمانشاه به عنوان حامیان مدیرکل ارشاد اسلامی استان در مورد واگذاری این مجتمع فرهنگی ایفای نقش و حمایت می کنند که این امر ضربه مهلکی به هنر و فعالیت هنرمندان استان در این زمینه زده است و جای تامل دارد و از طریق این رسانه از مسؤولان مذکور می خواهیم پاسخگو باشند.

براساس این گزارش، تاکنون بیش از ۲۰۰ میلیون تومان هزینه صرف محوطه سازی مجتمع فرهنگی انتظار از سوی نهاد استانداری به منظور آماده سازی موقتی آن برای جشنواره ملی پویانمایی و عروسکی به میزبانی استان کرمانشاه صورت گرفته، در حالی که ناکارآمدی و ضرر کرد حساب روی بخش خصوصی را نشان می دهد، تاکنون این مجتمع در سال اخیر از سیستم های سرمایشی و گرمایشی مناسبی برخوردار نبوده و به گفته مسؤولان فرهنگی، تنها کنسرت های مسئله دار در این مکان گزارش می شود، از طرفی سایر هنرمندان رشته های دیگر در این مجتمع حضور ندارند، همچنین هنرمندان انقلابی گروه های نمایشی جای برای تمرین ندارند!

بشیر نظری مسؤول انجمن نقاشی سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه در این جلسه اظهار داشت: امکان فرهنگی که از سوی این سازمان در فرهنگسراها در اختیار داریم به خوبی توانستم کلاس عکاسی و نقاشی را برگزار کنیم که بسیار تاثرگذار بود و جای قدردانی دارد.
زهرا احمدی در این جلسه اظهار داشت: کار در حوزه بسیج به تحقیق و بررسی بیشتری نیاز دارد و گرایش قشر جوان می بایست مورد بازبینی قرار بگیرد.
مسؤول انجمن عکاسی بسیج هنرمندان استان کرمانشاه ادامه داد: برنامه پیشنهادی زیادی وجود دارد از جمله می توان دانشگاه فرهنگ و هنر را تاسیس کرد، استعدادیابی لازم انجام شود، چراکه این پتانسیل وجود دارد و باید سازوکار آن را از سوی سازمان تعیین کنیم.
وی گفت: در مورد بخش خصوصی سازی نیز نقص های وجود دارد و اگر هدف آن رونق بخشی نیست، چرا اجرا می شود، دولت اگر به وظایف و تعهدات خود پایبند باشد باید موازینی را اجرا کند تا این مجتمع های فرهنگی به متروکه ارواح تبدیل نشود و آن را از بخش خصوصی پس بگیرد و از سوی بخش دولتی به ادامه حیات روی آورد.

منوچهر پروینی در این جلسه اظهار داشت: اگر سپاه از توانش برای حمایت از هنرمندان استفاده نکند، سبب کناره گیری هنرمندان و جوانان بسیجی از این عرصه می شود، بخش خصوصی نیز دچار آشفتگی و ناکارآمدی بسیاری است و نظارتی بر آن وجود ندارد که جای تامل است.
مسؤول انجمن شعر سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه بیان کرد: بسیج می تواند در شرایط سخت و دشوار نیز اثرگذاری خویش را داشته باشد و باید مسؤولان ارشد نظام و سپاه در حمایت از مطالبات هنرمندان پیشگام باشند.
فاطمه زهرا تکلف پور مسؤول فضای مجازی سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه در این جلسه اظهار داشت: هنرمندان نیازمند حمایت بیشتر سپاه هستند و این سازمان باید با برگزاری جلسات هم اندیشی با مدیران انجمن ها و کانون های فرهنگی و هنری در راستای رسیدگی به مطالبات آنان همه توان خود را به کار بگیرند و به کمک بخش دولتی بتوانند فرهنگسراها و مجتمع فرهنگی را مجدد احیا و زمینه فعالیت بیشتر هنرمندان بسیجی را فراهم کنند.
گفتنی است، در این جلسه مصوب شد تشکیل کارگروه فرهنگی و برگزاری جلساتی با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، مسؤولان فرهنگی سپاه و شورای اسلامی شهر کرمانشاه برای نجات مجتمع فرهنگی انتظار از وضعیت موجود و به کارگیری توان بخش دولتی در دستور کار قرار بگیرد.
انتهای پیام/ت
 

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.