پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 19 شوال 1445
شناسه خبر : 1974
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اقتصاد کرمانشاه, اقتصادی, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۱ |
وزیر صمت:

جبهه اصلی امروز اقتصاد است / لزوم مطالعه بازارهای صادراتی

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه جبهه اصلی امروز اقتصاد است، گفت: باید برای رونق تولید توسعه صادرات مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری شهر روشن از کرمانشاه، رضا رحمانی عصر امروز در شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت استان کرمانشاه با اشاره به نامگذاری امسال اظهار داشت: تولید بدون نقدینگی و سرمایه در گردش معنایی ندارد و سرمایه در گردش و تولید مکمل یکدیگر هستند.
وی با بیان اینکه همه بخش‌های کشور باید برای رونق تولید تلاش کنند، افزود: همه امسال به رونق تولید فکر کنند و هر بخش در حوزه خود برای عملی کردن ان گام بردارد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان داشت: باید بتوان از این ظرفیت که توسط مقام معظم رهبری ایجاد شده است استفاده کرد و حماسه‌ای در این زمینه شکل بگیرد.
وی با اشاره به تحریم‌های دشمنان علیه کشورمان عنوان کرد: دشمن اعتقاد داشت چرخ تولید در کشور باز می‌ماند و با تحریم‌های اعمال شده کشور از حرکت باز می‌ماند ولی نه تنها این قضیه محقق نشد بلکه انگیزه مردم ما برای حرکت در مسیر انقلاب دو چندان شد.
رحمانی با اشاره به بازدید صبح امروز از برخی از واحدهای تولیدی استان ادامه داد: جلسه کارگروه ملی برای این چند واحد شستا در استان کرمانشاه تشکیل می‌شود.
وی با انتقاد از عدم راه اندازی این واحدها بیان کرد: در جبهه اقتصادی تعطیلی واحدهای تولیدی ما نشان از پیروزی دشمن دارد و راه‌اندازی و توسعه این واحدها نشان از موفقیت و پیروزی ما است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: امروز هجمه دشمن تغییر پیدا کرده و در جبهه اقتصادی همه ما مشغول هستیم و همین کارخانجات و واحدهای تولید سنگر ما است.
وی با تاکید بر لزوم حمایت از کارآفرینان و سرمایه‌گذاران، تصریح کرد: باید با افرادی که در این زمینه سنگ‌اندازی می‌کنند برخورد جدی شود.
این مسوول تصریح کرد: تأمین مواد اولیه و سرمایه در گردش برای رونق تولید لازم است و حرف اول را می‌زند.
وی با اشاره به ظرفیت‌های استان کرمانشاه در زمینه صادرات گفت: همین مرز و فرصت صادراتی می‌تواند استان کرمانشاه را متحول و زندگی را متفاوت کند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: باید صادرات به اقتصاد استان وصل شود و بخش مهمی از نیازهای واحدهای تولیدی در استان تولید شود.
وی با اشاره به اینکه استان کرمانشاه ۶ گذرگاه رسمی دارد، عنوان کرد: در سال گذشته سه میلیارد دلار صادرات از مرزهای رسمی استان صورت گرفته است که نشان از ظرفیت بالای استان دارد.
لزوم مطالعه بازارهای صادراتی
رحمانی با تاکید بر لزوم مطالعه بازارهای صادراتی، گفت: باید واحدهای فرآوری محصولات موجود در استان راه‌اندازی و توسعه داده شود.
وی از سهم تقریباً صفر درصدی استان در تأمین قطعات ایران خودرو ابراز داشت: این قضیه به هیچ وجه قابل قبول نیست و باید در این زمینه تجدید نظر شود چرا که استان کرمانشاه عنوان یکی از قطب‌های صنعت قطعه سازی در سند آمایش مطرح شده است و باید در زمینه عملی کردن آن گام برداشت.
رحمانی با بیان اینکه در سال گذشته ۹۵۰ هزار دستگاه تولید شده است، امسال بیش از یک میلیون خودرو تولید خواهد شد این در حالی است که در سال گذشته چند ماه بازار خودرو دچار کاهش تولید شد اما در فاصله کمتر از سه ماه این قضیه برطرف شد.
این مسوول تصریح کرد: هر قطعه‌ خودرویی که در استان می‌توان تولید شود اعلام کنید تا شرکت‌های سایپا و ایران خودرو را ملزم به سفارش به واحدهای تولیدی استان کنم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: باید از این ظرفیت استفاده کرد تا استان کرمانشاه را به یکی از قطب‌های تولید قطعات خودرو در کشور تبدیل کنیم.
رحمانی با اشاره به اینکه ۱۳۸ طرح صنعتی بالای ۶۰ درصد در کرمانشاه وجود دارد، افزود: راه‌اندازی این بخش‌ها سایر بخش‌ها را نیز رونق خواهد داد و صنعت کشاورزی نیز رونق می‌گیرد.
وی با تاکید بر اولویت بندی طرح‌های صنعتی نیمه تمام در استان، عنوان کرد: باید از ظرفیت‌های طبیعی کرمانشاه همچون قیر طبیعی استفاده کرد و برای رونق آن ها و راه اندازی طرح‌های متناسب با این ظرفیت‌ها گام برداشت و آثار آن به همه مردم می‌رسد و مشکلات استان را همچون بیکاری برطرف خواهد کرد.
آزاد بودن واردات مواد اولیه و ملزومات تولید بدون ثبت سفارش از مناطق آزاد
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: دولت برای تسهیل تولید واردات مواد اولیه و ملزومات تولید را بدون ثبت سفارش از مناطق آزاد و ویژه را آزاد کرده است.
وی با تاکید بر اینکه کالاهایی باید از این طریق وارد شود که در کشور تولید نمی‌شود، ابراز داشت: باید با واردات این ملزومات چرخه تولید را در کشور رونق بخشید.
رحمانی در ادامه با اشاره به واحدهای تولیدی که چک برگشتی دارند، اظهار داشت: هر قانونی که مخل تولید است بنا بر تاکید دولت و مجلس بررسی و اصلاح خواهد شد.
وی با اشاره به قانون چک برگشتی واحدهای تولیدی، بیان کرد: هر واحدی که یک چک برگشتی داشته باشد نمی‌تواند تسهیلات دریافت کند که این مهم نیز در دست بررسی و اصلاح است چرا که به رونق تولید صدمه می‌زند.
وزیر صنعت معدن تجارت هم با اشاره به واحدهای تولیدی آسیب دیده در زلزله سرپل‌ذهاب، ابراز داشت: یکی از مصوبات این است که واحدهای آسیب دیده بیش از ۵۰ درصد در سال ۹۷ از مالیات معاف شوند.
وی تصریح کرد: با تعرفه‌های گذاشته شده خام فروشی محصولات بسیار کاهش یافته است تا به سمت فرآوری پیش برویم.
امسال به معادن توجه ویژه می‌شود
این مسوول فعال سازی معاون کوچک را از پروژه‌های مهم امسال دانست و بیان کرد: محصولات فرآوری شده به قیمت روز از شرکت‌ها و واحدهای تولیدی هر استان خریداری می‌شود.
وی یکی از فرصت‌های امسال را معادن دانست و عنوان کرد: امسال به معادن و واحدهای فرآوری آن توجه ویژه خواهد شد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به شهرک‌های صنعتی، ابراز داشت: در برخی استان‌ها برای خرید زمین جهت توسعه شهرک‌های صنعتی کمک خواهد شد.
انتهای پیام/ت

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.