پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 24 شوال 1445
شناسه خبر : 18111
  پرینتخانه » اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, اقتصاد کرمانشاه, پاورقی, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶ |
جانشین فرمانده مرزبانی کرمانشاه:

خلأ مرزی در غرب با پهپاد و دوربین حرارتی برطرف شد

جانشین فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه از رفع خلأ مرزی در غرب کشور با "پهپاد و دوربین حرارتی" خبر داد.
خلأ مرزی در غرب با پهپاد و دوربین حرارتی برطرف شد

به گزارش شهرروشن از کرمانشاه، امیرهوشنگ نظری از رفع خلأ مرزی در غرب کشور با “پهپاد و دوربین حرارتی” خبر داد و گفت: با تجهیزات به روز طی ۲۴ ساعته وضعیت مرز‌های غرب کشور رصد می‌شود.

جانشین فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه با بیان تامین شرایط مناسب در مناطق مرزی برای فعالیت‌های کشاورزی، دامپروی و رونق بازارچه‌های مرزی، گفت: مرزبانان استان کرمانشاه با دو اقلیم سرد و گرم در مناطق پاوه و اوارمانات و سومار مواجه هستند.

وی با یادآوری اینکه طی چند سال اخیر تجهیزات روز جهان به یگان‌ها اضافه شده و از پهپاد‌ در یگان‌ها استفاده می‌شود، ادامه داد: تجهیزات مورد استفاده متفاوت است و مرزبانان از این طریق به وظایف مدنظر مقام معظم رهبری در زمینه مقابله با قاچاق سلاح و مهمات و سوخت و احشام عمل خواهد کرد.

این مسؤول با بیان اینکه اکنون امنیت پایدار و درخور شأن استان در مرز‌ها برقرار است، گفت: ۱۱۵ کیلومتر مرز رودخانه‌ای با عراق داریم، که در طول سال دچار فرسایش و به همین منظور روزانه به صورت دقیق بررسی می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه سالها مرزبانان واقعی مرزنشینان و طوایف و عشایر بوده‌اند که وظیفه حفظ و حراست از حدود کشور را به عهده داشته‌اند و بعد‌ها به واحد‌های نظامی واگذار شد، افزود: اما اکنون نیز از ظرفیت مرزنشینان به عنوان مرزیاران استفاده می‌شود و در عوض خدماتی در زمینه استیفای حقوق آن‌ها در داخل و خارج از کشور انجام می‌شود.

جانشین فرماندهی مرزبانی استان کرمانشاه تاکید کرد: در زمینه انسداد مرز‌ها، که یک پروژه ملی است نیز اقدامات مناسبی صورت گرفته است.

نظری خاطرنشان کرد: با استفاده از تجهیزات به روز از جمله پهپاد‌ها و دوربین‌های حرارتی خلأ مرزی در استان نبوده، اما در زمینه انسداد مرز‌ها اقدامات خوبی در دست اجراست و پروژه‌هایی در آینده نزدیک شروع خواهد شد، همچنین تجهیزات مورد استفاده برای مقابله با قاچاق و قاچاقچیان باید به صورت مستمر به روز شود.

جانشین فرماندهی مرزبانی استان کرمانشاه گفت: ۱۶ دستگاه در زمینه مقابله با قاچاق دخیل هستند که به بخشی از وظایف بر عهده مرزبانی است و توفیقات بسیاری به ویژه در زمینه کشف سلاح و مهمات انجام شده است.

وی با بیان اینکه عزم همکاران ما برای مبارزه با قاچاق کالا جدی است و با وجود کمبود‌ها توانسته‌اند به وظیفه محول شده عمل کنند، عنوان کرد: ارزش ریالی کشفیات کالا‌های قاچاق در ۶ ماه ابتدای امسال ۳۵ درصد افزایش یافته است.

این مسؤول با اشاره به اینکه بخش عمده سلاحی که اکنون در اختیار مَردم است مربوط به دوران جنگ بوده، اما اکنون برای جمع‌آوری آن‌ها اقدام می‌شود.

وی گفت: بخش دیگر سلاح که وارد کشور می‌شود، به دلیل وجود کارخانه تولید مهمات در کشور ترکیه بوده، اما با این وجود همکاران ما همه توان خود را برای جلوگیری از ورود آن به کار خواهند گرفت.

وی با تاکید بر اینکه بازارچه‌های مرزی ظرفیت قابل توجهی برای استان هستند، اما به خوبی از این ظرفیت استفاده نشده و تنها به عنوان ترانزیت کالا و واردات از آن‌ها استفاده می‌شود، گفت: قاچاق احشام در کشور به حداقل ممکن رسیده است.

نظری با بیان افزایش چهار برابری تردد از مرز خسروی در ایام اربعین خارج از هر تجمعی، یادآور شد: امسال برخی از اقدامات زیرساختی مرز خسروی در ایام اربعین انجام شد، اما برای سال‌های بعد اقدامات لازم باید قبل از ایام اربعین به انجام برسند.

انتهای پیام/ت

نویسنده : Fatemehzahra Takallofpour | منبع خبر : شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.