پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 19 شوال 1445
شناسه خبر : 1229
  پرینتخانه » اخبار جدید, اخبار ویژه, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۰۴ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۱ |
همزمان با آغاز سال 98 انجام شد

عید نوروز و استقبال ۷۵۰ معتکف کرمانشاهی از میهمانی معنوی اعتکاف

سال جاری و عید نوروز 98 رنگ و بوی معنوی و متفاوتی داشت که در آن 750 معتکف کرمانشاهی همزمان با سراسر کشور عید نوروز خود را پای سفره میهمانی خدا و هفت سین اعتکاف آغاز کردند.
براساس این گزارش، مسجد جامع و مسجد چهارمین شهید محراب برای خواهران معتکف و مسجد النبی(ص) و مسجد حاج شهبازخان برای برادران معتکف در نظر گرفته شد و با استقبال چشمگیر مردم متدین و ولایتمدار این دیار انقلابی مراسم امسال حال و هوای معنوی خاصی را با حلول سال جدید داشت.طبق پیش بینی و سخنام مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه، سال جاری ۴۰ الی ۵۰ مسجد استان برای مراسم معنوی اعتکاف در آمادگی کامل قرار گرفت، تا معتکفان بتوانند از این فرصت برای خلوت انس با پروردگار متعال از تمهیدات و امکانات لازم بهره مند شوند.
سال قبل قریب ۷۵۰۰ نفر در استان کرمانشاه در مراسم معنوی اعتکاف حضور پیدا کردند، سال جاری نیز برنامه ریزی لازم برای همین تعداد لحاظ شد، ضمن اینکه تقارن آن با ایام البیض و ایام نوروز هم وجود داشت.

مراسم معنوی اعتکاف در رسیدن انسان به کمال اثر بسیاری دارد و سفارش ائمه اطهار نیز بر این مهم است، چرا که زمینه خودشناسی و خداشناسی را فراهم خواهد کرد.
گفتنی است، مراسم معنوی اعتکاف سال جاری از ۱۳ تا ۱۵ رجب همزمان با ولادت باسعادت مولای متقیان امیرالمومنین حضرت علی(علیه السلام) و ایام البیض در ۲۹ اسفند تا دوم فرورین در مساجد استان کرمانشاه با ثبت نام از علاقمندان برگزار شد، که با استقبال بی نظیر جوانان متدین صورت پذیرفت.
انتهای پیام/ت
| منبع خبر : خبرگزاری رضوی
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.