پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 4435
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اخبار ویژه, اقتصاد کرمانشاه, اقتصادی, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۷ |
معاون آموزش و ترویج سازمان تحقیقات کشاورزی خبر داد

تلاش در اجرای طرح های تحقیقاتی کشاورزی دانش بنیان کشور/ کرمانشاه در جشنواره ملی مزارع پیشرو است

معاون ترویج و آموزش کشاورزی سازمان تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی از تلاش در اجرای طرح های تحقیقاتی کشاورزی دانش بنیان کشور خبر داد و گفت: کرمانشاه در عرصه جشنواره ملی مزارع پیشرو است.

به گزارش پایگاه خبری شهر روشن از کرمانشاه، علی اکبر مویدی پیش از ظهر امروز در دومین جشنواره ملی روز مزرعه که در ایستگاه تحقیقاتی اسلام آبادغرب برگزار شد، اظهار داشت: محققان کشاورزی با برنامه ریزی خوبی توانسته به این مقطع از موفقیت در کرمانشاه دست پیدا کنند.
معاون ترویج و آموزش کشاورزی سازمان تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی افزود: بخش کشاورزی از پتانسیل و جایگاه بالایی برخوردار است افزود: اگر کشورهای در حال توسعه از وابستگی به منابع به وابستگی به سمت اهداف دانش بنیان تغییر جهت دهند شاهد پیشرفت های چشمگیری می شویم.
این مسوول خاطرنشان کرد: امیدواریم همچون کشورهای که به سمت کشاورزی دانش بنیان پیش رفته اند، ما هم بتوانیم این مسیر را به خوبی در ایران طی کنیم.
وی با تاکید بر لزوم اجرای برنامه ای منسجم که همه کشاورزان بتوانند دستاوردهای بخش پژوهشی کشاورزی را با نوآوری همراه کنند و به منصه ظهور برسانند، افزود: در تدوین چنین برنامه مدون می توان راهگشای کشور در آینده باشد.
وی به بازدید از ۶ مرکز جهاد کشاورزی و توانمندی بسیاری که در عرصه کشاورزی کشور ایران وجود دارد، اشاره و عنوان کرد: کرمانشاه دارای مدیران توانمند در بخش کشاورزی است و می توانند نویدبخش روزهای بهتری و اشتغالزایی مناسب در این استان باشند.
مویدی با اشاره به اینکه روز ملی مزرعه نسبت به سال گذشته در استان کرمانشاه ارتقا یافته و به جشنواره روز مزرعه تبدیل شده است، گفت: در فضای شهرستان های این استان شاهد معرفی توانمندی اطلاعات و دانش عرصه تحقیقاتی و کشاورزی هستیم.
معاون ترویج و آموزش کشاورزی سازمان تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی افزود: تاکید کرد: نمایندگان استان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی می توانند به حمایت حوزه کشاورزی بپردازند و در این مسیر به کمک کشاورزان بیایند.
وی با بیان اینکه تنها مسائل فنی نمی تواند مشکلات این عرصه را برطرف کند، تاکید کرد: هر کشاورز پیشرو بدون صرف هزینه های کلان با معرفی دستاوردهای موفقی که داشته اند، می توانند سهم بزرگی در توسعه صنعت کشاورزی داشته باشند.
مویدی گفت: بیش از ۵۰۰ برنامه روز مزرعه در کشور برگزار خواهد شد و با تدوین آن می توان تغییرات خوب و مثبتی را در عرصه کشاورزی شاهد باشیم.
این مسوول عنوان کرد: اگر تحولات عرصه کشاورزی مورد توجه قرار بگیرد و محققان این عرصه حمایت شوند و به دستاوردهای خود بها دهند، می توانند در پیشرفت این صنعت در کشور نیز نقش موثری داشته باشند.
مویدی به اجرای طرح های تحقیقاتی محققان کشاورزی در کشور تاکید و بیان کرد: بیش از ۲ هزار ۱۰۰ محقق شناسایی شده و از بین آنان ۱۰۰ نفر را به استان ها اعزام می کنیم تا با برگزاری برنامه جدی پژوهشی و انتقال تجارب خود به کمک کشاورزان بیایند.
انتهای پیام/ت

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.