پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Monday, 29 April , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 21 شوال 1445
شناسه خبر : 18895
  پرینتخانه » اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اخبار ویژه, اقتصاد کرمانشاه, اقتصادی, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, ویژه تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۵ |
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه خبر داد

لزوم تسریع و اولویت در ساماندهی محلات حاشیه نشین کرمانشاه

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه گفت: ساماندهی محلات حاشیه نشین، با اولویت بندی و زمان کوتاه انجام شود.
لزوم تسریع و اولویت در ساماندهی محلات حاشیه نشین کرمانشاه

به گزارش خبرنگار شهر روشن از کرمانشاه: علی شعبانی در جلسه کارگروه ساماندهی قرارگاه حاشیه نشینی و سکونتگاه های غیررسمی کرمانشاه، با اولویت ساماندهی منطقه آقاجان، که پیش ازظهر امروز با حضور مسئولان ذیربط در سالن جلسات استانداری برگزار شد، گفت: محلات حاشیه نشین کرمانشاه نیازمند توجه بیشتری برای ساماندهی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه به ضرورت سرعت بخشیدن به برنامه‌های ساماندهی محلات حاشیه نشین، تاکید کرد و افزود: ساماندهی بخشی از طرح محله آقاجان در اولویت است و لازم است طی مدت زمان کوتاهی انجام شود.

وی با اشاره به اینکه کرمانشاه دارای چندین محلات حاشیه نشین دیگر نیز هست، که باید به یکایک این محلات توجه لازم صورت گیرد، ابراز داشت: دستگاه‌های مسئول پای کار باشند و وظیفه خود را در ساماندهی مناطق حاشیه نشین انجام دهند.

شعبانی در خصوص محله آقاجان معتقد بود، به‌تدریج سایر نیازهای محله آقاجان، از جمله (ساخت مسجد، مکان‌های فرهنگی و بهداشتی) مرتفع شود و در این مسیر هر یک از دستگاه‌های اجرایی مسئول باید وظیفه خود را در قبال ساماندهی مناطق حاشیه نشین انجام دهد.

این مسئول تأکید کرد: در سریع‌ترین زمان ممکن اقدامات لازم را نسبت به سرانجام رساندن محلات حاشیه نشین با اولویت محله آقا جان در دستور کار قرار گیرد.

اولویت استاندار کرمانشاه رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی است

شعبانی با اشاره به اینکه مشکلاتی هم سر راه وجود دارد، گفت: ترک فعل هر یک از مسئولان در بحث آسیب‌های اجتماعی بررسی می‌شود، قانون به صراحت بحث ترک فعل مسئولان را مشخص کرده و یکی از اولویت‌های استاندار موضوع رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی است.

وی خاطرنشان کرد: اهمیت موضوع آسیب‌های اجتماعی در شهر کرمانشاه به صورت واضح برای مدیران مشخص شده است، اما برخی مدیران اولویت‌هایی دیگر دارند مانند کودکان کار و… را بهانه دارند.

مدیران متخلف به مراجع قضایی معرفی می‌شوند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه ادامه داد: در خصوص موضوع کودکان کار جلساتی برگزارشده و به مدیران مربوطه فرصتی برای ارائه گزارش داده شده، اما چنانچه اقدامات و گزارش رضایت بخش و قابل قبول نباشد مدیران متخلف به دستگاه قضائی معرفی می‌شوند.

این مسئول، تأکید کرد: تمام تلاش ما این است، که موضوع ساماندهی مناطق حاشیه نشین کرمانشاه در زمان مشخص سرو سامان گیرد، مَردم از مسئولان کار و تلاش جدی و شبانه روزی را مطالبه می‌کنند و هیچ‌گونه کوتاهی قابل قبول نیست، و فرصتی داده شود مَردم هم در این بین نقش آفرینی کنند.

شعبانی خاطر نشان کرد: موضوع آسیب‌های اجتماعی از آن جهت حائز اهمیت است که نیازمند اقدام فوری بوده تا از آسیب و گرفتار شدن سایر افراد جلوگیری کند و هر یک از مسئولان باید تکالیف خود را انجام دهند.

حضور گروه‌های جهادی در محلات حاشیه نشین کرمانشاه

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه با اشاره به حضور گروه‌های جهادی در محلات حاشیه نشین، بیان کرد: محلات ملاحسینی، آقاجان، کرناچی، تپه فتح علی خان، ملا حسینی و… شاهد حضور گروه‌های جهادی است، که باعث سرعت بخشی به فعالیت‌ها شده‌اند.

این مسئول در بخش دیگری از سخنانش امیدوار بود، در زمان مشخص مشکلات حاشیه نشینی حل شود و این محلات سروسامان گیرد و مَردم شاهد فضایی مناسب باشند.

شعبانی عنوان کرد: ساماندهی معتادین متجاهر، ضایعات فروشی‌ها، کودکان کار و… از جمله موضوعاتی است، که در قرارگاه حاشیه نشینی بررسی می‌شود.

انتهای پیام/ رحمانی

نویسنده : Mahin Rahmani | منبع خبر : شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.