پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 20 شوال 1445
شناسه خبر : 18900
  پرینتخانه » اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, پاورقی, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۷ |
فرمانده انتظامی کرمانشاه خبر داد

انهدام باند رسیدساز جعلی در کرمانشاه/ هوشمندسازی پلیس کلید خورد

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از انهدام باند رسيدساز جعلی در کرمانشاه، دستگیری پنج عضو آن و کشف 90 ميليارد ريال کلاهبرداری خبر داد و گفت: هوشمندسازی پليس استان کلید خورد.
انهدام باند رسیدساز جعلی در کرمانشاه/ هوشمندسازی پلیس کلید خورد

به گزارش شهر روشن از کرمانشاه سردار مهدی حاجیان، اظهار داشت: پس از مراجعه تعداد زیادی از شهروندان به پلیس فتا مبنی بر اینکه مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه ادامه داد: در بررسی به عمل آمده و تحقیقات از مالباختگان مشخص شد، پس از آنکه وسیله نقلیه و کالاهایی مثل طلاجات را برای فروش در فضای مجازی آگهی کرده‌اند، افرادی ناشناس برای خرید با آن‌ها تماس تلفنی برقرار کردند.

وی افزود: افراد خریدار پس از توافق بر سر قیمت، مبلغ مورد نظر را در ظاهر از طریق رسیدسازهای جعلی به حساب فروشندگان از طریق سامانه شبا واریز و کالا یا وسیله نقلیه را دریافت و سپس متواری شده‌اند.

رئیس پلیس کرمانشاه ادامه داد: با دریافت این اطلاعات کارشناسان پلیس فتا استان با انجام کارهای اطلاعاتی موفق به شناسایی پنج عضو باند که از افراد سابقه دار و یا تحت تعقیب بودند شده و طی عملیاتی ضربتی آن ها را دستگیر کردند.

این مسئول با بیان اینکه تاکنون بیش از ۷۰ نفر از اعضای باند رسیدساز جعلی اعلام شکایت کرده‌اند، گفت: میزان کلاهبرداری این افراد تاکنون بیش از ۹۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

سردار حاجیان با بیان اینکه احتمال کلاهبرداری های مشابه توسط افراد باند وجود دارد از شهروندان خواست تا برای اعلام شکایت و یا پیگیری پرونده به پلیس فتا کرمانشاه مراجعه کنند.

هوشمند سازی پلیس کرمانشاه کلید خورد

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: هوشمندسازی پلیس در راستای تسریع و اجرای به موقع ماموریت‌ها، تکریم هرچه بیشتر ارباب رجوع و روان سازی ارائه خدمات به شهروندان با تجهیز یگان‌های انتظامی استان به سیستم‌های رایانه‌ای و خودروهای گشتی به دستگاه‌های جی پی اس کلید خورد.

این مقام ارشد انتظامی استان کرمانشاه اظهار داشت: در راستای تکریم هرچه بیشتر ارباب رجوع، تسریع در ارائه خدمات به آن‌ها، هوشمندسازی پلیس و اجرای سریع و به موقع ماموریت‌ها، اقدامات خوبی در یگان‌های انتظامی کرمانشاه صورت گرفت.

وی ادامه داد: در همین راستا ۱۱۶ دستگاه ست کامل رایانه مجهز به همراه ۱۶ دستگاه مانیتور صنعتی ویدئو وال در میان یگان‌های انتظامی سطح استان توزیع شد.

سردار حاجیان خاطرنشان کرد: ۱۳۲ دستگاه “جی پی اس” نیز در راستای کنترل و هدفمند کردن گشت های انتظامی و پلیس‌های راه و راهور بر روی خودرو این یگان‌ها نصب شده است.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه ابراز امیدواری کرد با اقدامات صورت گرفته شاهد افزایش رضایت‌مندی شهروندان از خدمات دریافتی پلیس‌ و همچنین ارتقاء امنیت اجتماعی در استان باشیم.

وی گفت: هدف پلیس ارائه بهترین خدمات به مَردم و مقابله مجدانه با مجرمانی است، که امنیت و آرامش مَردم را هدف گرفته‌اند و در این راستا من و همکاران پرتلاش و زحمتکشم در همه بخش‌های انتظامی مصمم هستیم که خدمتگزار خوبی برای شهروندان باشیم.

۱۰۰ دستگاه لوازم آشپزخانه قاچاق در کنگاور کشف شد

جانشین فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از کشف ۱۰۰ دستگاه لوازم آشپزخانه قاچاق شامل سرخ کن، قهوه ساز و اتوبخار به ارزش چهار میلیارد ریال در شهرستان کنگاور خبر داد.

سردار محمد رستمی اظهار داشت: ماموران ایستگاه بازرسی‌های شهید زنگنه کنگاور حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه وانت پراید مشکوک و در حالی که قصد متوقف کردن آن را داشتند، راننده اقدام به فرار کرد.

وی ادامه داد: ماموران با مشاهده این صحنه به تعقیب خودرو متواری پرداخته و پس از طی مسافتی موفق به توقیف آن شده و بازرسی‌های لازم را به عمل آوردند.

سردار رستمی تصریح کرد: در بازرسی انجام شده از خودرو توقیفی، ۱۰۰ دستگاه لوازم آشپزخانه قاچاق شامل ۴۰ دستگاه اتوبخار، ۳۷ دستگاه سرخ کن و ۲۳ دستگاه قهوه‌ساز به ارزش چهار میلیارد ریال کشف شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از تشکیل پرونده‌ای در این خصوص و ارجاع آن به دستگاه قضائی جهت بررسی‌های بیشتر و صدور حکم لازم خبر داد.

این مسئول گفت: مبارزه با پدیده قاچاق از مهمترین اولویت‌های پلیس کرمانشاه در سال جاری بوده و با جدیت نیز ادامه پیدا خواهد کرد.

کشف حدود ۴ هزار لیتر سوخت قاچاق توسط پلیس امنیت اقتصادی

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان کرمانشاه از کشف سه هزار و ۹۵۰ لیتر بنزین و گازوئیل قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۷۰ میلیون ریال در قصرشیرین خبر داد.

سرهنگ جلیل سلطانی اظهار داشت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی حین گشتزنی در گمرک پرویزخان قصرشیرین موفق به شناسایی ۶ دستگاه خودرو حامل سوخت قاچاق شدند.

وی ادامه داد: در بازرسی‌های صورت گرفته از خودروهای توقیفی سه هزار و ۹۵۰ لیتر سوخت قاچاق شامل سه هزار و ۸۰۰ لیتر گازوئیل و ۱۵۰ لیتر بنزین به ارزش یک میلیارد و ۷۰ میلیون ریال کشف شد.

سرهنگ سلطانی از تشکیل پرونده‌هایی در این خصوص و ارسال آن‌ها به دستگاه قضائی جهت بررسی‌های بیشتر خبر داد.

بیش از ۲۴ هزار عدد مواد محترقه در کرمانشاه کشف شد

رئیس پلیس امنیت عمومی استان کرمانشاه گفت: با تلاش ماموران این پلیس، ۲۴ هزار و ۵۰۰ عدد انواع مواد محترقه غیرمجاز در کرمانشاه کشف شد.

سرهنگ حسن حیدری اظهار داشت: پس از اطلاع ماموران پلیس امنیت عمومی استان مبنی بر انتقال تعداد زیادی مواد محترقه خارجی به یکی از باربریهای شهر کرمانشاه، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران با انجام کارهای اطلاعاتی موفق به شناسایی باربری مذکور شده و پس از هماهنگی با مقام قضائی بازرسی‌های لازم را به عمل آوردند.

سرهنگ حیدری تصریح کرد: در بازرسی‌های انجام گرفته ۲۴ هزار و ۵۰۰ عدد انواع مواد محترقه غیرمجاز کشف شد.

رئیس پلیس امنیت عمومی استان کرمانشاه از تشکیل پرونده‌ای در این خصوص جهت بررسی‌های بیشتر خبر داد.

۷۰ تن تخمه آفتابگردان احتکاری کشف شد

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از کشف ۷۰ تن تخمه آفتابگردان احتکاری به ارزش ۵۰ میلیارد ریال در صحنه خبر داد.

سردار مهدی حاجیان اظهار داشت: پس از اطلاع ماموران انتظامی صحنه مبنی بر وجود ۲ انبار محل احتکار کالا در این شهرستان، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران پلیس امنیت عمومی صحنه با انجام کارهای اطلاعاتی موفق به شناسایی انبارهای محل احتکار شده و پس از هماهنگی با مقام قضائی بازرسی‌های لازم را به عمل آوردند.

سردار حاجیان تصریح کرد: در بازرسی‌های انجام گرفته از انبارهای مورد نظر، ۷۰ تن تخمه آفتابگردان احتکار شده به ارزش ۵۰ میلیارد ریال کشف شد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در بخش دیگری از تشکیل پرونده‌ای در این خصوص و ارسال به دستگاه قضائی جهت رسیدگی و سیر مراحل قانونی خبر داد.

این مسئول ارشد انتظامی استان کرمانشاه مبارزه با پدیده احتکار و قاچاق را از مهمترین برنامه‌های پلیس کرمانشاه عنوان کرد.

انتهای پیام/ت

نویسنده : Fatemehzahra Takallofpour | منبع خبر : روابط عمومی
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.