پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 11315
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, شهدا و دفاع مقدس, فرهنگی و ادبی, گفتگوها تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۵ |
رزمنده و یادگار دفاع مقدس کرمانشاه مطرح کرد

استقبال بی نظیر از کتاب "بشنو از نی" در نمایشگاه کتاب کرمانشاه

رزمنده دفاع مقدس استان کرمانشاه گفت: کتاب " بشنو از نی" مجموعه خاطرات دوران دفاع مقدس است که در نمایشگاه کتاب امسال مورد بازدید و استقبال مخاطبان خود قرار گرفت.
استقبال بی نظیر از کتاب

بهروز حقیقی امروز در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار شهرروشن در کرمانشاه با اشاره به اینکه امسال چهاردهمین نمایشگاه استانی کتاب در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی واقع در پارک شاهد شهر کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: از یادگاران هشت سال دفاع مقدس و راوی کتاب “بشنو از نی” برگرفته از خاطراتش در کودکی تا جنگ تحمیلی است.

این رزمنده دفاع مقدس استان کرمانشاه با اشاره به اینکه 70 درصد جانبازی دارد و 9 بار در عملیات های متعدد مجروح شده و بیش از 18 بار در عملیات های دفاع مقدس و دفاع از ارزش های انقلاب اسلامی حضور داشته است، افزود: آن زمان به عنوان جانشین گردان حضرت قاسم لشکر سیدالشهدا(ع) تهران بزرگ در داخل خاک استان در هشت سال دفاع مقدس انجام وظیفه کرده است.

این دلاور و یادگار هشت سال دفاع مقدس یادآور شد: کتاب “بشنو از نی” دارای 370 صفحه است و تصاویری از دوران دفاع مقدس و خاطرات رزمنده ها در آن به ثبت رسیده و مبحث عملیات میمک سال 63 که طی آن رزمندگانی در نی زارها محاصره، شهید و اسیر شدند نیز عنوان شده است.

وی با اشاره به اینکه پیکر تعدادی از رزمندگان در عملیات مذکور در نیزارهای میمک جا مانده بود، گفت: تعدادی بسیاری از آنان (رزمندگان استان کرمانشاه) در عملیات عاشورا مورخ 27 مهر سال 63 در این منطقه مجروح شدند، 12 نفر به درجه رفیع شهادت رسیدند و عده ای نیز اسیر شدند.

حقیقی یادآور شد: رزمنده ها با وضعیت جسمی و مجروحیتی که داشتند طی یک هفته توسط رژیم بعث مورد محاصره بودند و از دست کسی کاری برای آزادسازی آنان بر نمی آمد، که نهایتا با بعثی ها درگیر شدند و به شهادت رسیدند.

وی تعداد شهدا و مجروحان این عملیات را قریب بیش از 100 نفر دانست و افزود: کار هدایت عملیات را انجام می دادم، اقداماتی برای نجات آن ها صورت گرفت، یکی از این موارد رساندن تغذیه به آنان با شلیک گلوله نوع 105 (گلوله جنگ روانی) بود که بر اثر برخورد با صخره ها سبب جرقه و آتش سوزی نی زار می شد که از آن ممانعت شد، همچنین 20 نفر امدادگر را با اعزام کردم که در تپه رحمان، اما کانال از سوی 2 تیربار عراق به صورت قیچی محاصره بود، نهایتا 15 نفر باقی مانده با تکاور عراقی ها درگیر شدند و مجروح و به اسارت رسیدند.

حقیقی افزود: 2 نفر از رزمنده های دلاور این عملیات به اسم آقایان زنده یاد مرتضی روزبیگی (که روده اش در سیم خاردار پاره و مسافت ها حدود نیم متر توسط دشمن بعثی کشیده شد) و نیز یادگار دفاع مقدس سیدمحمد میرمعینی که با 12 گلوله مجروح شده بود، در مراسم بازگشت آزادگان به میهن عزیزمان ایران اسلامی آمدند.

این یادگار دفاع مقدس استان کرمانشاه با اشاره به اینکه کتاب “بشنو از نی” به نویسندگی آذر آزادی و شامل خاطرات دوران جنگ و رزمندگان به روایتگری بهروز حقیقی است، گفت: این کتاب در نمایشگاه کتاب امسال برای بازدید علاقمندان عرضه شده است.

حقیقی اظهار داشت: کتاب دفاع مقدس با عنوان “ترکش طلایی” به نویسندگی “شکرالله بزرگی” از رزمندگان دفاع مقدس در دست چاپ است که به زودی رونمایی می‌شود.

انتهای پیام/ت

نویسنده : Fatemehzahra Takallofpour | منبع خبر : شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.