پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 20 شوال 1445
شناسه خبر : 18225
  پرینتخانه » اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, استان ها, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, شهدا و دفاع مقدس, فرهنگی تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۷ |
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کرمانشاه خبر داد

آغاز کار همایش منطقه‌ای نویسندگان نوقلم در کرمانشاه/ جانفشانی شهدا با هنر ترسیم شود

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کرمانشاه از آغاز کار همایش منطقه‌ای نویسندگان نوقلم خبر داد و گفت: لازم است با زبان هنر جانفشانی شهدا را به نسل جوان انتقال دهیم.
آغاز کار همایش منطقه‌ای نویسندگان نوقلم در کرمانشاه/ جانفشانی شهدا با هنر ترسیم شود

به گزارش شهرروشن از کرمانشاه، خسرو شهیدی پیش از ظهر امروز در همایش منطقه‌ای نویسندگان نوقلم، که در آمفی تئاتر اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد شهدای هنرمند، گفت: برای به تصویر کشیدن فداکاری شهدا به پرورش نویسندگان توانا در حوزه ایثار و شهادت نیازمندیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه ادامه داد: ان‌شاءالله برگزاری این همایش گامی در جهت اعتلای ارزش‌های اسلامی و اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه باشد.

این مسئول با اشاره به اینکه همایش فوق به میزبانی کرمانشاه با حضور حدود ۴۰ نفر از نونویسندگان حوزه ایثار و شهادت از استان‌های غربی کشور برگزار می شود، افزود: طی این مدت شرکت کنندگان همایش در کارگاه های آموزشی مصاحبه، تکنیک‌های فن بیان، خاطره نویسی و… شرکت خواهند کرد.

کرمانشاه نویسندگان توانمندی در حوزه ایثار و شهادت دارد

وی با بیان اینکه در کشور نویسندگان توانمندی در حوزه ایثار و شهادت داریم، با این وجود نیاز به پرورش نویسندگان توانا در زمینه ایثار و شهادت احساس می‌شود، تصریح کرد: گنجینه‌های بی‌نظیری نیز از آثار شهدا در استان داریم، که کار هنری روی آنها انجام نشده و لازم است با زبان هنر جانفشانی شهدا و از خودگذشتگی‌ ایثارگران را به نسل جوان انتقال دهیم.

شهیدی خاطرنشان کرد: در راستای انتقال آرمان‌های شهدا به نسل جدید، بیشترین کار را در مدارس و دانشگاه‌ها با همکاری مدرسان می‌توان انجام داد.

بنیاد شهید نویسندگان را حمایت می‌کند

این مسئول به حمایت مجموعه بنیاد شهید از نویسندگان جوان برای تولید آثار فاخر در حوزه ایثار و شهادت اشاره کرد و افزود: بنیاد شهید از هیچگونه حمایتی برای توانمندسازی نویسندگان کوتاهی نخواهد کرد و همه امکانات خود را در اختیار نویسندگان جوان قرار می‌دهد.

استان کرمانشاه بیشترین شهدا و جانبازان زن را تقدیم انقلاب کرده است

شهیدی با اشاره به نقش تاثیرگذار استان کرمانشاه در دوران دفاع مقدس، گفت: این استان در دوران دفاع مقدس ۹۸۰۰ شهید، ۲۳ هزار جانباز و ۱۸۰۰ آزاده تقدیم اسلام و انقلاب کرده و نقش برجسته‌ای در دفاع از خاک وطن در دوران دفاع مقدس داشته است، همچنین نقش مهم زنان کرمانشاهی در دوران دفاع مقدس در حراست از خاک ایران اسلامی، ۱۰۱۴ زن شهیده و ۱۸۰۰ بانوی جانباز می‌باشد و استان ما دومین استانی است، که بیشترین شهدا و جانبازان زن را تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.

استان کرمانشاه ظرفیت های فراوانی در حوزه ایثار و شهادت دارد

سجاد دادفر در ادامه این همایش با بیان اینکه برای نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت باید پیام شهدا را به نسل جوان و آیندگان برسانیم، اظهارداشت: بهترین راهی که می‌تواند جوانان و آیندگان را در جریان رشادت‌های شهدا و رزمندگان قرار بدهد، استفاده از زبان هنر است.

معاون آموزشی دانشگاه رازی کرمانشاه ادامه داد: امروز به دلیل هجمه‌های سنگین نظام سلطه برای ضربه زدن به اسلام و انقلاب ذهن دانش آموزان و دانشجویان به سمت و سویی برده شده که نیاز به احیای فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه احساس می شود، با زبان هنر می‌توان جامعه و آیندگان را در جریان جانفشانی‌ شهدا و از خودگذشتگی‌ ایثارگران قرار داد، تا نسل جوان بفهمند، که شهدا در دوران دفاع مقدس برای حراست از خاک ایران اسلامی جانشان را در طبق اخلاص گذاشتند.

دادفر کرمانشاه را نماد مقاومت و مظهر ایثار و شهادت در کشور معرفی کرد و افزود: جنگ تحمیلی در این استان شروع و در همین استان خاتمه یافت، از این رو استان کرمانشاه ظرفیت‌های فراوانی در حوزه ایثار و شهادت دارد و تنها راه برای به فعالیت درآوردن ظرفیت‌های آن استفاده از زبان هنر است.

این مسؤول گفت: همه ما مسئله محور بحث ایثار شهادت را حتما باید دنبال کنیم، امیدوارم همه مشمول نگاه شهدا باشیم.

بر اساس این گزارش، همایش فوق برای اولین بار در کرمانشاه، با حضور جمعی از نویسندگان حوزه ایثار و شهادت از استان‌های کرمانشاه، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، ایلام، زنجان و کردستان به میزبانی کرمانشاه به مدت چهار روز در حال برگزاری است.

گفتنی است، در این مراسم امروز از، مهرداد رضایی فر رئیس کمیته تألیف بنیاد شهید کرمانشاه، علی امرایی معاونت تربیت بدنی آموزش و پرورش استان» و مادلین اردشیری نویسنده محقق» تجلیل شد.

انتهای پیام/ر

نویسنده : Mahin Rahmani | منبع خبر : شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.