پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Tuesday, 7 May , 2024
امروز : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 29 شوال 1445
شناسه خبر : 3372
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۷ |
مدیرعامل شرکت مخابرات کرمانشاه خبر داد

نصب ۵۰ کافه نوری در کرمانشاه/ توسعه زیر ساخت های فیبرنوری به ۳۰۰ کیلومتر رسید

مدیرعامل مخابرات استان کرمانشاه از نصب 50 کافه نوری در شهر کرمهنشاه خبر داد و گفت: توسعه زیر ساخت های فیبرنوری در استان به بیش از 300 کیلومتر رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری شهر روشن از کرمانشاه، مسیب قبادیان در نشست خبری با اصحاب رسانه استان که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات شرکت مخابرات کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: هر ساله اتحادیه مخابرات به مناسبت روزجهانی مخابرات شعاری را انتخاب می کند و موضوع آی.سی،تی خدمات اینترنتی و حوزه های گسترده را پوشش می دهد که می تواند سبب تحول در این عرصه باشد.
مدیرعامل مخابرات استان کرمانشاه با اشاره به اینکه حوزه آی.سی.تی بخش های مختلف خدمات صنعت و حتی کشاورزی را دارد، ادامه داد: هرچه عمق این خدمات بیشتر شود تجهیزات بیشتری نیاز دارد، شعارهای چندسال اخیر نیز با محتوای داده های بزرگ و هوش مصنوعی به این ادبیات وارد شد و امروزه زمینه کارآفرینی بسیاری را داشته است.
وی با اشاره به اینکه بیش از ۶۰۰ هزار مورد در کشور شرکت های مختلف با اپیلکیشن های مبایل خدمات ارائه می دهند و سبب تسهیل در اطلاع رسانی و خدمات شده است، گفت: امروز مبحث خانه های هوشمند و اتومبیل های هوشمند را می شنویم که این امر بیانگر اهمیت داده ها و توسعه این فناوری است.
قبادیان مبحث امنیت زیرساخت های داده ها را حائز اهمیت دانست و بیان کرد: در سال جاری شعار بر مبنای استانداردسازی مقرر شد تا با زبان واحد در همه کشور ها مبنا شود، لذا نظام اتحادیه مخابرات شعار سال جاری را با عنوان “کاهش شکاف استاندارد سازی بین کشورها” مطرح کرده است.
این مسوول با بیان اینکه اکنون خدمات به سمت کاهش هزینه ها است و موضوع امنیت را در داده های امروزی دوچندان می کند، تصریح کرد: حوزه ارتباط به بلوغی رسیده که نسل های جدید فناوری را خلق کرده و مبحث پیچیده امنیت حائز اهنیت بیشتری است.
وی با تاکید براینکه بستر مناسبی برای خدمات رسانی اطلاعات و فناوری فراهم شده است، عنوان کرد: بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان در حوزه مختلف همراه و نسل سه، چهار و چهارونیم داده ها و پوشش نسل سوم و چهار ایجاد و در ۳۰۰ روستا پوشش نسل سوم صورت گرفته است.
مدیرعامل مخابرات استان کرمانشاه بیان اینکه در توسعه زیر ساخت های فیبرنوری بیش از ۳۰۰ کیلومتر داخل شهری و بین شهری لحاظ شده است، تاکید کرد: در همه شهرهای استان بیش از این مقدار فیبر نوری انجام شده که بیش از ۵۰ مورد در شهر کرمانشاه کافونوری داریم.
این مسوول با اشاره به اینکه بیش از ۶۰ لینک تجهیزات انتقال را نصب کردیم تا ظرفیت ترافیک بین شهری افزایش پیدا کند، گفت: شعار سال قبل اقتصادمقاومتی حمایت از کالای ایرانی بود، لذا در راستای تحقق آن برای اینکه از تعرفه محتوای داخلی را بتوانیم کاهش دهیم و از آنجا کا نرخ اینترنت بین المللی و داخلی در آن تعریف شده بود این سیاست سبب شد رشد ترافیک داخلی چهاربرابر شود و تولیدکنندگان داخلی تمایل بیشتری نشان دهند و در کاهش هزینه ها اثرگذار بوده است.
مدیرعامل مخابرات استان کرمانشاه گفت: منظور از تولید داخل نیز اپلیکیشن ها و نرم افزارهای تولید داخل است که کمک به تولید نرم افزار از سوی شرکت های داخلی است و اگر هزینه دانلود کم شود در استقبال مردم موثر است و با رشد چهار درصدی تولید، زمینه اشتغال را فراهم کرده است.
این مسوول خاطرنشان کرد: کرمانشاه جزو ۱۰ استان برتر تولید اپلیکیشن های نرم افزاری است و در راستای حمایت از تولید داخل زمینه آن را فراهم کرده ایم و تعرفه های داخلی کاهش یافته است.
قبادیان با بیان اینکه در استفاده از تجهیزات مخابراتی اولیت با تجهیزات ساخت کشور است که محصولات خوبی در زمیته بین المالی تولید می کنند، گفت: قراردادهای خوبی شرکت مخابرات استان کرمانشاه در این راستا منعقد کرده و تمرکز ما بر تولیدات داخلی است.
مدیرعامل مخابرات استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: چند هدف اصلی در حوزه ای.سی.تی در دستور کار داریم که از جمله آن ارتقا کیفیت تولید داخلی است و برای تحقق آن مرکز ۲۰۲۰ در سطح بندی پاسخگویی ساده و کارشناسی در نظر گرفته شد و در کاهش ریزش مشتری موثر بوده است.
این مسوول تصریح کرد: بخشی از کارها از جمله چاپ قبض فرایند طولانی و پر هزینه را داشته است و با تغییر این روند و استفاده از پرداخت های الکترونیکی مبایل بانک سبب تسهیل در خدمات رسانی و توسعه آن شده است.
مدیرعامل مخابرات استان کرمانشاه اظهار داشت: در استان حدود ۵۴۰ هزار قبض را باید چاپ و توزیع می کردیم، اما با استفاده از پرداخت الکترونیکی هزینه های ایاب و ذهاب کاهش یافته و مبحث اقتصادمقادمتی را در دستور کار قرار دادیم.
انتهای پیام/ت

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.