پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Tuesday, 7 May , 2024
امروز : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 29 شوال 1445
شناسه خبر : 1424
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, گفتگوها تاریخ انتشار : ۱۰ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۴ |
روابط عمومی هواشناسی کرمانشاه خبر داد

پیش بینی سیل و بارندگی بیش از حد نرمال در غرب/ بارش های سنگین، برف و رگبار در کرمانشاه تداوم دارد

روابط عمومی سازمان هواشناسی استان کرمانشاه از پیش بینی وقوع سیل بارندگی بیش از حد نرمال در کشور به ویژه مناطق غربی به همراه تداوم بارش های سنگین، برف و رگبار در استان طی هفته جاری خبر داد.

پروانه صفری امروز در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری شهرروشن در کرمانشاه ضمن تاکید و هشدار در خصوص لزوم اجرای تمهیدات لازم برای مقابله با وقوع سیل احتمالی در استان، اظهار داشت: براساس داده های ایستگاه هواشناسی استان، هوای روزهای آتی بارندگی های شدید در پی خواهد داشت، همچنین از بعدازظهر امروز تا اواسط هفته سامانه ای فعال با قابلیت بارش شدید و گسترده جو منطقه را متاثر خواهد کرد.
روابط عمومی سازمان هواشناسی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: این سامانه بارشی در ساعاتی از روز سبب بارش سنگین توام با رگبارهای شدید، وزش باد شدید، رعدوبرق و رگبار تگرگ در برخی نقاط منطقه می شود.

*دو روز پر بارش و پر سر و صدا در استان (۱۱ و ۱۲ فروردین)*


این مسوول با تذکر این موضوع که بارش ها سبب آبگرفتگی معابر عمومی، رواناب، سیلاب و طغیان رودخانه ها خواهد شد، افزود: شدت بارش های اخیر و نزولات جوی از بعدازظهر یکشنبه تا اواخر وقت دوشنبه تداوم خواهد داشت.
وی با بیان اینکه بارش علاوه بر ارتفاعات، به تدریج در نواحی سردسیر به صورت برف هم مشاهده خواهد شد، ادامه داد: در روز چهارشنبه مه صبحگاهی، در بعضی ساعات رشد ابر و احتمالاً رگبارهای پراکنده مهمترین پدیده های جوی استان است.
صفری با یادآوری اینکه طی روزهای پنجشنبه و جمعه، در برخی ساعات شاهد بارش در سطح منطقه خواهیم بود، عنوان کرد: پیش‌بینی‌های بلندمدت هواشناسی نشان دهنده تداوم بارش ها در سه نخست سال است، همچنین در اردیبهشت بارش‌ها بیشتر از نرمال پیش بینی می شود.
این مسوول با بیان اینکه الگوهای هواشناسی کشور نشان می‌دهد تا اواخر فروردین کاهش دما را شاهد خواهیم بود، تصریح کرد: در ۵ روز آینده موجی که وارد کشور می‌شود در روزهای یکشنبه و دوشنبه بیشترین تاثیر را در نیمه غربی و شمالی کشور ایجاد می کند، اما نسبت به سامانه فعلی شدت کمتری در پی خواهد داشت.
انتهای پیام/ت
 

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.