پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Friday, 26 April , 2024
امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 18 شوال 1445
شناسه خبر : 980
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, شهدا و دفاع مقدس تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۴ |
به مناسبت گرامیداشت 22 اسفند:

نحوه شهادت و از خودگذشتگی "شهیدحسین پور"

شهید حسین پور ضمن رشادت و از خود گذشتگی که در وجودش نهفته بود؛ به تنهایی و بدون معطلی وارد میدان عمل شده و جان هموطنش را نجات می دهد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی شهر روشن از کرمانشاه، رزمندگان دفاع مقدس استان همواره خاطرات ارزشمندی در سینه و اذهان خود محفوظ دارند، که پای سخنان تاریخی آنان باید نشست و درس ایستادگی و مقاومت را برای ساخت آینده بهتر کشور عزیزمان ایران اسلامی آموخت.
براساس این گزارش، بخشی از خاطرات دلاور رزمنده “نورمحمد باباخانی (نوراله)” آورده شده است که در ادامه به آن اشاره می شود:
خاطره ای از نحوه شهادت سردار دلاور و بی ادعای جبهه های خونرنگ گیلانغرب، شهید “سیاوش حسین پور ”
سرداران شهید سیاوش حسین پور و صفر خوشروان از اولین فرماندهانی بودند که بعد از عقب نشینی اجباری دشمن بعثی در سال ۱۳۶۱در منطقه خط پدافندی را تشکیل دادند.
نَقل است که تاریخ ۱۳۶۱/۱۱/۰۱ جبهه دارگره گیلانغرب؛ مشغول دیدبانی بود، دستگاه های راهسازی در حال عملیات خاکریز و ساختن راه جبهه ی جدید تنکاب بودند.

*شهیدصفرخوشروان، نعمت سلیمی، قدرت حسنی، حسین نوری تبار، شهید داریوش حسین پور، یدالله احمدی پور، شهیدحشمت صارمی مقدم، کریم صیادیان، شهیدعلی اشرف حسن بگیان، محمد وکیلی نیا، ماشاءاله پرنور سال ۱۳۶۰ / آوزین*


شهید حسین پور یک لحظه متوجه انهدام دستگاه توسط خمپاره اندازی دشمن می شود، از همان نقطه دیدگاه تماس بیسمی جهت امداد و نجات راننده مجروح گرفته، اما اطلاع می رسد که هیچ گونه آمبولانسی جهت حمل مجروح وجود ندارد.
شهید حسین پور ضمن رشادت و از خود گذشتگی که در وجودش نهفته بود؛ به تنهایی و بدون معطلی وارد عمل شده و جهت نجات راننده مجروح اقدام و او را چندین متر بر روی دوش حمل می کند.
در این حین یک گلوله خمپاره ۱۲۰ در جلوی روی شهید سیاوش اثابت کرده ترکش تمام پیکرش نازنینش را در برگرفته و اعضای بدن مبارکش قطعه قطعه و به فیض شهادت نائل می شوند.
*راننده مجروح دیگر آسیبی نمی بیند؛ و از آن مهلکه نجات پیدا می کند. *
روح همه شهدا شاد و یادشان گرامی باد.

نویسنده : روایتگر و رزمنده دفاع مقدس: نورمحمد باباخانی(نورله)
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.