پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 986
  پرینتخانه » اخبار جدید, اخبار ویژه, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, شهدا و دفاع مقدس تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۵ |
به مناسبت گرامیداشت 22 اسفند:

سیرِ سلوک عرفانی شهید جاویدالاثر «محمدرضا میرزایی»

شهید جاویدالاثر «محمدرضا میرزایی» یکی از شمار زیاد جوانانی بود که نگرش عمیق او به زندگی موجب شد تا از همه تعلقات مادی دل بکند و دوازدهم بهمن ماه 62 با همرزمان خود هفت شهر عشق را زودتر از تصور طی کرد و در خیل عظیم شهدای انقلاب قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی شهر روشن از کرمانشاه، رزمندگان دفاع مقدس استان همواره خاطرات ارزشمندی در سینه و اذهان خود محفوظ دارند، که پای سخنان تاریخی آنان باید نشست و درس ایستادگی و مقاومت را برای ساخت آینده بهتر کشور عزیزمان ایران اسلامی آموخت.
براساس این گزارش، بخشی از خاطرات دلاور رزمنده “سیاوش حسین پور” آورده شده است که در ادامه به آن اشاره می شود:
سیرِ سلوک عرفانی
ایثار و شهادت فرهنگ معنوی این کشور محسوب می شود که برگرفته از مدرسه بزرگ عاشوراییان حسینی است.
این روزها که پیکر آتشنشانان بر دوش مردم قدرشناس تشیع می شود و مقام معظم رهبری از این سیاوش های زمان به عنوان جلوه های ایثار و شهادت نام می برد ناخود آگاه یاد جوانانی خواهیم افتاد که روزگاری که کشور در مسیر هجوم دست نشانده های غرب قرار گرفت بدون ترس از غرش ادوات اجاره ای دشمن کینه توز عراقی، دل به دریای شهادت سپردند و چه زیبا تعبیر کردند که شیعه علی(ع) و مرید مکتب عاشورای حسینی(ع) همیشه می تواند خون را بر شمشیر پیروز گرداند.

تاریخ عرفان و ادیان ما همواره شاهد وجود سالک هایی است که توانسته بعد از عمری زهد و تقوی این مسیر را به سلامت به پایان رسانند، اما بعد از عاشوراییان سال ۶۱ هجری کمتر شخصیتی وجود داشت که دل از زیبایی های دنیایی بکند و گوش به فرمان رهبر خود در مسیر جاودانه قرار بگیرد.
این پاک سرشتان کسانی بودند که گوهر معرفت الهی را زودتر از رسیدن به بالاترین مرحله عرفان و تصوف شناختند همان گوهری که به تعبیر قران «انی اعلم ما لا تعلمون» بود.

*علی عباس محمدی، صحبت الفتی لطیف میرزایی (برادر شهید محمدرضا میرزایی) سال ۶۶ کربلای ده*


سخن گفتن از عشق و عاشقی در جبهه بسیجیان خمینی کبیر نیاز به درک روحیه ایثارگری آن عزیزان دارد. شاید سخت بتوان درک کرد آن دلیر مردان در ۲ راهی دین و دنیا چگونه دین و مذهب را بر تعلقات دنیوی و آرزوهای دور و دراز جوانی ترجیح دادند.

*از راست لطیف میرزایی، محمدعلی سالمی سال ۶۹ منطقه شیخ صله*


آنان بودند که زمانی سخن از عشق و عاشقی به میان آمدعشق حقیقی را درک کرده و مسیر رسیدن به معشوق را در چشم بهم زدنی طی کردند و به کمال مطلوب رسیده اند.
شهیدان سرزمینم شوق پرواز را درک کردند؛ نخستین شرط پرواز دل کندن از زمین بود. آنان حلاج های زمان بودن و اناالحق گفتند و عشق مایه شهادتشان شد.
آری و چه زیبا امام شهدا فرمودند: مقام شهادت اوج بندگی و سیر و سلوک در عالم معنی است و ما خاکیان محجوب چه می دانیم که این ارتزاق عند رب الشهدا است.

آنان رفتند و برخی چه بی نام و نشان رفتند، رفتند تا در گمنامی خود به ما بفهمانند که شهید یک حقیقت زنده است و امتداد دارد و علاوه بر آن زندگی می سازد… آنان رفتند تا بفهمانند نخستین شرط برای از خودگذشتگی و ایثارگری غلبه بر یزیدیان نفس خویش و پیروز شدن در کربلای درون است.
جاویدی الاثر «محمدرضا میرزایی» یکی از شمار زیاد جوانانی بود که نگرش عمیق او به زندگی موجب شد تا از همه تعلقات مادی دل بکند و دوازدهم بهمن ماه ۶۲ با همرزمان خود هفت شهر عشق را زودتر از تصور طی کرد و در خیل عظیم شهدای انقلاب قرار گرفت.
انتهای پیام/ت

نویسنده : روایتگر و رزمنده دفاع مقدس: لطیف میرزایی
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.