پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 969
  پرینتخانه » اخبار جدید, اخبار ویژه, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, شهدا و دفاع مقدس تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۵ |
به مناسبت گرامیداشت 22 اسفند:

شهید "سیاوش حسین پور" معیارش در هر کاری معامله با خدا بود

شهید سیاوش اعمالش را با خدا معامله کرد و توقع تشویق یا ترغیب و تشکر و قدر دانی از هیچ کس را نداشت و این گونه اندیشید تا معیارش برای انجام هر عمل ریز و درشتی معامله با خدا باشد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی شهر روشن از کرمانشاه، رزمندگان دفاع مقدس استان همواره خاطرات ارزشمندی در سینه و اذهان خود محفوظ دارند، که پای سخنان تاریخی آنان باید نشست و درس ایستادگی و مقاومت را برای ساخت آینده بهتر کشور عزیزمان ایران اسلامی آموخت.
براساس این گزارش، بخشی از خاطرات دلاور رزمنده “سیاوش حسین پور” آورده شده است که در ادامه به آن اشاره می شود:
سیاوش حسین پور در اول  اسفند ۱۳۳۵ در شهرستان گیلانغرب در یک خانواده اصیل دیده به جهان گشود و در آغوش مادری پاک دامن صبور ومعتقد و پدری دلسوز و فداکار پرورش یافت.
دوران تحصیل در مقاطع ابتدایی و راهنمایی را در زادگاهش با موفقیت به انجام رساند و برای ادامه تحصیل در مقطع متوسطه به شهرستان قصر شیرین مهاجرت کرد.

این شهید والامقام دیپلم طبیعی (تجربی) را در سال ۱۳۵۶با موفقیت اخذ کردند و در سال ۱۳۵۷به خدمت سربازی در استان کردستان اعزام شدند، همچنین به علت ویژگی های خاصی که داشتند به عنوان سرباز برگزیده به مرزهای سوریه در نیروهای حافظ صلح اعزام شدند.
با پیروزی انقلاب اسلامی سربازان اعزامی به خارج از کشور فراخوانده شدند، درسال ۱۳۵۸ به عنوان کارمند چند پیشه در مخابرات شهرستان گیلان غرب مشغول به کار شد و با شروع جنگ تحمیلی برای ادای تکلیف به صفوف رزمندگان اسلام پیوست.
 

شهید حسین پور در معیت فرمانده دلاورشهید صفر خوشروان و دیگر هم شهریانش در جبهه آوزین به دفاع از انقلاب اسلامی پرداخت، ایشان فردی معتقد به اسلام و انقلاب، ولایت و رهبری امام خمینی(ره) بوده و در این راه ثابت قدم و استوار بود و ذره ای تردید نداشت.
این شهید انقلابی، با طیب خاطر و با علم و آگاهی و با چشمانی باز و با اختیار کامل و با عشق و علاقه راه شهادت را برای پاسداری از دین مبین اسلام انتخاب کرد.
عملکرد ایشان در پاسداری از آرمان های والای انقلاب و دوران دفاع مقدس حاکی از تبلور یک حقیقت ناب در روح و جان و حتی جسم ایشان در تعاملات با خودش خلقی و آن توحید و خدا محوری و خداگرایی او و گذشتن از تعلقات و وابستگی های دنیوی در لحظات زندگی او شانه عمق یقین و معرفت به ذات باری تعالی و ایمان عمیق وسیع قلبی او است.
این شهید معزز، خدا را با همه قدرت و حکمتش در زندگی شاهد و ناظر دید و رعایت حضورش را می کرد، همین یقین شجاعتی در ایشان بروز داد تا دنیا با همه خودنمائی هایش در مقابل او حقیر و به پرکاه و ارزنی نیارزد.

آرمان گرایی همراه با واقع بینی در بینش عمیق او عجین شده بود این شهید ولایی در اندیشه زلال و ناب امام خمینی(ره) ذوب گشته بود و همین اندیشه در او متولد شد و بلوغ و بارور راسخ ایجاد کرد وتا اعماق جان او نفوذ کرد، همچنین قلب سلیمش مخزن معرفت بصیرت و اسرار الهی گشت و باران رحمت الهی بر وجودش باریدن گرفت.
باب حکمت های الهی در این شهید معرز به رویش باز گردید و سبک و سیاق زندگی او را متحول و جوهره حقیقی بندگی خدا در وجودش را شکوفا ساخت و به عاشقی سر از پا نشناخته تغییر یافت و رضای الهی را در اطاعت محض از امام خمینی (ره) می دید.
شهید حسین پور افتخارات دنیا را نادیده گرفت، شهید سیاوش اعمالش را با خدا معامله کرد و توقع تشویق یا ترغیب و تشکر و قدر دانی از هیچ کس را نداشت و این گونه اندیشید تا معیارش برای انجام هر عمل ریز و درشتی معامله با خدا باشد.

این شهید والامقام استان کرمانشاه، از هرآنچه رنگ تعلق به دنیا داشت آزاد شد و دچار حقارت های حاصل از وابستگی نمی شد و این چنین اندیشه ای را نه تطمیع و نه تهدید به حقارت و رذالت و به سر سپردگی از شیطان نمی کشاند، در این تفکر حتی زمانی که تهدید آن قدر جدی است که جان فرد را نشانه می رود با آغوش باز پذیرفته می شود ولی بازگشت از مسیر حق را تاب نمی آورد عاقبت این دلاور میدان رزم در تاریخ ۱۳۶۱/۷/۲۸ براثر ترکش خمپاره بعثیون کافر به جمع یاران شهیدش پیوست.
 
انتهای پیام/ت

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.