پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Friday, 26 April , 2024
امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 18 شوال 1445
شناسه خبر : 9225
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اقتصاد کرمانشاه, اقتصادی, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰ |
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) دالاهو خبر داد

اجرای ۱۴۳ طرح کارآفرینی مددجویان کمیته امداد در دالاهو

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) دالاهو از اجرای 143 طرح خودکفایی و کارآفرینی توسط مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) در دالاهو خبر داد.

به گزارش شهر روشن از کرمانشاه، حیدر بهرامی در نشست خبری و حاشیه تور گردشگری خبرنگاری و عکاسی که به همت اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان در شهرستان های دالاهو، قصرشیرین و سرپل‌ذهاب برگزار شد، اظهار داشت: یکی از گروهی هایی که در شرایط نخست زلزله اخیر به داد مردم منطقه سرپل‌ذهاب رسیدند در واقع اصحاب رسانه استان بودند و با صبر و تحمل دشواری ها، اما خدمات و اطلاع رسانی ارزشمندی را انجام دادند و ما شاهد خلوص نیت و انعکاس مطالبات مردمی مناطق بودیم.
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) دالاهو تصریح کرد: در این شهرستان جمعیتی قریب ۳۵ هزار نفر و در قالب ۱۰ هزار و ۲۲۵ خانوار با وحدت همه مذاهب کنار هم زندگی می‌کنند، همچنین به ۴۰۰ خانوار سهم افتتاح منازل زلزله‌زده تعلق گرفته است.
این مسؤول با یادآوری این یک هزار و ۶۳۲ خانوار و حدود ۱۶ درصد جمعیت شهرستان دالاهو تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) استان هستند، گفت: در شرایط زلزله اخیر ۳۷۵ خانواده تحت پوشش که منازل آنان تخریب شد و نیاز به مرمت و بازسازی داشت، که انجام آن در اسرع وقت در دستور کار قرار گرفت و با اهدای وام بلاعوض بالغ بر چهار میلیارد و ۱۰۰ هزار تومان و کمک های نقدی توانستیم مددجویان منازل کمیته امداد دالاهو را بازسازی و افتتاح کنیم.
بهرامی عنوان کرد: در شهرستان های زلزله‌زده استان از ساعات نخست صبح مسؤولان استانی در مناطق مستقر شدند و چراغ امداد رسانی در این نقاط روشن بود و نیروهای امدادی کمیته امداد دالاهو با ایثار و از خودگذشتگی پای کار آمدند.
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) دالاهو بیان کرد: اولین چراغ امداد کمیته امداد در این شهرستان روشن شد به نحوی که در فرودین ۹۷ نخستین منزل ساخت و ساز شد، طی سه ماه اول بازسازی منازل ۵۰۰ خانوار و در ۶ ماهه بعد نیز ۲ هزار خانوار انجام پذیرفت.
وی با اشاره به اینکه در زلزله اخیر استان همه امدادگران به امداد شهرستان بحران زده شتافتند، افزود: مددجویان برای امداد رسانی و تکمیل مسکن دغدغه‌ای نداشتند و روند خدمات رسانی به خوبی انجام شد.
این مسؤول گفت: فضاهای خودکفایی این شهرستان که تخریب شده بود با کمک بنیاد برکت از نو ساخته شد و روحیه امیدواری به این مناطق بازگشت، مردم نیز پای کار آمدند و ۱۴۳ مورد طرح اشتغال‌زایی تحویل داده شد.
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) دالاهو خاطرنشان کرد: در حوزه عملکرد امداد در لحظات نخست زلزله اخیر نیز مستمری مددجویان سه برابر شد تا مددجویان احساس خلعی در زندگی خود نداشته باشند، همچنین تلاش استاندار کرمانشاه نیز قابل تقدیر بود.
این مسؤول با یادآوری اینکه کمیته امداد امام خمینی(ره) دالاهو با اعزام تیم های مشاوره توانستم خدمات رسانی و دلجویی لازم را انجام دهیم، ادامه داد: قریب ۱۵۰ اکیپ امدادی مستقر و ۱۵۰ بسته تحصیلی بین مددجویان توزیع شد، همچنین کتاب های تقویتی و کنکوری در اختیار مددجویان قرار گرفت.
و کمیته امداد به عنوان دستگاه برتر امداد رسانی در مناطق زلزله‌زده استان شناخته شد و ارزیابی مثبتی از این دستگاه اجرایی صورت گرفت.
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) دالاهو یادآور شد: طرح های دامپروری، دامداری، گیاهان دارویی، زنبور داری، حوزه اصناف و صنایع دستی نیز اقداماتی برای اشتغال‌زایی و خودکفایی در دستور کار قرار گرفته است.
بهرامی با اشاره به اینکه در حوزه جمع آوری صداقت از سوی کمیته امداد امام خمینی(ره) دالاهو مردم مشارکت و استقبال خوبی دارند، افزود: طرح حامیان مددجو، کمک به ایتام و بیماران صعب العلاج توسط خیران با اهدای مبالغی خدمات رسانی به شکل مناسبی انجام می‌شود.
انتهای پیام/ت

| منبع خبر : شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.