پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 19 شوال 1445
شناسه خبر : 9219
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اقتصاد کرمانشاه, اقتصادی, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۰ |
رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه خبر داد

افزایش واردات کالا در کرمانشاه/ مرز سومار بازگشایی می‌شود

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه از افزایش واردات کالا در استان خبر داد و گفت: مرز سومار بازگشایی به صورت سمبلیک بازگشایی می‌شود.

به گزارش شهر روشن از کرمانشاه، کیوان کاشفی عصر امروز در نشست خبری بیست و سومین سالروز ملی صادرات که با حضور روسای صمت و گمرکات استان کرمانشاه که در سالن جلسات اتاق بازرگانی کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: مرز سومار به طور سمبلیک بازگشایی خواهد شد و در آغاز سال ۲۰۲۰ هم به طور رسمی کارش را آغاز خواهد کرد.
رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه افزود: سال گذشته با توجه به افزایش نرخ ارز کلا صادرات جهش زیادی در کشور داشته است و در سال های قبل پایه ارزش های گمرکی خیلی اهمیت خاصی نداشت و معمولا به روز نمی شود.
عضو هیأت رئیسه اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: امسال با توجه به این که برگشت ارز اجباری شده است پایه ارزشی اهمیت دارد و در هشت ماه گذشته ۱۵۱ درصد افزایش واردات را داشته ایم به استان این افزایش تقریبا مربوط به همه مواد اولیه کارخانه ها است و در تولید استان نقش به سزایی دارد.
خلیل حیدری رئیس گمرکات استان کرمانشاه در این جلسه اظهار داشت: طی ۹ ماهه گذشته نسبت به سال گذشته حدود سه میلیارد دلار صادرات به بخش عراق داشته ایم، همچنین در حوزه فعالان اقتصادی حدود چهار میلیون تن کالا صادرات بوده است که معادل پنج درصد کاهش از لحاظ وزنی است.
وی افزود: این میزان از لحاظ ارزشی یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار است که معادل ۲۵ درصد کاهش پایه ارزشی کالا است. و از این مقدار حدود ۹۰۰ میلیون دلار صادرات خود استان بوده است و ۷۰۰ میلیون دلار هم صادرات که از مرزهای استان خارج شده است.
محسن دارابی در این جلسه اظهار داشت: کاهش صادرات فقط مربوط به پایه صادراتی نبوده است، بلکه در سال ۹۷ با توجه به تحریم های که آغاز شده بود و ادامه هم دارد.
رئیس صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه بیان کرد: کرمانشاه نزدیک سه میلیارد دلار صادرات داشت و از این صادرات یک بخشی مربوط به بازارچه رسمی سومار بود که از نیمه دوم تیر ماه طرف عراقی آن را مسدود کرده و این بازارچه از اهمیت بالایی برخوردار است.
انتهای پیام/

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.