پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Friday, 26 April , 2024
امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 18 شوال 1445
شناسه خبر : 915
  پرینتخانه » سایر اخبار, شهدا و دفاع مقدس تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰:۰۶ |
به مناسبت گرامیداشت 22 اسفند:

شبیخون لحظه ای به ارتش بعث در یک شب

هجوم و شبیخون یعنی: برای ارتش بعث عراق تجربه شده بود در هر منطقه ای تحرکی داشته باشد احتمال عملیاتی سنگین در یکی از جبهه های ایران از سوی رزمندگان در دوران دفاع مقدس وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی شهر روشن از کرمانشاه، رزمندگان دفاع مقدس استان همواره خاطرات ارزشمندی در سینه و اذهان خود محفوظ دارند، که پای سخنان تاریخی آنان باید نشست و درس ایستادگی و مقاومت را برای ساخت آینده بهتر کشور عزیزمان ایران اسلامی آموخت.
براساس این گزارش، بخشی از خاطرات دلاور رزمنده “عباس نظیفی” آورده شده است که در ادامه به آن اشاره می شود:
سکته لحظه ای به ارتش بعث در یک شب
خاطرای از جهبه های تیپ حضرت مسلم ابن عقیل استان کرمانشاه:

*سردار شهید حاج حسین همدانی، سردار حاج حسین الله کرم، سردار حاج عباس نظیفی (فرمانده تیپ مسلم بن عقیل(ع))*


 
در سال اواخر ۶۴ بود ارتش عراق تحرکاتی مشکوک در منطقه آغاز کرد، گزارشات تحرکات و جابه جایی های ارتش تا دندان مسلح عراق را نزد فرمانده تیپ “آقای نظیفی” بردیم.
ایشان کمی به فکر رفتند وگفتند “آماده باش کامل تیپ چه از ستادی تا علملیاتی را اعلام کنید و تمام اتومبیل هایی که دارند به چم امام حسن(ع)، (نام یکی از مناطق استا کرمانشاه) هدایت کنید حتی وسلیه نقلیه ای کارایی ندارند به هر صورت راه ندازی شوند بیارید روی جاده اصلی تیپ به ستون کنید برای هر واحد خمپاره انداز و توپخانه مهمات اضافی بفرستید تمام آر پی جی هفت اندازهای گردان ها وتیربارچی ها و ادوات را آماده کنید و منتظر دستور باشید.
 

* چم امام حسن(ع): مداحی با حضور فرزند ارشد شهید دستغیب، سردار حاج عباس نظیفی فرمانده تیپ ۵۹، سردار حاج قدرت احمدی پور، شهید احمد داوند، جهانبخش حیدری، فریبرز کرمی *


دستور اجرا شد بچه ها هم همه عملیات یا حوادثی در بینشان اوج گرفت هرگوشه می رفتیم سوال بر این بود چه خبره اتفاقی می خواد بیفتد ماهم می گفتیم نه فقط دستور فرمانده تیپ هست تا بدانیم چه می شود.
از طرفی ما که دانستیم آقای نظیفی چه کار و فکری مدنظر دارند، غروب شد دستور حرکت به طرف خط از طرف جاده نفت شهر را صادر کردند ستون ماشین آمده بود تنکاب عقبش هنوز درجاده قصر شیرین بود همه باید چراغ روشن می رفتند به طرف خط… که ارتش عراق ستون این همه خودرو نظاره گر بود ماشین ها به خط تنکاب رسیدند از طرف پل حمید ستادی ها به چم امام حسن(ع) برگشتند.

*حاج احمد پورمحمدی، حاج عباس نظیفی فرمانده دلاور تیپ مسلم بن عقیل(ع) *


ماشین گردان ها هر کدام به طرف مقر خود رفتند، دستور آتش چند لحظه ای صادر کردن درچند دقیقه آتش توپخانه و ادوات سپاهیان اسلام بر سنگرهای دشمن بعثی شروع بر باریدن کرد.
ارتش عراق نزدیک یک ساعتی در مجموع قفل کرد فکر کرد تمام شد شهر خانقین را از دست داد، ما هم در دیدگاه نظاره گر حرکات ارتش عراق بودیم، آنقدر فکرش متلاشی شد منورها را بر روی خط سوم عقبه پرتاب می کرد، به خیالش نیروهای ایران از طرفی به پشت خطش نفوذ کردند وهرلحظه تمام خطش شکسته می شود.
بعد از چند لحظه سکوت تمام جهبه ها را فرا گرفت، حتی نیروهای کمینش یک گلوله کلاش هم شلیک نکردند، فقط منتظر حضور نیروهای ایرانی مانده بودند، آیا ایران عملیاتی دارد انجام می دهد؟ یا اینکه در جبهه های دیگر میخواد عملیات کند…
چون برای ارتش بعث عراق تجربه شده بود در هر منطقه ای تحرکی داشته باشد احتمال عملیاتی در یکی از جهبه ها است!.

*رزمنده و یادگار دفاع مقدس: آقای عباس نظیفی فرمانده دلاور تیپ مسلم بن عقیل(ع) *


این هم خاطرای از فرمانده عزیزمان جناب آقای عباس نظیفی که این روزها شنیدیم کسالت دارند، امیدوارم خداوند متعال به حق اقا امام حسین(ع) شفای خیر برایشان عنایت فرماید ان شاءالله.
رزمنده و یادگار هشت سال دفاع مقدس: حسن مرادی
 
به مناسبت ۲۲ اسفندماه سالروز گرامیداشت شهدا
انتهای پیام/ت
ی

نویسنده : رزمنده دلاور و یادگار دفاع مقدس: حاج عباس نظیفی
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.