پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Thursday, 18 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 10 شوال 1445
شناسه خبر : 905
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اقتصاد کرمانشاه, اقتصادی, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۱ |
معاون امور اقتصادی استاندار کرمانشاه مطرح کرد

لزوم احیای واحدهای راکد تولیدی و خروج از رتبه یک بیکاری/ واگذاری سیلوهای کرمانشاه و برخورد با مطالبه گری توجیه ناپذیر است

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کرمانشاه از ضرورت احیای واحدهای راکد و خروج از رتبه یک بیکاری در کرمانشاه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شهر روشن از کرمانشاه هدایت حاتمی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان که در سالن جلسات استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: چهار هدف و دغدغه یعنی بیکاری و اشتغالزایی، تورم اقتصادی، توجه به اقشار آسیب پذیر، نزدیک کردن حاکمیت و به افکار جامعه و جلب اعتماد مردم را به صورت جدی در دستورکار حوزه اقتصادی استانداری کرمانشاه قرار داده ایم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کرمانشاه بیان کرد: در کشور کمبود تولید کالا نداریم، اما قدرت خرید مردم پایین آمده است و هجمه کشورهای غربی بر مسئله عدم وجود کالاهای تولیدی داخل کشور است.
وی با اشاره به اینکه موضوع جدی ما احیای واحدهای راکد بوده و تلاش داریم واحدهای تولیدی از چرخه فعالیت خارج نشوند، تاکید کرد: طی کارگروه هایی مشکلات را رصد و رفع خواهیم کرد.
این مسوول با اشاره به اینکه ۱۳۹ واحد تولیدی کرمانشاه را از خطر تعطیلی نجات دادیم، تصریح کرد: فعالان اقتصادی نیاز به کمک و حمایت دارند.
حاتمی خاطرنشان کرد: امیدواریم با تمرکز بر فعالیت های اقتصادی از رتبه یک بیکاری خارج شویم و تولیدات استان کرمانشاه نقش موثری در اقتصاد کشور ایفا کند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کرمانشاه یادآور شد: بیش از ۱۵ میلیارد تومان برای روکش آسفالت و زیرساخت های منطقه سومار در حال انجام است و تلاش داریم هتل ها و مراکز تجاری این شهرستان را احیا کنیم.
وی با اشاره به اینکه از مونع جدی فضای کسب و کار برداشت های سلیقه ای قانون عنوان کرد و گفت: آشنایی فعالان اقتصادی به مقررات و مرسومات اداری به شدت حائز اهمیت است و باید در این راستا سطح دانش خود را ارتقا دهند.
این مسوول به کمبود نیروی متخصص در کشور و استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: بانک ها همپای دیگر مسوولان موظف به خدمات رسانی مناسب هستند.
حاتمی ادامه داد: امیدواریم از همه ظرفیت های گردشگری برای رونق اقتصادی استان کرمانشاه بهره ببریم و از طرفی رویدادهای متنوع در منطقه برگزار شود تا نشاط اجتماعی هم به نوعی با رعایت اصول آن لحاظ بشود.
این مسوول با بیان اینکه شهرستان قصرشیرین در بین نقاط استراتژیک ایران نقش موثری دارد، گفت: بغداد و کرمانشاه از نظر ارتباط های تجاری سبقه و قدمت بسیار دارند و اکنون با رایزنی های انجام شده فعالیت ها در حال مدرن سازی است و صادرات و واردات با زیرساخت های ویژه صورت بگیرد.
وی در پاسخ به این پرسش در حوزه فناوری اطلاعات چه برنامه ای دارید، گفت: اقتصاد دیجیتال از بعد سرویس دهی و خدمت رسانی داری نقش اساسی تسهیل گری است و توجه به این حوزه در دستور کار ما است و امیدواریم با رویکرد جدید شتاب دهیم، همچنین حوزه دانش بنیان به صورت جدی کمیته دارد و تلاش می کنیم سهم آن در اقتصاد استان بیشتر شود.
این مسوول در پاسخ به این پرسش شهر روشن که موضوع واگذاری و حراج سیوها باوجود توقف آن از سوی استانداری به کجا رسید و از طرفی آلودگی سیلوهای درودفرامان که با پیگیری جدی یکی از اصحاب رسانه استان تا مرز پلمب پیش رفت ولی چرا باوجود شعار و تاکید مسوولان ارشد استان، با خبرنگار به طور نامناسبی برخورد شد در حالی که برای آگاه سازی مردم تلاش داشته است، اظهار داشت: باور داریم خبرنگاران محل و پایه توسعه استان هستند و می توانند در تنویر افکار جامعه کمک کار باشند، اگر چنین برخوردی شده با افراد مسبب جلوگیری از شفاف سازی مردم، برخورد می کنیم، معتقدیم سیاست های اشتباه باید به مدیران تذکر داده شود و جلوی واگذاری سرمایه های استان را بگیریم.
وی تصریح کرد: مسئله سیلوی تاحدودی کار سازمان خصوصی سازی است و ما نیز همچون اصحاب رسانه فقط اخبار آن را شنیدیم، نمی توان گفت موافق یا مخالف خصوصی سازی هستیم، چراکه در خارج از چارچوب با آن مخالفیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کرمانشاه گفت: خریدار یکی از سیلوها خودش به بنده گفت که قیمت سیلوها خیلی پایین است، استاندار کرمانشاه واگذاری سیلوهای کرمانشاه را متوقف کرده و توجیه وزیر دادگستری نیامده و هنوز رفع این مطالبه مردم کرمانشاه انجام نشده است.
انتهای پیام/ت

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.