پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 19 شوال 1445
شناسه خبر : 8971
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اقتصاد کرمانشاه, اقتصادی, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۱ |
وزیر نیرو مطرح کرد

تدوین نظامنامه گردشگری/ساماندهی پروژه قره‌سو ۲۰۰ میلیارد لازم دارد

وزیر نیرو از تدوین نظامنامه گردشگری در چند استان به ویژه کرمانشاه خبر داد و گفت: ساماندهی پروژه قره‌سو 200 میلیارد تومان اعتبار لازم دارد.

به گزارش شهر روشن از کرمانشاه، رضا اردکانیان عصر امروز در جلسه شورای اداری استان، که با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: حوزه آبخیز مناطق مرزی کشور یکی از مهمترین ترین مباحث است که بخش قابل توجهی از این منابع آبی مهار و تحت عنوان سامانه گرمسیری به استان کرمانشاه اختصاص داده شده که این یکی از کارهای افتخارآمیز جمهوری اسلامی ایران است.
وزیر نیرو افزود: از محل صندوق توسعه ملی حجم وسیعی از منابع به این طرح اختصاص داده شده است و امیدواریم اثر و برکات این طرح بزرگ در زندگی مردم مشاهده شود.
وی بیان کرد: برنامه منابع و مصارف استان کرمانشاه بر اساس آخرین اطلاعات مورد بازنگری قرار گرفته و دولت در اسفند ۹۶ مصوبه ای تحت عنوان تشکیل کارگروه ملی سازگاری با کم آبی در سطح ملی تصویب کرده که دو نفر از معاونان رئیس‌جمهور، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، رئیس سازمان برنامه ریزی و چهار نفر از وزرای وزارتخانه‌های نیرو، جهاد کشاورزی، کشور و صنعت اعضای آن هستند.
اردکانیان تصریح کرد: کمیته های استانی این کارگروه ملی تحت راهبری استاندار با مشارکت دستگاه های اجرایی تشکیل شده و در این راستا هفت استان به بازنگری منابع و مصارف خود خواهند پرداخت.
این مسؤول با اشاره به اینکه اجرای طرح سامانه سردسیری در مراحل نهایی قرار دارد، گفت: با محوریت آب منطقه‌ای کارگروهی به منظور بازنگری منابع تخصیصی و ظرفیت‌های اراضی جا مانده از سامانه گرمسیری تشکیل شده، که امیدواریم حداکثر مشارکت برای این مهم انجام شود.
وزیر نیرو با مهم دانستن طرح های گردشگری در بحث اشتغال و ایجاد ثروت، عنوان کرد: هدف ما این است که از اکثریت سامانه‌های آبی و دریاچه سدها در جهت توسعه گردشگری استفاده کنیم و برای طرح آبرسانی به کرمانشاه ۱۶۰میلیارد تومان هزینه شده و سرعت خوبی دارد، طرح گرمسیری نیز بالای نود درصد پیشرفت داشته و ۷۰۰ میلیارد تومان اوراق توافق شده برای آن اخذ می شود.
اردکانیان افزود: در پروژه قره سو برای ساماندهی ۶ کیلومتر از محدوده شهری اختصاص یافته و برای ساماندهی ۱۵ کیلومتر باقی‌مانده ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است، که اعتبارات امسال پاسخگو نبوده و دولت از محل لایحه بودجه مبلغی را برای ساماندهی در نظر گرفته است.
وزیر نیرو تصریح کرد: نظامنامه ای با مشارکت وزارت میراث فرهنگی تدوین شده تا از غالب سامانه های آبی و دریاچه استفاده کنیم و بخش خصوصی برای ایجاد فرصت‌های شغلی وارد سرمایه‌گذاری شود که در این راستا سه طرح در آذر بایجان، چهارمحال و بختیاری و کرمانشاه تا پایان امسال برنامه ریزی شده است.
وی در خصوص تصفیه خانه شهر کرمانشاه که حدود ۳۰ کیلومتر انجام شده و تمام فعالیت‌های سازه ای تصفیه‌خانه صورت گرفته، گفت: این پروژه در حال واگذاری به پیمانکار است و امیدواریم منابع مالی آن به زودی تامین شود.
اردکانیان گفت: برای آبرسانی به کرمانشاه ۱۶۰ میلیارد تومان هزینه شده، سرعت پروژه بالا است امیدواریم از نظر تامین منابع مالی مشکلی ایجاد نشود.
وی افزود: مصارف سد بیستون صنعتی است در صورت ورود سرمایه‌گذار برای تامین هزینه ساخت موافق هستیم و به محض نهایی شدن آن، برنامه منابع و مصارف در دستور کار قرار خواهد گرفت.
وزیر نیرو بیان کرد: حدود ۴٫۵ کیلومتر از پروژه آبشوران کرمانشاه از جنوب به شمال در ۶ نقطه در دستور کار است و البته مشکلات مالی اثرگذار خواهد بود که به منظور ساماندهی آبشوران در سال جاری و سال آینده ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.
وی با اشاره به انتقاد نماینده اورامانات درباره به کارگیری نیروهای غیربومی، بیان کرد: پروژه‌های بزرگی در این منطقه اجرا شده سطح توقعات مردم به ویژه جوانان نیز بالا و به جا است، اما در پروژه سد داریان ۳۰۷ نفر نیروی بومی و ۳۳ نفر غیر بومی به کارگیری شده‌اند.
انتهای پیام/ح

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.