پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 8969
  پرینتخانه » اخبار جدید تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۵ |
رئیس مجلس شورای اسلامی:

حکمرانی متناسب با فرهیختگی ملت باشد/ لزوم برخورداری رفتار سیاسی از متانت و وزانت

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: حکمرانی باید متناسب با فرهیختگی ملت باشد و رفتار سیاسی از متانت و وزانت برخوردار باشد.

به گزارش شهر روشن از کرمانشاه، علی لاریجانی عصر امروز در جلسه شورای اداری استان، که با حضور مسؤولان استانی و نمایندگان مجلس در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه، برگزار شد، اظهار داشت: کرمانشاه سنگر محکمی برای دفاع از هویت ایران بوده و هست، نیروی های مسلح در این استان نقش ستایش برانگیزی داشته اند و مردم هم دلیرانه دفاع کردند.
رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: بالا بردن سرمایه اجتماعی دغدغه صحیحی است، که دلیل آن اگر چه شیطنت دیگران وجود دارد، اما برخی رفتارهای داخلی در آن موثر است، که سایش ایجاد می‌کند، حکمرانی باید متناسب با فرهیختگی ملت باشد و رفتار سیاسی از متانت و وزانت برخوردار باشد.
این مسؤول بیان کرد: راست گفتاری و صدق در عمل و وفاق ملی برای رفع مشکلات نرم می‌تواند مؤثر باشد و هرگونه اصلاح در کشور منوط به وجود ارتباطات صمیمانه در همه بخش های کشور است.
لاریجانی خاطرنشان کرد: ستاد رفع موانع تولید از کارهایی بوده که مجلس دهم بانی آن بوده است و مجلس دهم برای آبیاری ها و روستاها کارهای بزرگی انجام داده است.
رئیس قوه مقننه گفت: مسیر توسعه استان پیدا شده است و این خوشحال کننده است، توجه خاص به صادرات به عراق و استفاده از مزیت استان پایه ای برای جهش استان است.
وی با تاکید بر جدی گرفتن صنایع تبدیلی در استان بیان کرد: استانداران کمیته هایی برای خلق ثروت تشکیل دهند، یکی از مزیت های استان کرمانشاه بحث گردشگری است که می‌تواند هم ایجاد اشتغال کند و هم ایجاد ثروت
این مسؤول با اشاره به درخواست استاندار کرمانشاه مبنی بر امهال تسهیلات زلزله زدگان، گفت: این موضوع را با ریاست سازمان برنامه بودجه به بحث می‌گذاریم.
لاریجانی با بیان اینکه اگر برای گنجاندن بازنشستگان نیروهای مسلح در مناطق جنگی اگر نیاز به قانون داشته باشد همراهی خواهیم کرد، افزود: برای زیرساخت مرزها پیشنهادی را در بودجه ارائه کنید، همچنین برای زیرساخت های بازارچه ها نیز پیشنهادی به مجلس ارائه کنید.
رئیس مجلس شورای اسلامی مسائل حاشیه نشین ها را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: در مجلس قانونی تصویب شد، که ظرف سه سال شرایط قانونی الحاق به شهر را پیدا کنند، حاشیه نشین ها مردم مظلومی دارند و مسائل آنها برای ما مهم است.
انتهای پیام/ح

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.