پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Tuesday, 23 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 15 شوال 1445
شناسه خبر : 8966
  پرینتخانه » اخبار جدید تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۰ |
استاندار کرمانشاه:

مجلس در بودجه ۹۸ و تأمین درآمدها کرمانشاه را ببینید

استاندار کرمانشاه گفت: انتظار داریم که در بودجه ۹۸ مجلس در تامین درآمدها، استان کرمانشاه را همانند سال ۹۷ ببیند.

به گزارش شهر روشن از کرمانشاه، هوشنگ بازوند عصر امروز در جلسه شورای اداری استان که با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر نیرو برگزار شد، اظهار داشت: در زلزله اخیر بیش از چهل هزار واحد تخریبی داشته‌ایم، که تاکنون بازسازی بیش از ۳۵ هزار واحد آن به اتمام رسیده است، همچنین قسمت اعظم واحدهای در دست اجرا در شهرها قرار دارند.
استاندار کرمانشاه افزود: در این زلزله ۶۷ هزار واحد آسیب دیده داشته که کار تعمیرات تمامی این واحدها به اتمام رسیده است.
وی با اشاره به پیگیری‌های جدی مدیریت ارشد استان در زمینه تمدید امهال وام‌های زلزله زدگان، گفت: خوشبختانه وزرای اقتصاد و وزارت کشور با امهال این وام ها موافقت کرده‌اند و این طرح دولت به زودی برای تصویب به مجلس می‌رود.
این مسؤول گفت: سهم آب استان کرمانشاه از حوزه کرخه کمتر از مورد نیاز است، که انتظار می‌رود در تهیه سند آب استان این مورد دیده شود.
استاندار کرمانشاه افزود: درخواست ما از مجلس شورای اسلامی، تخصیص اعتبار برای زیرساخت های آسیب دیده در مرز ها است، استان ۳۱ هزار میلیارد تومان اموال منقول و غیر منقول دارد اگر بتوان در این شرایط بد اقتصادی که دولت توانایی تامین هزینه این پروژه ها را ندارد، می‌توان از طریق فروش ۲ هزار میلیارد تومان از اموال دولت در استان این پروژه ها را تکمیل کرد.
وی بیان کرد: دو میلیارد و نهصد و چهار میلیون دلار صادرات را از استان داشته ایم و اکنون ۶ مرز استان برای زیرساخت ها اعتبار نیاز دارد و متأسفانه منابع استانی توان تأمین آن را ندارد، متاسفانه در بودجه سال آینده، یک رشد ۴۰ درصدی برای درآمدهای مالیاتی کشور برای استان‌ها در نظر گرفته‌اند که انتظار می‌رود با توجه به خسارات‌های فراوان سیل و زلزله، این میزان مالیات برای استان کاهش پیدا کند.
بازوند تأکید کرد: اگر امکان استفاده از دارایی های دولت در استان ها فراهم شود، با این دارایی ها می‌توانیم راه آهن استان را تکمیل کنیم و انتظار داریم که در بودجه ۹۸ مجلس در تامین درآمدها، استان کرمانشاه را همانند سال ۹۷ ببیند.
مقام ارشد استان کرمانشاه گفت: در کرمانشاه نزدیک به ۴۰۰ هزار نفر حاشیه نشین سکونت دارند که نیاز به تامین اعتبار دارند و نمی‌توان برای آسیب های اجتماعی نسخه واحد پیچیده شود.
این مسؤول با اشاره به اینکه طی این دوسال اخیر نرخ بیکاری استان یک روند رو به بهبود داشته است، خاطرنشان کرد: اکنون نرخ بیکاری استان به ۱۴ درصد رسیده است، که قابل قبول است و در زمینه کاهش تورم نیز استان موفقیت های چشمگیری داشته و اکنون به شرایط خوبی رسیده ایم.
انتهای پیام/ح

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.