پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Thursday, 18 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 10 شوال 1445
شناسه خبر : 8945
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اقتصاد کرمانشاه, اقتصادی, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, سیاسی تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۱ |
رئیس مجلس شورای اسلامی:

منفی‌بافی برای کشور سم مهلکی است/ برخورداری جمعیت ۶ میلیونی روستایی از آبرسانی

رییس مجلس با تاکید بر اینکه منفی بافی برای کشور سم مهلکی است، تاکید کرد: عده‌ای فقط منفی گویی کرده و دل ملت را خالی میکنند لذا بایست روشهایی هم افزایی را مد نظر بگیرم چراکه ثمره ای بروی کشور ندارد.

به گزارش شهر روشن از کرمانشاه، علی لاریجانی صبح امروز در مراسم افتتاح طرح آبرسانی به ۵۵ روستای استان، اظهار داشت: یکی از دغدغه های مهم کشور با وجود فضای غبار آلود شرایط سخت اقتصادی این است، که خدمات خوب دیده نمی‌شود.
رئیس مجلس شورای اسلامی به تاکید امام راحل مبنی بر جهاد سازندگی و محدودیت زدایی اشاره و تصریح کرد: محدودیت ها در خدمات رسانی برای روستاها بایست برداشته شود.
وی با تاکید بر اینکه بایست مسئله شبکه بهداشت راه اندازی شود، گفت: تلاش کنیم که ایران آباد شود و محروریت از چهره کشور برداشته شود.
لاریجانی با یادآوری اینکه پیش از انقلاب همزمان جنگ را به کشور ما تحمیل کردند، عنوان کرد: اکنون تحریم ها را اعمال کردند، اما وضعیت تحریم ها جدی نیست و آبادانی رها نشده است.
رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در چندسال اخیر، بودجه برای آبرسانی روستایی تخصیص نداشت و منابعی را فقط برای آبرسانی روستاها نداشتیم، که عده ای امروز قیل و قال کرده و اعتراضاتی را علیه مجلس اعلام می‌کنند.
وی گفت: مجلس بود که این کار را انجام داد که بودجه را با مساعدت رهبری از صندوق توسعه ملی بگیریم و صرف طرح آبرسانی کنیم، همچنان که آمار وزیر نیرو آمار داد، که از سال ۹۲ جمعیت روستایی برخوردار از آبرسانی به ۶ میلیون نفر رسیده و از برکت تصمیم در مجلس گرفته شده است و تا پایان دولت دوازدهم به ۱۰ میلیون نفر آبرسانی می‌شود.
لاریحانی متذکر شد: این تصمیمات در فضایی که شرایط تحریم سخت بود، نمایندگان استان ها گرفتند اگر آمار بگیریم می بینیم که شرایط زمینه توسعه مسائل بهداشت و درمان، عمرانی، آبرسانی و… خدماتی انجام شده و باید اختلافات داخلی با سازش برای حل مشکلات باشد، چراکه با شعار و داد زدن رفع نمی‌شود.
رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه منفی بافی برای کشور سم مهلکی است، تاکید کرد: عده‌ای فقط منفی گویی کرده و دل ملت را خالی می‌کنند، لذا بایست روش های هم افزایی را مد نظر بگیرم چراکه درگیری ثمره ای برای کشور ندارد.
لاریجانی با تصریح اینکه باید نهادهای ما همدیگر را تخریب نکنند چراکه همین نهادها نظام اسلامی محسوب می‌شود، گفت: این انقلاب نتیجه قیام مردم بوده که بر سرنوشت قالب شوند.
وی خطاب به نهادهایی که باید برای بالا بردن توان ملی در این شرایط تحریم ها به فکر مردم باشند، متذکر شد: اقدام و خدمات وزارت نیرو برنامه دقیق و ارزشمندی است.
رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این خدمات از سوی اصحاب رسانه بایست به اطلاع عموم رساند شود، همچنین مردم روستا آرزو داشتند آب که سرمایه حیات است به دست آنها رسانده شود.
این مسؤول به تقاضای مردم مناطق محروم و روستایی استان اشاره و عنوان کرد: درخواست هایی در زمینه اجرای طرح هادی روستای و اصلاح آسفالت معابر در استان کرمانشاه وجود داشت که از استاندار میخواهم مشکلات آنان را پیگیری و رفع کنند، همچنین مسجد سخنرانی که به صورت مخروبه درآمده را بازسازی کنند.
انتهای پیام/ت

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.