پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Friday, 26 April , 2024
امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 18 شوال 1445
شناسه خبر : 8948
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اقتصاد کرمانشاه, اقتصادی, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۶ |
وزیر نیرو خبر داد

آبرسانی به ۴ هزار روستا کشور تا پایان دولت دوازدهم

وزیر نیرو گفت: تا نیمه سال 1400و پایان دولت دوازدهم حدود چهار هزار روستای از نعمت آبرسانی بهره‌مند خواهند شد.

به گزارش شهر روشن از کرمانشاه، اردکانیان پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح و بهره‌برداری از ۶ پروژه صنعت آب و برق استان که با حضور رییس مجلس در کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: سعی کردیم در هشتمین ایستگاه قطار پویش” الف. ب. ایران” به کرمانشاه بیایم برای افتتاح چهار طرح بزرگ که سه طرح نیروگاهی و آبرسانی به ۵۵ روستا در دستور کار قرار گرفته است.
وزیر نیرو گفت: ما با ۲ هدف این پویش را از اواسط مهر سال جاری آغاز کردیم چراکه مردم در شرایط فشارهایی ناشی از تحریم های اقتصادی نشان دهیم با وجود این محدودیت ها چرخ اقتصاد در گروش است و نقش مهم دو محصول آب و برق از حرکت باز نیاستاده و تا پایان امسال ۲۲۷ طرح با ۳۳ هزار میلیارد نیازدارید به بهره برداری رسمی می رسانم.
وی گفت: در هفته هشتم و ۶۵ روستا با سرمایه ۵ هزار و ۷۸۰ میلیارد به بهره برداری رسیده و همزمان با افتتاح طرح ها در استان های مختلف منابع مالی طرح ها نیز کلنگ زنی می شود.
ارکانیان افزود: در آذربایجان غربی نیز ۲۱ پروژه کلنگ‌زنی شدند و امروز در کرمانشاه برای احداث تصفیه‌خانه صحنه و سنقر اقدام خواهد شد و ۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان برای این طرح ها لحاظ شده است.
این مسؤول ادامه داد: ما طرح اصلاح شبکه های آب سالم و پایدار را دادیم که بر کیفیت و اتصال به شبکه های سراسری است تا روال دسترسی به آب سالم داشته باشند.
وی عنوان کرد: تا سال ۹۲ جمعیت برخوردار از آبرسانی روستایی بالغ بر ۹۰۰ هزار نفر بودند و با توجهات مجلس با برخورداری از آب روستای و با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی توانستیم ۶ میلیون نفر را اضافه کنیم.
وی گفت: تا امروز ۱۰ هزار و ۳۹۱ روستا به این شبکه جهانی آبرسانی متصل شدند و تا نیمه ۱۴۰۰ و پایان دولت ۱۲ نیز ۴ هزار روستای دیگر نیز بهره مند خواهند شد.
وی گفت: وزارت نیرو ۱۹۱ پروژه در دست اقدام دارد و برای آن ۱۸ هزار میلیارد تومان تعیین شده و پیشرفت آن ۵۲ درصد است، که امیدواریم با تمهیدات اندیشیده شده شاهد توسعه آبرسانی روستایی باشیم و جمع آوری فاضلاب و تاسیس تصفیه‌خانه آن را در دستور کار قرار دهیم.
وزیر نیرو اظهار داشت: با ظرفیت مناسبی به لحاظ فنی خدمت رسانی در شهر را نیز توسعه بیشتری می‌دهیم.
انتهای پیام/ت

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.