پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 8364
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, فرهنگی و ادبی, گفتگوها تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۷ |
رئیس حوزه هنری کرمانشاه:

تئاتر عاشورائیان در نجف و کربلای معلی برگزار شد /تجلیل از مشاهیر و مفاخر کرمانشاهی

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کرمانشاه از اجرای تئاتر عاشورائیان در نجف و کربلای معلی خبر داد و گفت: مشاهیر و مفاخر کرمانشاهی تجلیل می‌شوند.

افشین آزادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار شهر روشن در کرمانشاه، اظهار داشت: طی ایام اربعین سال جاری برنامه‌های متنوع فرهنگی و اجتماعی به مناسبت های مرتبط انجام پذیرفته است.
رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کرمانشاه به برگزاری مراسم تعزیه حضرت علی اکبر (ع) طی ایام فوق اشاره و تصریح کرد: این نمایش به کارگردانی محمد رضا عظیمی فَشی (گروه نمایش عاشورائیان شهرستان کنگاور) وابسته به واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری کرمانشاه در ایام اربعین سال جاری در نجف و کربلا اجرا شده است.

آزادی با بیان اینکه نمایش مذکور در قالب چهارمین همایش بین المللی تئاتر مردمی پیاده روی اربعین (روایت راهیان) مهر سال جاری به همراه گروه های منتخب دیگر از سراسر کشور اجرا شده است، گفت: قریب ۹ اجرا در مسیر اربعین در شهرهای نجف و کربلا با موفقیت و استقبال خوب زائران صورت گرفت.
این مسؤول از اجرای دیوار نگاری در یکی از مدارس مناطق محروم کرمانشاه خبر داد و افزود: پروژه نقاشی دیواری به همت تیم طراحی و حجم سازی هنرمندان هنرهای تجسمی حوزه هنری استان کرمانشاه که در یکی از مدارس شهرک حکمت آباد کرمانشاه در دستور کار قرار گرفت و انجام یافت.
آزادی با یادآوری اینکه این پروژه متشکل از سرپرست تیم، استاد خاورزاده و هنرمندان طراح و حجم ساز انجام گرفته است، ادامه داد: طی زمان یک هفته هنرمندانی از جمله سندوس کریمی، پریا طاهری، سارا زنگنه، پروین احمدیان، زهرا نظر آبادی و لادن طاهری در این مدرسه به اجرای نقاشی دیواری و خدمت رسانی پرداختند.
وی به برگزاری ورک شاپ ترامپیسم در کرمانشاه اشاره و عنوان کرد: ورک شاپ یک روزه کاریکاتور با موضوع ترامپیسم با حضور چهارده نفر از اعضاء خانه کاریکاتور کرمانشاه در اوایل ماه جاری در سالن همایش حوزه هنری اجرا شد.
این مسؤول به شرکت کنندگان در این ورک شاپ اشاره و بیان کرد: هنرمندانی از جمله فرناز نصیری پور، مهتاب پایمرد، ماهان محمدی، صبا محمودی، زهرا مقصودی، مرضیه جعفر پناه، راضیه رازقی، پویا عبدلی، الهام خوشانجام، محمد رسول گودینی، برهان ولدبیگی، فاطمه مرادی، سجاد مرادی و لیلاء رمضانی در این ورک شاپ مساعدت و مشارکت داشتند.
آزادی با بیان اینکه  به سه اثر برگزیده ورک شاپ هدایای نقدی به همراه لوح تقدیر اهداء خواهد شد، خاطرنشان کرد: آثار تولیدی به دومین مسابقات بین‌المللی کاریکاتور “ترامپیسم” در تهران ارسال می‌شود.
این مسؤول از برگزاری مراسم گرامیداشت میرزا احمد الهامی، ملقب به فردوسی حسینی و در آستانه اربعین حسینی خبر داد و گفت: این مراسم مهر سال جاری در تکیه معاون الملک برگزار و از پیشکسوتان شعر و ادبیات آیینی و مداحان اهل بیت تجلیل به عمل آمد.
وی با یادآوری اینکه در ششمین گام از گرامیداشت مفاخر استان، آیین گرامی داشت میرزا احمد الهامی از ادیبان برجسته ی کرمانشاهی انجام پذیرفت، تاکید کرد: این مراسم به همت و مشارکت ارگان هایی از جمله سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری، حوزه هنری، سپاه حضرت نبی اکرم(ص) و استانداری در دستور کار قرار گرفت.
رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کرمانشاه به لزوم تجلیل از مشاهیر و مفاخر کرمانشاهی که چندی پیش با مصوبه شورای اسلامی شهر کرمانشاه به عنوان تقویم ثبت شد، اشاره کرد و گفت: این مهم پیش تر از سوی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه در دستور کار قرار گرفت و دیگر نهادها نیز مشارکت و همراهی لازم را دارند.
انتهای پیام/ ت

| منبع خبر : شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.