پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 25 شوال 1445
شناسه خبر : 8360
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱:۱۱ |
معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) کرمانشاه خبر داد

اختصاص یک میلیارد تومان اعتبار به سفرهای زیارتی مددجویان کرمانشاهی

معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه گفت: امسال بیش از هزار و ۷۵۰ مددجو با اختصاص اعتباری بیش از یک میلیارد و ۲۳۱ میلیون تومان راهی سفرهای زیارتی شده اند.

به گزارش شهر روشن از کرمانشاه کامیار جمشیدی، اظهار داشت: امسال هزار و ۷۵۰ مددجوی کرمانشاهی به سفرهای زیارتی همچون مشهد مقدس، کربلای معلی، قم و جمکران اعزام شده اند.
معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره ) استان کرمانشاه با بیان اینکه تعدادی زیادی از این مددجویان برای نخستین بار است که به سفرهای زیارتی اعزام می شوند، تصریح کرد: بیش از یک میلیارد و ۲۳۱ میلیون تومان اعتبار به منظور اعزام مددجویان کرمانشاهی به اماکن زیارتی در سال جاری اختصاص داده شده است.
اختصاص یک میلیارد تومان اعتبار به سفرهای زیارتی مددجویان کرمانشاهی
این مسؤول ادامه داد: در مراسم پیاده روی اربعین امسال بیش از ۲ هزار و ۲۶۳ مددجوی کرمانشاهی با کمک این نهاد در این مراسم معنوی شرکت کردند.
معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره ) استان کرمانشاه با یادآوری اینکه بخشی از اعتبار سفرهای زیارتی مددجویان تحت حمایت با کمک خیران نیک اندیش در طرح شوق زیارت تامین می‌شود، بیان کرد: خیران برای مشارکت در اعزام مددجویان به سفرهای زیارتی و شرکت در طرح شوق زیارت می‌توانند به سایت الکترونیکی https://shogheziarat.emdad.ir یا دفاتر امداد مراجعه کنند.
گفتی است، به گفته این مسؤول طی سال ۹۷ نیز بیش از چهار هزار مددجوی کرمانشاهی راهی سفرهای زیارتی شده اند.
کمک ۷۷۹ میلیون تومانی حامیان نیک اندیش کرمانشاه به فرزندان معنوی
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)  منطقه سه کرمانشاه گفت: هزار و ۷۷۲حامی نیک اندیش در نیمه نخست امسال بیش از ۷۷۹ میلیون تومان به فرزندان معنوی تحت حمایت کمیته امداد منطقه سه شهرستان کرمانشاه اهدا کردند.
وحید ارم آبادی گفت: هم اکنون ۶۶۳ نفر از ایتام و ۱۱۳ فرزند خانوارهای نیازمند مشمول طرح محسنین از حمایت حامیان خیر بهره‌مند می‌شوند.
ارم آبادی با بیان اینکه این نهاد برای این فرزندان پدران معنوی جذب و این پدران کمک‌های خود را به صورت مستقیم به حساب این فرزندان واریز می‌کنند، تاکید کرد: هزار و ۷۷۲ حامی نیک اندیش از فرزندان معنوی تحت حمایت خود در این منطقه حمایت می‌کنند.
این مسؤول ادامه داد: این پدران معنوی در نیمه نخست امسال بیش از ۷۷۹ میلیون تومان به ایتام و فرزندان مشمول طرح محسنین اهدا کردند.
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) منطقه سه کرمانشاه تصریح کرد: از این میزان کمک ۶۴۴ میلیون تومان به ایتام و باقی به فرزندان محسنین اهدا شده است.
وحید ارم آبادی با بیان اینکه شناسنامه نیازمندی فرزندان ایتام و محسنین در اختیار کمیته امداد قرار دارد، عنوان کرد: این شناسنامه ها در صورت حمایت حامیان خیر از ایتام و فرزندان محسنین در اختیار این حامیان قرار می‌گیرد.
خدمات کمیته امداد با هدف توانمندسازی خانوارهای مددجو ارائه می‌شود
مدیر برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه با اشاره به خدمات این نهاد همچون پرداخت کمک معیشت، تامین هزینه های تحصیل، درمان و سلامت مددجویان، اعطای وام های حمایتی و اشتغال و ارائه مشاوره‌های فردی و گروهی، گفت: تمامی خدمات کمیته امداد با هدف توانمندسازی خانوارهای مددجو ارائه می‌شود.
روح اله زمانی در سومین جلسه هسته توانمندسازی و محرومیت زدایی استان که با حضور اساتید دانشگاه برگزار شد، گفت: استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی استان به منظور محرومیت‌زدایی و توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت بسیار مؤثر است.
مدیر برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه با بیان اینکه این نهاد هم اکنون حمایت از ۷۷ هزار و ۴۹۱ خانوار نیازمند کرمانشاهی را برعهده دارد، ادامه داد: چنین جلساتی با هدف بهره گیری از توانایی، دانش و تجربه اساتید دانشگاهی در خدمت رسانی بهتر، توانمندی، خودکفایی و خوداتکایی خانوارهای تحت حمایت برگزار می شود.
وی با تاکید بر اینکه کمیته امداد خدماتی همچون پرداخت کمک معیشت، تامین هزینه های تحصیل، درمان و سلامت مددجویان، اعطای وام های حمایتی و اشتغال می‌دهد، بیان کرد: توانمندسازی دارای سه رکن اشتغال، مسکن و پیوست فرهنگی است که همه این ابعاد مورد توجه کمیته امداد قرار دارد.
زمانی تصریح کرد: این نهاد در سال گذشته بیش از۱۲۰ میلیارد تومان وام قرض الحسنه به منظور ایجاد اشتغال پایدار و توانمندسازی شغلی و درآمدی به پنج هزار مددجوی تحت حمایت وام قرض الحسنه پرداخت کرده است.
وی ابراز امیدواری کرد: تا اواخر سال جاری با افزایش میزان وام های اشتغال به ۲۲۰ میلیارد تومان برای هفت هزار مددجوی دیگر در استان شغل پایدار و بادرآمد ایجاد شود.
مدیر برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه ارائه مشاوره ها و راهنمایی های فردی و گروهی یکی دیگر از خدمات این نهاد به شمار می‌رود، بیان کرد: ارائه این مشاوره ها به خانوارهای تحت حمایت موجب کاهش آسیب های روانی و در نتیجه توانمندسازی این خانوارها خواهد شد.
به گفته مدیر برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات کمیته امداد استان کرمانشاه طی ماه جاری نشست های دیگری نیز با حضور اساتید دانشگاه به منظور توانمندسازی و محرومیت زدایی خانوارهای نیازمند در استان برگزار خواهد شد.
اختصاص ۲۲۰ میلیارد تومان وام اشتغال به مددجویان کرمانشاهی
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه گفت: امیدواریم امسال با اختصاص بیش از ۲۲۰ میلیارد تومان وام اشتغال برای هفت هزار مددجوی کرمانشاهی شغل پایدار ایجاد شود.
رشید جلیلیان گفت: در نیمه نخست امسال بیش از هفت هزار و ۷۶۲ نفر از وام های قرض الحسنه اشتغال این نهاد بهره مند شده‌اند.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه ادامه داد: طی این مدت ۵۳ میلیارد و ۳۹۸ میلیون تومان وام اشتغال به این تعداد مددجو پرداخت شده است.
وی عنوان کرد: ۳۶۴ مورد از این وام های پرداختی از محل اعتبات داخلی امداد و باقی از منابع بانک های عامل پرداخت شده است.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه ابراز امیدواری کرد: تا اواخر سال جاری ۲۲۰ میلیارد تومان وام قرض الحسنه اشتغال به مددجویان تحت حمایت در استان پرداخت شود.
رشید جلیلیان عنوان کرد: امیدواریم با این میزان وام برای حدود هفت هزار مددجوی کرمانشاهی شغل پایدار و با درآمد ایجاد شود.
این مسؤول تاکید کرد: وام های اشتغال این نهاد با شرایط ضمانتی آسان، بدون نیاز به سپرده گذاری و با بازپرداخت بلند مدت به مددجویان متقاضی دارای حرفه و مهارت پرداخت می‌شود.
انتهای پیام/ت

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.