پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Wednesday, 24 April , 2024
امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 16 شوال 1445
شناسه خبر : 8374
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, گفتگوها تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۵ |
مدیرکل حفاظت محیط ‌زیست کرمانشاه خبر داد

آغاز سرشماری حیات‌وحش در کرمانشاه/ ۲ اکیپ شکارچی غیرمجاز و ۱۲ قطعه کبک کشف شد

مدیرکل حفاظت محیط ‌زیست استان کرمانشاه از آغاز سرشماری حیات‌وحش در استان خبر داد و گفت: اکیپ شکارچیان غیرمجاز و 12 قطعه کبک کشف شد.

فریدون یاوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار شهر روشن در کرمانشاه از آغاز سرشماری پاییزه حیات‌وحش استان خبر داد و اظهار داشت: این طرح در هفته نخست آذر سال جاری در مناطق تحت مدیریت در دستور کار قرار دارد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان سرشماری می‌شود، گفت: محیط بانان و کارشناسان در قالب ۱۰ اکیپ برنامه سرشماری را انجام می‌شود و هدف آن برآورد نسبی از جمعیت حیات‌وحش مناطق خواهد بود.
انعقاد تفاهم‌نامه همکاری زیست محیطی با مؤسسه نیک بنیادان مهرگان
وی از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری زیست محیطی با مؤسسه نیک بنیادان مهرگان در کرمانشاه خبر داد و افزود: تفاهم نامه فوق به منظور تحقق اصل پنجاه قانون اساسی و تحقق اهداف توسعه پایدار، همچنین تأمین نیروی کارشناس، مربیان متخصص، اجرای جشنواره و برنامه های مرتبط با فعالیت‌های زیست محیطی امضاء شده است.
این مسؤول برگزاری مسابقات نقاشی با محوریت محیط زیست برای کودکان، اجرای برنامه زیست محیطی و درختکاری، انعکاس پیام های آموزشی زیست محیطی در فضای مجازی و در بین مؤسسات خیریه را از جمله دیگر تعهدات تفاهم‌نامه و برنامه‌های با مؤسسه نیک بنیادان مهرگان در استان کرمانشاه دانست.
۱۲ قطعه کبک در زیستگاه های طبیعی پاوه رها سازی شد
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه ۱۲ قطعه کبک با همکاری محیط بانان و دوستداران طبیعت در زیستگاه های طبیعی پاوه رهاسازی شده است، تصریح کرد: طی گشت و بازرسی مستمر در مناطق حوزه استحفاظی مأمورین یگان این منطقه تعداد ۱۲ قطعه کبک شناسایی و پرونده تخلف زیست محیطی متخلفان به مراجع قضایی ارجاع شد.

یاوری خاطرنشان کرد: شهروندان و دوستداران طبیعت می‌توانند در راستای حمایت و حفاظت از این محیط زیست به محض مشاهده هر گونه تخلف مراتب را از طریق شماره تماس ۱۵۴۰ به این اداره اعلام و گزارش کنند.
آموزش مقررات هوایی فناوری پهپادهای غیرنظامی برای محیط بانان در کرمانشاه
این مسؤول در بخش دیگری از سخنانش از برگزاری جلسه کارگاه آموزشی قوانین و کاربردهای پهپاد، برای محیط بانان و کارشناسان محیط زیست کرمانشاه در دانشگاه رازی کرمانشاه خبر داد و گفت: محیط بانان و کارشناسان با شیوه کار با این پهپادهای غیرنظامی آشنایی لازم را پیدا کردند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه اجرای سرشماری وحوش، اطلاع رسانی در جریان رویدادهای بحرانی و امدادرسانی، تصویربرداری و نقشه برداری از موضوعات محیط زیستی را از مهمترین کاربردهای این پهپادها عنوان کرد و گفت: استفاده از فناوری نوین مانند پهپاد در مأموریت و انجام وظایف محیط زیستی بسیار مؤثر است.
۲ اکیپ شکارچی غیرمجاز در گیلانغرب توقیف شد
وی با اشاره به اینکه طی همکاری محیط بانان قصرشیرین و ثلاث باباجانی و با اقدام به موقع ۲ اکیپ شکارچی غیرمجاز قبل از اقدام شروع به شکار، دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند، ادامه داد: مأمورین یگان حفاظت این مناطق موفق به دستگیری ۲ اکیپ شکارچی غیرمجاز و کشف ۲ قبضه سلاح شکاری و ادوات آنان شدند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه اظهار داشت: برابر با مقررات زیست محیطی، پرونده تخلف برای شکارچیان تشکیل و با هرگونه تخلفات زیست محیطی مقابله خواهیم کرد.
انتهای پیام/ت

| منبع خبر : شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.