پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 7600
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اخبار ویژه, اقتصاد کرمانشاه, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, فرهنگی و ادبی, گفتگوها تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۷ |
رئیس روابط عمومی راهداری کرمانشاه خبر داد

اطلاع رسانی بازگشایی مرز در اسرع وقت/ ۱۴۰۰ زائر از مرز خسروی وارد کربلای معلی شدند

رئیس روابط عمومی اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان کرمانشاه از اطلاع رسانی برای بازگشایی مجدد مرز در اسرع وقت خبر داد و گفت: در یک ماه قبل بیش از 1400 زائر از مرز خسروی وارد کربلای معلی شدند.

محمود باوندپور امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار شهر روشن در کرمانشاه در مورد بازگشایی مرز خسروی، اظهار داشت: این مرز از اواسط شهریور سال جاری بازگشایی شد و در روز بیش از ۲۰۰ زائر عتبات عالیات از این مسیر که اصلی وکوتاه ترین راه به کربلای معلی است، تردد کرده‌اند.
رئیس روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه بیان کرد: برخی اختلافات داخلی در کشور عراق سبب درگیری های جزیی شده و نیروهای امنیتی در حال برقرار نظم در منطقه هستند.
وی با اشاره به اینکه اختلافات داخلی در مورد مسائل اقتصادی، مطالبات مردمی و و ایجاد بی نظمی از سوی برخی اقلیت ها در کشور عراق، سبب شد ۲ مرز چذابه و خسروی به صورت موقت بسته و تردد از دیگر مرزها پیشنهاد شود، گفت: مرز چذابه لحظاتی قبل بازگشایی شد، همچنین نیروهای امنیتی در حال برقراری نظم و خدمات رسانی در داخل عراق هستند و با بازگشت وضعیت به حالت عادی امکان تردد زائران از مرز خسروی مجدد فراهم می‌شود.
باوندپور با اشاره به اینکه از شب گذشته اعلام شد که زوار از دیگر مرزها امکان تردد دارند، بیان کرد: احتمالا مرز مذکور طی امروز وفردا بسته باشد، اما به محض بازگشایی مرز خسروی اطلاع رسانی لازم انجام خواهد شد.

رئیس روابط عمومی اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان کرمانشاه تصریح کرد: زائران عراقی هم اکنون می‌توانید به صورت پیاده از مرز خسروی برای سفر به عتبات عالیات و به ویژه زیارت امام رضا علیه السلام در مشهد مقدس اقدام کنند، اما زائران اربعین حسینی بعد از بازگشایی مرز خسروی امکان سفر به کربلای معلی را خواهند داشت که به محض بازگشایی مجدد اطلاع رسانی می‌کنیم.
این مسؤول با یادآوری اینکه طی یک ماه قبل از ابتدای ماه قبل تا ۳۰ شهریورماه استقبال خوبی از سوی زوار برای انتخاب مرز خسروی و اعزام کربلای معلی از کرمانشاه صورت گرفته است، اظهار داشت: در روز بیش از ۲۰۰ زائر از مرز خسروی عازم کربلا و زیارت امام حسین علیه‌السلام شدند.
رئیس روابط عمومی اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان کرمانشاه بیان کرد: از ابتدای شهریور سال جاری تا ۳۰ شهریورماه بیش از یک هزار و ۴۰۰ نفر از مرز خسروی وارد عراق و کربلای معلی شدند، همچنین ۲ هزار و ۷۷۲ نفر نیز از این مرز خروج و تردد داشته‌اند، طی این بازه زمانی نیز ۱۴ هزار و ۴۴۰ نفر از زوار عراقی وارد ایران اسلامی شده‌اند و ۱۰ ۶ هزار و ۳۶۰ نفر نیز خروج داشته اند.
این مسؤول ضمن قدردانی از خدمات رسانی مرزداران عتبات در استان کرمانشاه و همچنین تلاش های استاندار برای بازگشایی مرز خسروی، یادآور شد: به محض اطلاع از سوی ستاد اجرایی اربعین برای بازگشایی و برگشت به وضعیت عادی برای تردد زائران اربعین حسینی مراتب را اعلام می‌کنیم.
انتهای پیام/ت

| منبع خبر : اختصاصی شهر روشن
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.