پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 7611
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اقتصاد کرمانشاه, اقتصادی, پیشنهاد سردبیر, دو کلمه حرف حساب, سایر اخبار, سیاسی, فرهنگی و ادبی, گفتگوها تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵ |
استاندار کرمانشاه در گفت‌وگوی اختصاصی با شهر روشن:

مرز خسروی فردا به روی زوار اربعین باز است/ انتخاب مسیر جایگزین از کرمانشاه به کربلای معلی

استاندار کرمانشاه گفت: مرز خسروی امروز و فردا به روی زوار اربعین باز می‌شود و انتخاب مسیر جایگزین از کرمانشاه به کربلای معلی را در دستور کار داریم.

هوشنگ بازوند امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار شهر روشن در کرمانشاه از بازگشایی مرز خسروی طی امروز و فردا ۱۴ مهرماه سال جاری خبر داد و اظهار داشت: مرز خسروی حداکثر ظرف مدت امروز و فردا به صورت کامل بازگشایی می‌شود و این مسئله حتمی است.
استاندار کرمانشاه با گله مندی از برخی هموطنان و شهروندان که در فضای مجازی مطالبی را خودسرانه عنوان می‌کنند، خاطرنشان کرد: برخی انرژی منفی می‌دهند که این مرز بسته است و گویا خوش ندارند که این مرز باز بشود، حتی در فضای مجازی فاز منفی می‌دهند، که تعجب می‌کنیم، چرا که باید تعصب برای بازگشایی مرز خسروی را داشته و مثبت اندیش به این رویداد بزرگ در پیاده روی اربعین توجه کنند.


وی در پاسخ به این پرسش که چه زمان نوید اطلاع از بازگشایی مرز به طور کامل را دریافت می‌کنیم، عنوان کرد: نوید و این امیدواری را می‌دهیم مرز باز شود، ان‌شاءالله فردا یا پس فردا مرز خسروی کاملا بازگشایی می‌شود.
بازوند در پاسخ به اینکه مرز های دیگر باز شده است و مرزهای کرمانشاه به ویژه مرز خسروی چه وضعیتی را خواهد داشت: بیان کرد: مرز چذابه و مهران قرار نیست از بغداد عبور کنند، تنها مرزی که زائران باید از بغداد عبور کنند و اجتناب ناپذیر است مرز خسروی است.
این مسؤول تصریح کرد: در حال حاضر دولت عراق منع تردد و رفت و آمد را اعلام کرده، بایست این منع برداشته شود تا راه باز شده و زائران اربعین از مرز خسروی بتوانند از داخل شهر بغداد و عراق به کربلا معلی برود.
استاندار کرمانشاه ادامه داد: اکنون زائران از مرز خسروی و از داخل دیاله به عراق می‌روند و این مسیر مشکلی ندارند، اما به دلیل وضعیت فعلی از آنجا به بعد گیر می‌کنند، برای اینکه مشکلی برای آنان ایجاد نشود، تا زمانی که منع عبور و مرور در شهر بغداد برقرار باشد، مرز یا مسیر جایگزین را در این مناطق از استان برای عبور از کوتاه ترین و امن‌ترین راه کرمانشاه به نجف و کربلا انتخاب می‌کنیم.
بازوند به رایزنی جدی برای انتخاب مسیری مناسب از مرزهای کرمانشاه به عراق برای میزبانی از زوار اربعین حسینی اشاره و تاکید کرد: مسیر انتخابی کرمانشاه به کربلای و نجف در شهر عراق است، که به نجف خواهد رسید و آن مسیر را دارند بازبینی می‌کنند، ان شاءالله به زودی تردد از مرز خسروی حل می‌شود.

استاندار کرمانشاه در پاسخ به اینکه چه انتظار و توقعی از کاربران و رسانه های داخلی و خارجی استان در راستای کمک به بازگشایی مرز خسروی و اطلاع رسانی دقیق و موثر را دارید، یادآور شد: انتظار دارم فضای بسته شدن مرز را تاریک جلوه ندهند، واقعا اینگونه نیست و هر کسی بخواهد می‌تواند از مرز خسروی به کربلای معلی برود، اما نمی‌توان آنان را پشت دیوارهای بسته نگه داریم.
وی متذکر شد: صبح تا غروب اعلام می‌کنند مرز ما بسته است، در شلمچه مهران و دیگر مرزها اگر اتفاقات اینگونه و بسته بودن مرز برای آنان پیش بیاید هرگز اشاره به این موضوع نمی‌کنند، اما در استان ما خیلی به این مسئله جزیی می‌پردازند، بالاخره ما نمی توانیم زائر را با این مشکلات به بغداد بفرستیم لذا باید مراقبت لازم را داشته و امنیت و سلامت را حفظ کنیم.
بازوند تاکید کرد: از رسانه ها تقاضا داریم به شایعات دامن نزنند این فضای منفی را برای مرزها ایجاد نکنند که “بسته شد بسته شد” اینجوری نیست مرز الان باز است شما هم بخواهید می‌توانید از مرز خسروی بروید کربلا معلی و نجف، اما ممکن است در عراق و بغداد بین مسیر گیر کنید تا باز گشایی کامل انجام شود.
استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه مرز خسروی به صورت رسمی بازگشایی شد و مشکلات جزیی آن طی امروز و فردا برطرف خواهد شد، اظهار داشت: ان شاءالله با اخبار خوب و اطلاع رسانی بعدی مسیرهای مناسبی را از مرز خسروی و شهر عراق برای عبور زائران اربعین حسینی و زیارت امام حسین علیه‌السلام به ویژه سایر عتبات و عالیات از استان کرمانشاه معرفی می‌کنیم.
انتهای پیام/ت

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.