پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 7597
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اقتصادی, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲ |
رئیس دامپزشکی کرمانشاه:

کسب رتبه اول کشوری تولید ماهیان گرمابی دامپزشکی کرمانشاه/ ۶ میلیون واکسیناسیون انجام شد

رئیس دامپزشکی استان کرمانشاه از کسب رتبه یک در تولید ماهیان گرمابی و رتبه چهارم در تولید ماهیان سردابی در بین استان های غیر ساحلی خبر داد و گفت: طی 6 ماه بیش از 6 میلیون نوبت سر واکسیناسیون انجام داده‌ایم.

به گزارش روابط عمومی دامپزشکی استان کرمانشاه، امید حاج محمدی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان که به مناسبت گرامیداشت روز جهانی دامپزشکی در سالن جلسات دامپزشکی کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم در آغاز رویداد جهانی دامپزشکی خدمات موثر و قابل قبولی را برای حفظ جامعه و کشور ارائه دهیم.
رئیس دامپزشکی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه ۲ هزار و ۵۰۰ روستا داریم که معیشت بیش از ۵۰۰ هزار نفر آنان به پرورش دام، طیور و آبزیان بسته است، ادامه داد: معتقدیم در کنار صنعت که می تواند به اشتغال استان کمک کند، دامپروری هم می تواند در کارآفرینی نقش موثری داشته باشد.
این مسؤول با بیان اینکه دارای مرز مشترک با استان های همسایه هستیم، خاطرنشان کرد: این امر وظایف خدمات رسانی ما را مضاعف می‌کند، همچنین در عین حال که در کرمانشاه و سینه ستبر کشور هستیم، اما در معرض خطرات بیماری های دام نیز قرار دادیم که این مسؤولیت ما را دوچندان می‌کند.
وی با تاکید بر اینکه کار دامپزشکی در کشور‌های اروپایی آسان تر از کشورهای خاورمیانه است، تصریح کرد: ما در وضعیتی هستیم که بنا به گفته سازمان دامپزشکی ویژه و فوق الآده در حال خدمت رسانی هستیم.
حاج محمدی از میزان تولیدات سالانه انواع محصولات دام و طیور و آبزی پروری با رقم بیش از ۴۳۶ هزار و ۹۰۴ تن خبر داد و افزود: قریب ۵۹ باب داروخانه دامپزشکی، ۶۰ مرکز درمانی و مایه کوبی، یک مرکز مایه کوبی مستقل، سه آزمایشگاه دامپزشکی در بخش خصوصی و یک مورد آزمایشگاه در بخش دولتی داریم، همچنین دارای۱۱ مرکز پخش دارویی و واکسن استانی هستیم.
این مسؤول گفت: بیش از ۸۰ درصدی گوشت به شهروندان ارایه می شود از فیلتر نظرات بهداشتی عبور می‌کند، همچنین ۱۲ هشتکارگاه داریم که خدمات مناسبی را ارائه می‌کنند.
رئیس دامپزشکی استان کرمانشاه یادآور شد: خوشبختانه سال جاری رتبه یک در تولید ماهیان گرمابی در بین استان های غیر ساحلی و رتبه چهارم در تولید ماهیان سردابی در بین استان های غیر ساحلی را کسب کرده‌ایم.
وی به میزان جمعیت دامی استان اشاره و عنوان کرد: تراکم دام در منطقه بسیار است، در حوزه مبارزه با انواع بیماری های دامی هم و پیشگیری از بیماری واگیر دامی، مشترک بین انسان و دام خدمات قابل توجهی انجام شده، همچنان که در ۶ ماهه اول بیش از ۶ میلیون نوبت سر واکسیناسیون انجام داده‌ایم.
این مسؤول با بیان اینکه افتخار داریم که به عنوان پیمان کار بهداشتی دولت در عرصه دامپزشکی در استان کرمانشاه، خدمت گذاری می کنیم، ادامه داد: پرورش دام و طیور اشتغال‌زایی بسیار بالا دارند و استان ما از ظرفیت بالا و خوبی بهره‌مند است، طی این سال ها نیز وظایف محوله شامل اداره امور قرنطینه، تردد دام و سایر فرآورده ها نیز تخصص ها را ارتقا دادیم.
رئیس دامپزشکی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: دامپزشکی بعد از وزارت علوم در واقع علمی ترین نهاد دولت است و با افتخار می گوییم استان کرمانشاه به لحاظ صداقت کار و بهره هوشی و خدمات رسانی حرف برای گفتن دارد و این پتانسیل های بزرگ و ارزشمندی است که داریم.
این مسؤول در پاسخ به یکی از خبرنگاران که چه عاملی سبب رتبه اول دامپزشکی استان کرمانشاه در عرصه خدمت رسانی در کشور شده است، بیان کرد: در زمینه های مختلف که استان و کشور ما با بحران های سیل مناطق استان های همجوار و زلزله های اخیر استان مواجه شد، در مدیریت وضعیت و پیشگیری از بروز مشکلاتی در زمینه انتقال بیماری های دامی، توانستیم اقدامات موثری انجام دهیم و سربلند باشیم که خوشبختانه با فعالیت به موقع توانستیم از این موانع به خوبی عبور کنیم.
وی تصریح کرد: اکیپ های دامپزشکی در قالب گشت مشترک و مستقل پای کار هستند و هر روز گزارش های از تخلفات بهداشتی در سطح استان داریم، که آگاه سازی جامعه و حفظ سلامت جامعه کار طاقت فرسا و زمان بر است که با بردباری سعی در ارائه بهترین خدمات را داریم.
حاج محمدی در پاسخ به این پرسش که آمار آنفولانزای پرندگان در سال های اخیر چه میزان بوده است، گفت: در مورد آنفولانزای فوق حاد پرندگان موردی در سال جاری نداشته ایم.
این مسؤول تاکید کرد: مرغ و جوجه ما باید از واحدهای ایمن و سالم باشد و سعی در اطلاع رسانی لازم در این زمینه و آموزش به بهره برداران دامپزشکی را در دستور کار داریم.
رئیس دامپزشکی استان کرمانشاه به میزان اعتبارات این نهاد اجرایی طی پنج سال قبل اشاره داشت و افزود: حدود ۲ میلیارد و ۳۹۰ میلیون تومان اعتبار ما از سال ۹۰ به بعد بوده، که طی بیش از پنج سال تنها ۳۴ درصد افزایش داشته و این رقم به افزایش جزیی به چهار میلیارد و ۶۱۴ میلیون تومان رسیده است، در حالی که برای خدمات رسانی در این عرصه نیاز به بودجه و توجه ویژه دولت است.
وی عنوان کرد: سال ۹۳ مصوبه افزایش بودجه را از سوی ریاست جمهوری داشتیم و به مبلغ یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بود، اما آن را نگرفتیم، که امسال ۲ میلیارد تومان آن آزاد شد.
این مسؤول به عملکرد ۶ ماه اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه اشاره و بیان کرد: قریب ۵۱ هزار و ۱۸۰ مورد بازدید از مرکز عرضه فرآورده‌های خام دامی، ۹۸۱ مورد تعداد بازدید مشترک، ۱۱۸ هزار و ۳۱۶ مورد بر فرآورده ضبط شده، تعداد پرونده ها تخلفات بهداشتی ۱۸۰ مورد، سه مورد احکام صادره، ۲۷ مورد واحد پلمب شده، ۱۹ مورد جلسه کارگروه بهداشتی و ۷۷ مورد مصوبات اجرایی را داشته ایم.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.