پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Monday, 29 April , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 21 شوال 1445
شناسه خبر : 7386
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اقتصاد کرمانشاه, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۵ |
مدیرکل حج و زیارت کرمانشاه خبر داد

ثبت نام ۹۰۰۰ کرمانشاهی برای پیاده‌روی اربعین/ ۱۰۰۰ حاجی عازم سرزمین وحی شدند

مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه از ثبت نام بیش از ۹۰۰۰ کرمانشاهی برای پیاده‌روی اربعین خبر داد و گفت: سال جاری 1000 حاجی عازم سرزمین وحی شدند.

به گزارش پایگاه خبری شهرروشن از کرمانشاه، حامد دارابی بعد از ظهر امروز در مراسم تجلیل از خادمین حج سال جاری، اظهار داشت: بیش از ۹۰۰۰ کرمانشاهی برای پیاده‌روی بزرگ اربعین ثبت نام انجام دادند.
مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه با اشاره به اینکه یک هزار حاجی در قالب چهار کاروان اهل شیعه و سه کاروان اهل تسنن به حج تمتع اعزام خواهند شد، افزود: از این تعداد قریب ۴۵۰ نفر از حجاج اهل تسنن و ۵۵۰ نفر نیز شیعه هستند.
این مسؤول با بیان اینکه اهل تشیع کرمانشاه در شهر مکه در یک هتل اسکان یافتند، یادآور شد: حجاج اهل تسنن نیز به همراه کاروان کردستان در یک هتل استقرار یافتند.
دارابی با اشاره به اینکه سال جاری به دلیل تحریم های ظالمانه آمریکا حجاج تنها از طریق یک شرکت هواپیمایی اعزام شدند، خاطرنشان کرد: سال های پیش از ظرفیت های هواپیمایی ایران و دیگر کشور ها نیز استفاده می کردیم.
مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه همه پروازهای حجاج با موفقیت انجام شده است، ادامه داد: شرکت هواپیمایی با هفت هواپیما ۸۶ هزار زائر را اعزام کرد.
وی به همکاری اداره گذرنامه برای تسریع در خدمات رسانی به حجاج سرزمین وحی اشاره و عنوان کرد: جلسات آموزشی برای حجاج اعزامی برگزار و مناسک حج از سوی روحانیان مورد آموزش قرار گرفت.
مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه از آغاز عملیات ثبت‌نام زائران اربعین حسینی از اول شهریور خبر داد و افزود: تاکنون ۹ هزار و ۵۰۰ نفر از استان کرمانشاه ثبت نام کرده اند، : سال قبل ۴۰ هزار نفر از استان در این حماسه بزرگ ثبت نام داشتند، لذا با کاهش هزینه های سفر پیش بینی می شود، امسال شمار زائران رو به گسترش باشد.
این مسؤول با یادآوری اینکه طی اواسط شهریور با بازگشایی مرز خسروی چهار کاروان به صورت رسمی به عتبات عالیات اعزام شدند و ظرفیت اعزام کاروانها از مرز خسروی در حال افزایش است، گفت: پیش بینی می کنیم که زائران ۹ استان از مرز خسروی به عتبات عالیات اعزام شوند، همچنین ثبت نام از زائران اربعین حسینی در ۱۸ دفتر زیارتی انجام می‌شود.
انتهای پیام/ت

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.