پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Monday, 29 April , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 21 شوال 1445
شناسه خبر : 7352
  پرینتخانه » اخبار جدید تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۵ |
رئیس بنیاد برکت فرمان امام(ره) خبر داد

ایجاد شبکه مردمی اشتغال‌زایی بنیاد برکت در کرمانشاه و کشور

رئیس بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) گفت: به دنبال ایجاد یک شبکه مردمی برای اشتغال‌زایی در مناطق محروم و توانمندسازی اقتصادی کشور هستیم.

به گزارش پایگاه خبری شهرروشن از کرمانشاه، محمد مخبر عصر امروز در آیین افتتاح ۳۴۰۰ طرح اشتغال‌زایی، توانمندسازی اقتصادی، اجتماعی و عمرانی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) استان که در شرکت پخش البرز شهرک های صنعتی کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: کرمانشاه سینه ستبر دفاعی در دوران جنگ تحمیلی بود و رشادت‌های بسیاری از خود در هشت سال دفاع مقدس به یادگار گذاشت است.
رئیس بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: ایران اسلامی به لحاظ مختلف به نقاط بازدارندگی رسیده و حتی تهدیدی برای دشمنان نظام و انقلاب محسوب می‌شود.

این مسؤول با یادآوری اینکه طبق محروم نظام همواره در حراست از ارزش های انقلاب اسلامی پای کار بوده و هستند، عنوان کرد: شاه بیت ایران اسلامی عدالت است، ما در ستاد اجرایی بنیاد برکت در حد توان سعی در ایجاد شبکه مردمی اشتغالزایی و حمایت اقتصادی در مناطق کمتر برخوردار استان کرمانشاه و کشور هستیم.
مخبر با بیان اینکه امروزه در کشور روزانه حداقل صد طرح خانگی با ۳۰۰ فرصت اشتغالزایی را داریم و در عمل ثابت کرده ایم که پای وعده و تعهدات خود خواهیم بود، افزود: ما معتقدیم شبکه مردمی ایجاد اشتغال را در حد توان خویش خدمات ارائه می کنیم و بی ادعا و اقرار می توان گفت هشت هزار روستا را به کارگاه تبدیل کرده ایم و امیدواریم بیش از آن بتوانیم خدمت رسانی کنیم.
رئیس بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) یادآور شد: طبق تعهدات به بهزیستی استان کرمانشاه برای معلولان بالای چند نفر در یک خانوار، خدماتی ارائه خواهد کرد.
رئیس بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) با بیان اینکه موفقیت‌های کشور مرهون مردم انقلابی و مرحوم جامعه است، تاکید کرد: ما در ستاد اجرایی به دنبال ایجاد یک شبکه با حضور همین مردم برای اشتغال‌زایی و توانمندسازی اقتصادی ایران اسلامی هستیم.

وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم کاهش نرخ بیکاری در استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) طی تفاهم‌نامه با استانداری کرمانشاه، قول ایجاد ۱۵ هزار شغل در این استان را طی دو سال داده است.
این مسؤول با یادآوری اینکه ۱۲ هزار شغل تا به امروز ایجاد شده و مابقی نیز تا آخر سال به بهره‌برداری خواهد رسید، ادامه داد: رئیس بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) در حال حاضر روزانه ۱۰۰ طرح اشتغال‌زایی با ایجاد ۳۰۰ شغل را در کشور راه‌اندازی می‌کند.
مخبر با تأکید بر اینکه ستاد بنیاد برکت هم‌چنین ۸ هزار روستا را در کشور تبدیل به کارگاه‌های کوچک اقتصادی کرده است، بیان کرد: سرمایه‌گذاری ۵۵۰۰ میلیارد ریالی ستاد اجرایی در استان کرمانشاه در دستور کار قرار گرفته است.
این مسؤول با اشاره به اینکه تا آخر سال جاری ۱۵ هزار شغل هدف‌گذاری شده در کرمانشاه ایجاد خواهد شد، افزود: قریب سه سال آینده سالی ۵ هزار شغل در این استان راه‌اندازی می‌شود.
رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با تأکید بر اینکه انتخاب استان کرمانشاه برای سفر و دیدار، همواره برنامه‌ریزی شده است، ادامه داد: برای چهارمین مرتبه است که به استان کرمانشاه سفر می‌کنم و این استان در جریان جنگ تحمیلی، یکی از نقاط سربلند کشور بوده است.
وی با اشاره به اینکه تقابل ما با آمریکا و غرب کاملا ریشه ای است، متذکر شد: هژمونی و رهبری آمریکا توسط انقلاب اسلامی مورد هجمه قرار گرفته است، همچنین آمریکایی ها برای ممانعت از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، همه نوع مانع تراشی کردند و پس از پیروزی انقلاب نیز جنگ تحمیلی را راه انداختند.

مخبر با بیان اینکه دفاع مقدس دارای برکاتی بوده که امروز تاثیرش را در کشور می‌بینیم، خاطرنشان کرد: ما از مرحله بازدارندگی در برابر آمریکا، به مرحله تهدید این کشور رسیده ایم. در این میان، تنها مشکل، مسایل اقتصادی است که مشارکت و به میدان آوردن مردم و مردمی کردن اقتصاد را می‌طلبد.
به گزارش شهر روشن، در جریان سفر رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به استان کرمانشاه، علاوه بر افتتاح و بهره‌برداری از یک هزار و ۳۰۰ طرح اشتغال‌زایی و یک هزار و ۵۶۰ پروژه‌ی عمرانی برکت در مناطق محروم، به‌ویژه در مناطق زلزله‌زده‌ی این استان، بزرگ‌ترین و مجهزترین مرکز توزیع دارو و مواد غذایی در غرب کشور، راه‌اندازی شد.
برای ساخت و راه‌اندازی این مرکز بزرگ توزیع دارو و مواد غذایی ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده شده است، همچنین آغاز به‌کار این مرکز، ایجاد اشتغال برای ۲۵۰ نفر را به‌طور مستقیم و غیرمستقیم در پی خواهد داشت.
بهره‌برداری از یک هزار و ۳۰۰ طرح‌ اشتغال‌‌زایی اجتماع‌محور بنیاد برکتِ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با پوشش ۳۷۷ روستا در مناطق محروم و کم‌تر توسعه‌یافته‌ی چهارده شهرستان استان کرمانشاه، شامل اسلام‌آباد غرب، پاوه، ثلاث باباجانی، جوانرود، دالاهو، روانسر، سرپل ذهاب، سنقر، صحنه، قصر شیرین، گیلانغرب، هرسین، کرمانشاه و کنگاور از مهم‌ترین برنامه‌ها‌ی سفر محمد مخبر رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به استان کرمانشاه بود.


آغاز به‌کار یک هزار و ۳۰۰ طرح اشتغال‌زایی مذکور با حجم سرمایه‌گذاری یک هزار و ۷۲ میلیارد ریال، اشتغال‌زایی برای سه هزار و ۶۴۰ نفر را در پی خواهد داشت، بخش قابل‌توجهی از این طرح‌های اشتغال‌زایی در مناطق زلزله‌زده به اجرا در آمده، که ۳۱۵ مورد از این طرح‌ها به زنان سرپرست خانوار اختصاص دارد.
رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) هم‌چنین ضمن بازدید از واحد کشاورزی دام‌داری ۲ هزار رأسی پرورش گاو شیری کاوات روانسر از طرح‌های مشارکتی و توانمندسازی اقتصادی برکت در شهرستان روانسر، فاز توسعه‌ی این واحد دامی صنعتی را با سرمایه‌گذاری ۳۸۰ میلیارد ریال و اشتغال‌آفرینی برای ۳۲۵ نفر عملیاتی کرد.


اهدای هفت هزار بسته‌ کیف و نوشت‌افزار ایرانی به دانش آموزان کم‌برخوردار، اهدای ۱۵۰ بسته‌ی لوازم خانگی ایرانی به خانواده‌های مناطق سیل‌زده، اهدای ۱۰۰ دستگاه ویلچر به معلولان مناطق کم‌برخوردار با مشارکت سازمان بهزیستی، اعطای ۵۰۰ فقره وام ازدواج به زوج‌های مناطق محروم، اهدای ۳۰ دست جهیزیه به زوج‌های جوان مناطق کم‌برخوردار و تجهیز ۲۰ خانه‌ی ورزشی احسان، دیگر برنامه‌های سفر رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به استان کرمانشاه را تشکیل داد.
گفتنی است، طرح‌های فوق مربوط به اقدامات اجتماعی و حمایتی بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) است که در این سفر اجرایی شدند.
انتهای پیام/ت

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.