پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Friday, 26 April , 2024
امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 18 شوال 1445
شناسه خبر : 7274
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, فرهنگی و ادبی, گفتگوها تاریخ انتشار : ۲۹ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۲ |
مسؤول انجمن عکاسان بسیج هنرمندان کرمانشاه مطرح کرد

فراخوان چهارمین جشنواره سراسری نور/ عکاسان بسیجی اعلام آمادگی کنند

مسؤول انجمن عکاسان سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه از فراخوان چهارمین جشنواره سراسری نور خبر داد و گفت: عکاسان بسیجی استان می‌توانند اعلام آمادگی کنند.

زهرا احمدی امروز در گفت و گو با خبرنگار شهر روشن در کرمانشاه از فراخوان چهارمین جشنواره سراسری نور در رشته هنر عکاسی و با همکاری سازمان بسیج هنرمندان استان خبر داد و اظهار داشت: اهداف این جشنواره دوسالانه شامل ایجاد بستر مناسب برای بروز خلاقیت­ های هنری، تلاش برای معرفی ارزش­ ها و آرمان ­های ایران اسلامی و… است.
مسؤول انجمن عکاسان سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه ادامه داد: ارتقاء ارتباط میان هنرمندان عکاس در کشور، تلاش برای معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی، استعدادیابی از میان نوجوانان (جوانان و حفظ انسجام هنرمندان عکاس متعهد)، تولید آثار فاخر هنر ارزشمند عکاسی از دیگر محورهای جشنواره نور است.
وی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع و محورهای فعالیت دوسالانه از جمله بازخوانی ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی، سبک زندگی ایرانی – اسلامی، رونق تولید و ترویج فرهنگ حمایت و مصرف از کالای ایرانی، خانواده و آسیب های اجتماعی فرا رو شامل طلاق ، اعتیاد و آسیب های فضای مجازی، نگاهی نو به دفاع عزت آفرین و غیرتمند اقوام مختلف کشور و معرفی قهرمانان و مبارزین انقلابی بومی و محلی اشاره داشت.
احمدی افزود: توانمندی ها و شکوه عزت و اقتدار و سازندگی و پیشرفت در چهلمین سال تاسیس و تشکیل بسیج، سالم سازی فضای اجتماعی با ترویج فرهنگ حجاب و عفاف، نشاط بخشی، امید آفرینی و تقویت روحیه امید در جامعه اسلامی از جمله موضوعات جشنواره عکاسی فوق عنوان شده است.
این مسؤول یادآور شد: موضوع نقش مادران و همسران در هشت سال دفاع مقدس، دفاع از حرم و تداوم مقاومت و مبارزه با استکبار نیز از محورهای حائز اهمیت این فراخوان است.
وی بخش های دوسالانه را شامل الف): بخش ویژه (برای عکاسان شبکه عکس بسیج)، ب): بخش آزاد (برای عموم عکاسان) دانست و گفت: در این بخش محدودیتی برای شرکت عکاسان استانی وجود نخواهد داشت و عکاسان باید آثارشان را در قالب مجموعه ارسال کنند. (۷ الی ۱۲ فریم) تک عکس در هیچ یک از بخش ها پذیرفته نخواهد شد.
مسؤول انجمن عکاسان سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: شیوه اجراء با دوربین عکاسی و یا تلفن همراه آزاد خواهد بود به شرط آن که آثار دارای کیفیت مطلوب و قابل ارایه در این رقابت باشد.
وی تاکید کرد: آثار در قالب مجموعه عکس با محوریت ایده پروری (مستند یا غیر مستند) در هریک از موضوعات منتخب نهایی پذیرفته می‌شود، از میان مجموعه های ارسالی داوری به عمل خواهد آمد و به نفرات اول تا سوم جوایزی اهداء خواهد شد.
این مسؤول به تبصره این جشنواره عکاسی نیز اشاره و تصریح کرد: بین عکاسان ۱۶ الی ۲۰ سال به یک نفر در بخش آزاد به عنوان استعداد جوان در عکاسی معرفی و هدیه ای تقدیم خواهد شد.
مسؤول انجمن عکاسان سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه به تقویم اجرایی جشنواره عکاسی نور نیز اشاره و بیان کرد: انتشار فراخوان از هفتم مرداد ماه سال جاری بوده و شروع ثبت نام و ارسال آثار از ۱۵ مرداد عنوان شده است.
این مسؤول آخرین مهلت دریافت آثار به دبیرخانه جشنواره سراسری نور را ۲۰ مهرماه ۹۸ دانست و گفت: انتشار اسامی شرکت کنندگان مورخ ۲۸ مهرماه سال جاری خواهد بود، همچنین انتخاب و داوری آثار از چهارم آبان ماه، انتشار اسامی راه یافتگان از ۷ آبان و افتتاحیه و اهدای جوایز در ۲۳ آبان ماه ۹۸ خواهد بود.
انتهای پیام/ت

نویسنده : فاطمه زهرا تکلف پور | منبع خبر : اختصاصی شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.