پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 7190
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, گفتگوها تاریخ انتشار : ۲۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۴ |
رئیس اداره دامپزشکی کرمانشاه مطرح کرد

پلمب رستوران متخلف در کرمانشاه/ تامین سلامت و امنیت غذایی زائران ضروری است

رئیس اداره دامپزشکی کرمانشاه با تاکید بر لزوم تامین سلامت و امنیت غذایی زائرین اربعین حسینی ضروری است، گفت: یک رستوران متخلف طی ایام محرم در شهر پلمب شد.

ایرج کاکایی امروز در گفت و گو با خبرنگار شهر روشن در کرمانشاه، اظهار داشت: انجام بازرسی از واحد های عرضه فراورده های خام دامی و واحدهای طبخ و عرضه غذا از وظایف ذاتی ادارات دامپزشکی است.
رئیس اداره دامپزشکی کرمانشاه تصریح کرد: با عنایت به قرار گرفتن کرمانشاه در مسیر عتبات عالیات و بیشتر شدن حجم زائرین در ایام محرم، توجه به تامین سلامت و امنیت غذایی زائرین بیش از پیش است.
این مسؤول افزود: شناسایی نقاط ضعف و قوت سال های قبل به منظور به حداقل رساندن چالش‌ها و ایجاد زمینه‌های لازم برای سلامت زائران در دستور کار متولیان امر در استان کرمانشاه قرار گرفته است.
وی با اشاره به آغاز طرح ویژه نظارت محرم و برخورد قاطع با متخلفین، متذکر شد: جلوگیری از عرضه دام و مرغ زنده و کشتارهای غیر مجاز در سطح شهرستان شدت یافته است.
کاکایی به بازرسی مشترک از واحدهای طبخ و عرضه غذا در شهر کرمانشاه خبر داد و گفت: این طرح شامل رستوران ها، تالارها، باغ رستوران ها، طباخی ها و… می شود و به صورت مستمر و در دو شیف کاری در دستور کار قرار دارد.
این مسؤول به حضور نماینده دامپزشکی، تعزیرات حکومتی، اصناف و مرکز بهداشت در طرح بازرسی ها، اشاره و بیان کرد: از ده‌ها رستوران کرمانشاه بازرسی به عمل آمد، که در نتیجه این بازرسی ها یک رستوران متخلف و آلوده شناسایی و از ادامه فعالیت آن جلوگیری شد.
وی به نتیجه این بازرسی‌ از رستوران مذکور اشاره کرد و از ضبط و کشف ۴۰۰ کیلو گوشت قرمز و مرغ فریز شده، ۶۰ عدد قلیان، مقادیر زیادی سنگ نمک و جوش شیرین خبر داد.
کاکایی با اشاره به استفاده از رنگ غیر مجاز به جای زعفران از دیگر تخلفات این رستوران در کرمانشاه، متذکر شد: رستوران فوق به دلیل تخلفات متعدد از جمله عدم رعایت موازین بهداشتی، تقلب و گرانفروشی پلمپ و با تشکیل سه پرونده به مراجع قضایی جهت حکم نهایی ارجاع شد.
رئیس اداره دامپزشکی کرمانشاه با اعلام شماره تماس ۱۵۱۲ و نیز سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۵۱۲ برای دریافت گزارش‌ها مردمی از شهروندان خواست تا گزارش‌ها، نظرات و انتقادات خود را از این طریق با کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه در میان بگذارند تا در اسرع وقت به آن‌ها رسیدگی بشود.
انتهای پیام/ت

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.