پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 7135
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۲۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۰ |
امروز:

تجمع رهروان زینبی(س) در کرمانشاه برگزار شد

همزمان با شهادت امام سجاد(ع) تجمع رهروان زینبی با «شعار لبیک یا زینب (س)» در بقعه متبرکه امامزاده ابراهیم(ع) طاقبستان شهر کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری شهرروشن از کرمانشاه، همزمان با شهادت امام سجاد(ع) و سالروز ورود کاروان اسرای کربلا به کوفه، عصر امروز تجمع رهروان زینبی با «شعار لبیک یا زینب (س)» و با حضور بانوان ولایی در بقعه متبرکه امامزاده ابراهیم(ع) طاقبستان شهر کرمانشاه برگزار شد.

حجت الاسلام محمد قربانی در این مراسم به بیان نقش حضرت زینب(س) در واقعه عاشورا پرداخت و گفت: حضرت زینب(س) فرمودند اگر جهاد بر بانوان واجب می شد آرزو داشتم بارها در رکاب سیدالشهدا(س) شهید می شدم.

کارشناس مسئول فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان افزود: زمانی که ظهر عاشورا شد و امام حسین(ع) و یارانش به شهادت رسیدند دشمن خیمه ها را غارت کرد، در همان زمان همه تلاش حضرت زینب(س) مواظبت از حجاب و عفاف بود.

وی بیان داشت: خطبه های حضرت زینب(س) آنچنان کوبنده و محکم بود که دشمنان را مات و مبهوت کرد و اگر نبود آن خطبه ها و کلام آتشین بی شک آنچه که از واقعه کربلا امروز بر جا مانده است وجود نداشت.

حجت‌الاسلام قربانی حضرت زینب (س) را اسوه صبر و شکیبایی دانست و اظهار داشت: زینب (س) یعنی تبلور علم علی(ع) و تجسم عصمت فاطمی(س) و این بانوی تمام عیار تمام القاب نیک را دارا است.

کارشناس مسئول فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان رهرو زینب(س) بودن را ادعای بزرگی برشمرد و افزود: در واقعه کربلا آنجا که حضرت زینب (س) فرمودند: ما رایتُ الاّ جمیلاً؛ «جز زیبایی چیزی ندیدم»، درس صبر و ایستادگی می دهد.

این مسؤول بیان کرد: بالاترین خیر جهاد در راه خداست و کسی که در این راه شهید شود برترین جایگاه را در پیشگاه خدا دارد.

انتهای پیام/ت

| منبع خبر : اوقاف کرمانشاه
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.