پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Friday, 26 April , 2024
امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 18 شوال 1445
شناسه خبر : 7156
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, سیاسی, فرهنگی و ادبی تاریخ انتشار : ۲۲ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۵ |
امام جمعه کرمانشاه مطرح کرد

لزوم ترویج پیام واقعه عاشورا در جهان/ باید درس حریت و آزادگی را آموخت

امام جمعه استان کرمانشاه بر لزوم ترویج پیام واقعه عاشورا در جوامع بین‌المللی تاکید کرد و گفت: باید از یاران کربلا درس حریت و آزادی را آموخت.

به گزارش پایگاه خبری شهرروشن از کرمانشاه، آیت‌الله شیخ مصطفی علما در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته در کرمانشاه، اظهار داشت: باید بصیرت عاشورایی را داشته باشیم و علاوه بر محبت اهل بیت علیهم السلام آنان را ولی حق بر جهان ببینیم.
امام جمعه کرمانشاه با اشاره به ابراز علاقه مردم به برگزاری مراسمات مختص امام حسین علیه‌السلام و جهانی شدن آن در قلب کشورهای داخلی و خارجی، بیان کرد: طبق سفارش های پیامبر اکرم صلی الله علیه و اله باید نسبت به حفظ سوگواری سنتی و اصیل برای سیدالشهدا علیه‌السلام و خاندان مطهر ایشان در جامعه تلاش کنیم و مظلومیت اباعبدالله الحسین علیه السلام را به گوش آیندگان برسانیم.
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به گفته ارزشمند امیرالمومنین حضرت علی علیه السلام مبنی بر اینکه اخلاص در عمل و تقوا در انسان عبادت محسوب می‌شود و سبب نجات آنان خواهد شد، افزود: اخلاص کارهای مهم و اساسی را تسهیل می‌بخشد و سبب حب اسلامی و اقتدار بین جوامع خواهد شد.
وی به سالروز تشکیل نیروهای سه گانه زمینی دریایی و هوایی اشاره و بیان کرد: ۲۶ شهریور قتلگاه فلسطینی ها در اردوگاه های صهیونیستی بوده و جنایت هولناک را رقم زده اند.
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه در بخش دیگری از خطبه ها به سالروز درگذشت بهجت شهریار شاعر انقلابی کشور اشاره کرد و به تشریح این شخصیت بالای اسلام پرداخت.
امام جمعه کرمانشاه به قدرت محرم و عاشورا اشاره و عنوان کرد: باید قدر این اقتدار در کشور را دانست و در ترویج و توسعه پیام آن در جوامع بین المللی اهتمام داشته باشیم.
علما خاطرنشان کرد: از سوگواری های شایسته مردم استان برای ابا عبدالله الحسین علیه السلام کمال قدردانی را دارم و معتقدیم این حضور ها حامل و پیام آور سیدالشهدا علیه‌السلام در کربلای معلی است که سینه به سینه منتقل می شود.
این مسؤول با تاکید بر اینکه عاشورا و تاسوعا پرچم توحید، بصیرت و آگاهی است، ادامه داد: به گفته امام خمینی(ره) انقلاب و اسلام زنده با عاشورای حسینی است و همچنین رهبر معظم انقلاب عاشورا را به عنوان پرچم هدایت دانسته اند که باید از آن درس های ماندگار و تاریخی را یاد بگیریم و شهامت شجاعت ارشاد و هدایت سیدالشهدا علیه‌السلام را الگوی رفتاری خود قرار دهیم.
امام جمعه کرمانشاه با تصریح بر اینکه آزادگی، حریت و فرهنگ اسلامی از درس های عاشورا است که باید نسل به نسل به جوانان منتقل شود، افزود: بیش از یک هزار و چهارصد سال است این سرمایه ملی عاشورایی را داریم و سبب افتخار و سرافرازی نظام و اسلام است.
انتهای پیام/ت

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.